Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge må man ha vært sammen før det er ok å si det? Bør dama vente til mannen har sagt det først? Hvordan ville du reagert om den du er sammen med sa det etter veldig kort tid?

Anonymous poster hash: e1850...2fc
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Slike ting kan man vel ikke si før det har gått en god stund. Ett år eller to kanskje?

Anonymous poster hash: 4c0f5...d0a
Skrevet

Si det når du føler det :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

18 måneder og tre dager.

Anonymous poster hash: 3660d...a8e
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ikke tid, men hvor langt dere er i forholdet.

Dere bør allerede bo sammen, dere bør ha snakket sammen om fremtiden og diverse. Og dere må selvfølgelig kunne klare å se en fremtid sammen. Etter dette så kan man fri.

Anonymous poster hash: 37949...e19

• Liker 1
Skrevet

Når man føler det er rett. Men jeg hadde aldri fått meg til å si noe slikt etter tre uker.

• Liker 3
Skrevet

Herregud det er da ingen fasit på når man skal si det, du sier det når du føler det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

18 måneder og tre dager.

Eh, det heter faktisk ett år, seks måneder og tre dager.. :opplyser:

Anonymous poster hash: 2c9cc...801

• Liker 1
Skrevet

Folk svarer så mye rart.. :P

Kjæresten min sa det bare et par-tre uker etter vi ble sammen. Da hadde vi kjent hverandre i 3-4 mnd. Jeg tenkte det var veldig tidlig. Hyggelig å høre, da ;P Selv sa jeg det ca. 5 mnd etter vi ble sammen. Det er bare å si det når man mener det, tenker jeg.

• Liker 1
Gjest Blubbs
Skrevet

Jeg mener det bør sies før man flytter sammen. Jeg hadde ihvertfall aldri flytter sammen med noen som ikke elsket meg, eller jeg ikke elsket.

Han sa det til meg etter 5 mnd. Jeg brukte ett par måneder etterpå, og gjengjeldte ordene etter 7-8 mnd.

• Liker 3
Skrevet

Ikke tid, men hvor langt dere er i forholdet.

Dere bør allerede bo sammen, dere bør ha snakket sammen om fremtiden og diverse. Og dere må selvfølgelig kunne klare å se en fremtid sammen. Etter dette så kan man fri.

Anonymous poster hash: 37949...e19

Å flytte sammen med noen man ikke elsker høres ut som et veldig dårlig råd.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Som cwoll og Julian sier det: Når du kjenner det og når du vet det er riktig for deg.

Noen ganger kan det ta tid, andre ganger er det ok tidlig. Det er kun dere to som bestemmer når tidspunktet er ok.

Endret av Tris
AnonymBruker
Skrevet

Ifølge matchmakeren Patti skal det maks gå 6 mnd.

Anonymous poster hash: 32bd5...b58
Skrevet

Vel, har vært sammen med min nåværende kjæreste 10 måneder og vi har enda ikke sagt det til hverandre, noe som for min del er helt greit. Selv om jeg til tider virkelig føler at jeg elsker han, men tror det vil falle seg veldig naturlig når tiden er inne for våres del :)

Jeg tror ikke jeg ville tenkt så mye på det, for å være ærlig. Og synes ikke det alltid bør være mannen som tar det første skrittet, si det når det føles riktig for deg.

Skrevet (endret)

Jentene jeg dater (eller blir sammen med) sier det ofte først, og relativt fort. Som regel etter 2-6 måneder. Jeg venter gjerne med å si sånt til den største forelskelsesfasen er over. Når det har blitt slutt (av forskjellige grunner) er det jentene som er raskest med å trekke ordene tilbake.

F.eks. gjorde ei jente det slutt etter 3 måneder fordi vi skulle flytte hver vår vei, etter hun tidligere overøste meg med kjærlighet og lovnader. Jeg spør: "Sa ikke du at du elsket meg og ville gjort hva som helst for å bli værende med meg?", og får svar "Jo, men vi har jo bare vært sammen 3 måneder".

Det er som om ordene ikke betyr noe som helst. Det er lett å bli beruset av alle de fine ordene, men til syvende og sist må man se på hva mennesker gjør, og ikke hva de sier.

Endret av Eriks
  • Liker 1
Skrevet

Si det når du føler for det. Selv om du føler det er riktig ville jeg hvertfall ha ventet 2-3 mnd minimum for å ikke sette daten i dårlig lys.. Folk utvikler jo de følelsene forskjellig. Har hørt om folk som ikke har sagt det før etter noen år..

Skrevet (endret)

Jeg mener det bør sies før man flytter sammen. Jeg hadde ihvertfall aldri flytter sammen med noen som ikke elsket meg, eller jeg ikke elsket.

Han sa det til meg etter 5 mnd. Jeg brukte ett par måneder etterpå, og gjengjeldte ordene etter 7-8 mnd.

Kjæresten min fortalte meg at han elsket meg etter litt over to år sammen - og da hadde vi vært samboere i et halvt år. Han hadde aldri sagt det før, og jeg følte aldri et behov for det heller. Jeg visste at han elsket meg derimot for jeg så det i hans handlinger og hans kjærlighet mot meg. Alle er ikke like "flinke" på følelser og ord, men det betyr ikke at de ikke elsker deg fordi de ikke har ytret det med ord :)

- si det når det føles riktig for deg, det er ikke et fasitsvar som er riktig eller galt her!

Endret av ninuska_
  • Liker 1
Skrevet

Joyce Carol Oats sa en gang noe sånt som "Very difficult to say "love" unless you don't really mean it." og det stemmer ganske godt for meg i alle fall.

Folk er jo forskjellige - og jeg har all respekt for det, men jeg hadde nok tatt det med en klype salt dersom det ble sagt tidlig i forholdet. Hvorvidt jeg hadde blitt freaka eller ikke kommer nok litt an på hvorvidt personen oppfører seg som om de forventer å høre det samme tilbake eller ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min fortalte meg at han elsket meg etter litt over to år sammen - og da hadde vi vært samboere i et halvt år. Han hadde aldri sagt det før, og jeg følte aldri et behov for det heller. Jeg visste at han elsket meg derimot for jeg så det i hans handlinger og hans kjærlighet mot meg. Alle er ikke like "flinke" på følelser og ord, men det betyr ikke at de ikke elsker deg fordi de ikke har ytret det med ord :)

- si det når det føles riktig for deg, det er ikke et fasitsvar som er riktig eller galt her!

Man kan si det også etter en måned, mye kan skje på ein m¨åned:)

Anonymous poster hash: aefee...e27

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...