AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #1 Skrevet 13. mai 2014 Jeg er ofte innom Facebook profiler til de som jeg tidligere var og er uvenner med. Det er bare ett par stk men likevel. For to år siden ble det slutt mellom meg og kjæresten min. Jeg sniker meg inn på hans profil flere ganger for dagen. Helst hvert ledig øyeblikk. Det er akkurat som om jeg MÅ gjøre det. Damen til min eks kjæreste for seg ett par besøk for dagen hun også. Hvis hun bytter profilbilde så trykker jeg på det for å se om eksen min likte det. Hvis ikke så lurer jeg veldig på hvorfor. Hmm har det blitt slutt mellom de tenker jeg? Damen til eksen var også tidligere "venn" med broren hans på Facebook, her hindagen oppdaget jeg at de ikke lenger er venner, og da begynner jeg å lure på hvorfor osv. Er jeg normal?? PS: eksen min var voldelig og jeg er redd han går etter meg dersom det blir slutt med han og damen. Det er 2 år siden nå men jeg tenker fortsatt på det. Finnes det noe hjelp her inne?Anonymous poster hash: 2a210...d83 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #2 Skrevet 13. mai 2014 Jeg tror det at han kan gå etter deg om det blir slutt kun er en unskyldning. Få deg et liv, slutt å stalke folk!Anonymous poster hash: ee5ed...3e4 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #3 Skrevet 13. mai 2014 Tror kanskje du burde bevege deg litt bort fra dataen en gang i blant. Anonymous poster hash: 75f7a...3ea 1
missioncomplete Skrevet 13. mai 2014 #4 Skrevet 13. mai 2014 Dette må du slutte med. Du er tydeligvis besatt av denne fyren. Hvorfor skulle du ellers føle et trang for å stalke han? 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #5 Skrevet 13. mai 2014 Jeg er på samme måte, med eksen og gamle venner.. jeg er ikke besatt av noen av dem, synes bare det koselig å se hva folk gjør for tiden Anonymous poster hash: af701...7c2 1
Gjest Heartbeat Skrevet 13. mai 2014 #6 Skrevet 13. mai 2014 Tror ikke dette kan kalles å stalke noen, da forfølger du dem, sender dem brev , sms, ringer osv.. Dette er det jo ingen av dem som vet om, så dermed vil jeg ikke kalle det stalking. Men allikevel så oppfatter jeg dette som ikke helt normalt. Du bør finne andre hobbyer 1
Zinnia Skrevet 13. mai 2014 #7 Skrevet 13. mai 2014 Jeg vil si det er ganske unormalt å sjekke profilen til folk du ikke liker og ikke har kontakt med flere ganger for dagen... Har du noen flere tanker selv om hvorfor du gjør dette? Du kan da umulig få noe gode følelser ut av det? Jeg ville prøvd å fokusere mer på deg selv, livet ditt her og nå, og mål for fremtiden. Det er ikke sunt for noen å henge fast i fortiden for lenge av gangen...
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #8 Skrevet 13. mai 2014 Takk jenter. Ts her. Altså, jeg forstår at det jeg gjør er feil. Men det er en ting som er grunnen til hvorfor jeg stalker eksen og det er å vite hva han driver med gir meg en god følelse av at han er kommet over bruddet med meg. Hvis jeg leser at han er på jobb (han jobber da i Nordsjøen) så gir deg meg en slags trygghetsfølelse av at han ikke kommer og oppsøker meg. Rett og slett fordi han har tidligere vært voldelig mot meg og jeg har lenge slitt med angst for at han en dag vil komme og skade meg. Den stalkingen har nok gått ut av kontroll i det siste, det må jeg ærlig innrømme men jeg er litt redd han og da hjelper det på å vite hvor han er til enhver tid. Husker at han en dag la ut ett bilde av en mann med pistol og på selve bilde var det tekst som lød slik: mange lever i samfunnet idag fordi det er forbudt å skyte dem. Tenk å bare la en få lov til sånt en dag. For å si det mildt ble jeg redd for han egentlig vil skyte meg. Kan hende jeg overdriver og jeg skulle absolutt ikke gått inn på profilen hans og sett det fordi det ble ikke mye søvn på meg den natten for å si det slik Selv om vi skilles som venner og ønsker hverandre lykke til er jeg fortsