Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

igår fick jag reda på att min sambo sedan 2 månader har ljugit för mig när det gäller hans ekonomiska tillstånd.

vi har känt varandra i lite mer än 2 år och har varit vänner men sedan han fick sålt huset och behövde någonstans att bo så erbjöd jag mig att han kunde bo här så länge tills han hittat något... och så blev det sådan att vi beslutade att bli tillsammans... vi har ju båda haft ett otroligt gott öga för varandra hela tiden.... bara det att jag har betalat för allt sedan han flyttade in med sin dotter.... all mat, bensin och alla räkningar så nu är han skyldig mig uppemot nästan 40.000kr.... och han sade att han kunde betala tillbaka så fort han fått pengarna efter att han har sålt huset....

bara det att det har gått ganska lång tid och jag börjat använda kredit för att få det att gå ihop.... förra veckan så sade han till mig att han vart fall skall betala in 20.000kr då han fick mindre för huset än planlagt och hade skulder kvar att betala. så jag sade att det var ok. Han sade till mig att han förde över pengar i fredags men jag har fortfarande inte fått in några pengar.... och igår så såg jag på honom att det var något som tyngde honom och då förklarade han hela situationen och att han tom har kommit till kronofogden och att han har inga pengar att betala till mig överhuvudtaget just nu....

jag fick tunghäfta och blev både ledsen och arg....

1. Han ljög för mig att han har fört över pengarna

2. jag har sagt till honom att jag inte vill ha ett nytt förhållande som skall bråka om pengar och att jag skall stå för allt som jag har gjort de sista två samboförhållandena i 9år och därav har fortsatt förbrukslån att betala av för det.... och att jag har nu gjort samma sak igen..... :( så jag är SÅ förbannad att jag har blivit blåst igen..... hur faan kan jag vara så blåögd

3. att jag har nu återigen inte råd att åka tillsammans med min sambo på ferie eller göra någonting utan att jag betalar igen som jag alltid har gjort.... sårar mig

Samtidigt så kände jag att jag var så lycklig men att han drog mattan under mina fötter och just nu känner jag mig så tom.... länge sedan jag var så ledsen och besviken som jag är nu.....

vet egentligen inte varför jag skriver detta här men jag känner att jag behöver råd... jag är rädd att jag accepterar att förlåta honom och att vi skall fixa upp detta, men att det kommer att bli värre med årena.....

borde ha sett tecknena..... men gör inte det förrän nu....

Kluven.... trodde jag äntligen hittat en man som jag kunde prata med och samtidigt är glad i sex som mig..... och så ljuger han för mig....

Anonymous poster hash: a8e77...0c0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan hende det var noe jeg ikke fikk med meg her, men har ikke mannen noe inntekt? Siden du fant deg i å betale alt..

Gjest Gjest
Skrevet

Vel, du måtte jo ha forstått at det var noe med økonomien hans siden han ikke hadde ordnet med et eget sted å bo men måtte flytte inn til deg?? Jeg ville bare ha kastet ham ut. Og han kan umulig bry seg så hardt om deg siden han så enkelt snylter hus og mat og selv ikke bryr seg når du må gå over dine grenser for å få det til å gå rundt.

Gjest Gjest
Skrevet

Og jeg ville ikke trodd noe på at han elsker deg, hvis jeg var deg.

Skrevet

Er enig med gjest her. Her syns jeg du har vært i overkant naiv.

AnonymBruker
Skrevet

jo då vi tjänar lika mycket.... men man blir väl blind :(

tja vi hade ju träffat varandra innan han sålde, och då huset hade legat ute för försäljning i nästan 6månader så ville han få sålt det fort för att bli av med det och när han äntligen fick erbjudandet och att vara ute inom 2 veckor så ställde jag upp.... till en början betalade han litt da men det blev mindre och mindre.... och till igår att han erkände att han har noll på kontot och att han gick till sin mamma för att hjälpa honom.... hon vägrar att hjälpa honom tills att han faktiskt har pratat med mig.... så nu får han hjälp....

vi är 70-talister och han har ändå 3 barn och har varit tidigare gift i 16år... så jag vet inte helt vad jag skall tro.....

just nu är jag så arg på mig själv i tillägg att bli "blåst" igen.... bara det att med min förre sambo så tog det mig vart fall 5år att se det.... nu fick jag reda på det efter 2 månader iaf....

känns konstigt bara då vi försöker skaffa barn i tillägg..... :(

Skrevet

Så går alle pengene hans til gjeld da? Eller sløser han det vekk?

Eneste måten jeg ser at dere kan fortsette er at du må ta full kontroll over hans/deres økonomi. Han må være helt åpen med deg, og du må få hans innlogging i nettbank og du må betale alle regninger for han. Han bør ikke ha kort, men bør få "lommepenger" fra deg etter dere har satt opp budsjett, og han må også betale deg tilbake. Høres det for mye ut? Som om du er moren hans? Ja, det skjønner jeg, men jeg kan ikke se noen annen løsning her.. Han klarer åpenbart ikke styre sin egen økonomi. Aller helst vil jeg råde deg til å gå. Godt dere ikke har fått egne barn.

Skrevet (endret)

Lämna honom....

Endret av Björk_no1
AnonymBruker
Skrevet

som han sade till mig igår så går det till både gjeld för att ha köpt ut hans ex-fru samt att han prövde upprätthålla sitt anseende att klara sig som ensamstående pappa samt att han blev lurad av sin tidigare kompis som han hade firma tillsammans med.... hans förra kompis tömde firman på pengar...... så han blev av med både firmabil, pengarna han har satsat på i firman samt blev arbetslös samtidigt.....

hmmm fasiken känns som jag slits i två olika håll här......

Gjest Gjest
Skrevet

jo då vi tjänar lika mycket.... men man blir väl blind :(

tja vi hade ju träffat varandra innan han sålde, och då huset hade legat ute för försäljning i nästan 6månader så ville han få sålt det fort för att bli av med det och när han äntligen fick erbjudandet och att vara ute inom 2 veckor så ställde jag upp.... till en början betalade han litt da men det blev mindre och mindre.... och till igår att han erkände att han har noll på kontot och att han gick till sin mamma för att hjälpa honom.... hon vägrar att hjälpa honom tills att han faktiskt har pratat med mig.... så nu får han hjälp....

vi är 70-talister och han har ändå 3 barn och har varit tidigare gift i 16år... så jag vet inte helt vad jag skall tro.....

just nu är jag så arg på mig själv i tillägg att bli "blåst" igen.... bara det att med min förre sambo så tog det mig vart fall 5år att se det.... nu fick jag reda på det efter 2 månader iaf....

känns konstigt bara då vi försöker skaffa barn i tillägg..... :(

Ok, han har ikke sin økonomiske skit i orden, 4 barn og så vil han så gjerne etter bare to måneder ha barn med deg også??? Når han ikke en gang klarer å skaffe barnet som bor hos seg tak over hodet ved egen hjelp???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...