Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei dere, jeg kunne virkelig trengt noen råd nå..

Jeg og kjæresten har vært sammen i et år nå, og vi har det så fint sammen! Men.. jeg sliter sånn med å stole på han, og det tærer på meg og forholdet.

Jeg tror noe av grunnen til at jeg er så mistenksom er at han fortalte meg tidlig i forholdet at han har vært utro før, og ville si det til meg så jeg ikke skulle høre det fra noen andre. Når vi er med kompisene hans kommer det ofte også kommentarer som tyder på at han var veldig glad i å sjekke jenter osv før.

Han sier han har vokst fra dette, og han er nesten aldri på byen da han liker seg best hjemme med meg. Jeg tror absolutt ikke han er utro nå eller har vært det mot meg, men med en gang han skal ut med kompiser/snakker om å reise uten meg osv, så knyter det seg i magen og jeg gruer meg fra den dagen jeg får vite om planene. Jeg vet at han elsker meg, men så tenker jeg at han var jo glad i eksene han var utro mot også..

Er det noen som har tips for å snu tankegangen, eller som har vært/er i samme situasjon som meg?

Anonymous poster hash: f9e9f...230

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle er dere nå, og hvor lenge er det siden han levde på denne måten? Jeg tror det har litt og si :)

Anonymous poster hash: 4bf52...0ce
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei dere, jeg kunne virkelig trengt noen råd nå..

Jeg og kjæresten har vært sammen i et år nå, og vi har det så fint sammen! Men.. jeg sliter sånn med å stole på han, og det tærer på meg og forholdet.

Jeg tror noe av grunnen til at jeg er så mistenksom er at han fortalte meg tidlig i forholdet at han har vært utro før, og ville si det til meg så jeg ikke skulle høre det fra noen andre. Når vi er med kompisene hans kommer det ofte også kommentarer som tyder på at han var veldig glad i å sjekke jenter osv før.

Han sier han har vokst fra dette, og han er nesten aldri på byen da han liker seg best hjemme med meg. Jeg tror absolutt ikke han er utro nå eller har vært det mot meg, men med en gang han skal ut med kompiser/snakker om å reise uten meg osv, så knyter det seg i magen og jeg gruer meg fra den dagen jeg får vite om planene. Jeg vet at han elsker meg, men så tenker jeg at han var jo glad i eksene han var utro mot også..

Er det noen som har tips for å snu tankegangen, eller som har vært/er i samme situasjon som meg?

Jeg var utro mot alle kjærestene mine i ungdomstiden. Nå har jeg vært sammen med en fantastisk mann i over 10 år, og kunne virkelig ikke tenke meg å være utro mot ham. Jeg blir kvalm når jeg tenker på hvordan jeg var før, det er absolutt ikke noe jeg er stolt over. Så ja, jeg vil si at jeg har "vokst" det av meg. Jeg har fått et nytt syn på mange ting, og andre verdier. Jeg ser mer hva som betyr noe for meg, og ville virkelig ikke kaste bort det jeg har med min kjære.

Du må bare stole på kjæresten din, så lenge du ikke har noen grunn til å ikke stole på han ;) en gang utro betyr ikke alltid utro, selv om det er det mange påstår ;)

Anonymous poster hash: 1f4b9...c66

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at utroskap kan følge av at et forhold i seg selv er dårlig. Mange er utro helt på randen av et brudd, sånn at det på sett og vis kan bli en utløsende faktor (eller et spark i baken ut av relasjonen, for å si det sånn).

På en annen side så er det jo disse som er notorisk utro. Og som elsker å sjekke, og spenningen knyttet til dette.

Jeg tror det er vanskelig å svare deg før du vet mer om utroskapen han bedrev. Var det én gang, var det helt på slutten av forholdet, hadde han det dårlig i forholdet, eller var det systematisk utroskap uten at han egentlig tenkte å forlate pratneren (før han da sikkert ble oppdaget (siden mange vet om det)).

Tror jeg hadde vært skeptisk selv, og ikke vært fornøyd før jeg visste mer.

AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er: en gang utro, alltid utro.

Han jeg var sammen med sist hadde vært utro mot alle sine tidligere kjærester.

Noen måneder ut i forholdet vårt fant jeg ut at han hadde flørtet med andre jenter, som f.eks å be hun ene "eks-elskerinnen" hans om å fingre til ham på webcam, og så skrev han til en annen tidligere "eks-elskerinne" at han savnet henne og håpet de kunne møtes snart.

Alt dette mens vi var sammen.

Jeg kommer ihvertfall heretter til å unngå å gå i forhold med tidligere utro mennesker...

Anonymous poster hash: 1cf19...b6e
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Alle kan være utro. Mange hevder at de "aldri kunne vært utro". It's bullshit. Dersom man var sikker på at ingen fant ut av det, lysten var til stede, samt muligheten, ville mange tatt den. Særlig dersom man har lyster og behov man ikke får oppfylt hjemme (ikke nødvendigvis seksuelle ting).

Det eneste man kan gjøre er å stole på en person, til det motsatte skulle vise seg. Man blir aldri sikker uansett.

Anonymous poster hash: 31c5e...0c7
Gjest Blyanten
Skrevet

En gang utro, alltid utro. Tviler på en person som har vært utro i sine tidligere forhold, plutselig skal snu helt om og ikke gjøre slikt mer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Typen min var utro mot sin første kjæreste. Jeg tror på han at han ikke kommer til å være utro mot meg.

Anonymous poster hash: e41a8...3d5
AnonymBruker
Skrevet

En gang utro, alltid utro....Jeg har vært utro i alle forhold jeg har vært i. Nå er jeg sammen med verdens fineste mann og har vært det i mange år, men likevel har jeg vært utro ett par ganger i årenes løp.

Anonymous poster hash: aff96...843
AnonymBruker
Skrevet

Takk for gode svar dere.

Jeg har spurt han litt ut, og i starten av 20-årene vet jeg at han var mye på byen og ofte utro. Senere (for et par år siden) var han utro i slutten av forholdet, etter at hun behandlet han dårlig og han mistenkte at hun var utro. Det siste kan jeg forstå, da jeg har vært i samme situasjon selv. Han sier han tenker mye mer på konsekvenser nå, og har et annet syn på ting. At det ikke lønner seg å falle for fristelser. Men jeg synes det er ekkelt at han tydeligvis ser på mange jenter som "fristelser", han får det til å høres ut som at han har fortsatt har lyst til å være utro, men lar være pga konsekvenser. Jeg synes absolutt ikke det er noen fristelse å gå på byen, eller hvis noen sjekker meg opp. Tanken på å være fysisk med noen andre er bare ekkel.

Merker også at når det er kvinnelige telefonselgere som ringer, så er han ekstra hyggelig og prøver å være sjarmerende. Kanskje en rar ting å reagere på, men synes det er irriterende. En gang kom han også hjem og hadde fått "spa-behandling" på en finger, etter å ha blitt stoppet på et senter. Virker bare som at han blir veldig lett sjarmert når jeg ikke er der.

Han er 29 og jeg 24 forresten.

AnonymBruker
Skrevet

Av egen erfaring og hva jeg har hørt fra venner var det mer "vanlig" å være utro i de forholdene man hadde når man var 16-20. Jeg var det selv da jeg var 18 eller 19. Det er jo ikke som man plutselig slutter å bli betatt av andre jenter på byen etc. Men terskelen for å være utro er mye høyere. Jeg har selv aldri vært i nærheten av det de siste årene. Det er nok noe i det han sier at han har vokst det fra seg.

Anonymous poster hash: 41bb9...0b3
Skrevet

En gang utro, alltid utro. Tviler på en person som har vært utro i sine tidligere forhold, plutselig skal snu helt om og ikke gjøre slikt mer.

For noe jævla sprøyt. Det er en grunn til at tidligere forhold er tidligere forhold. Jeg var utro i mitt første langvarige forhold (det samme var hun), har hatt to langvarige etter dette, hvorav ingen utroskap fra noen av oss (så langt jeg vet og tror).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...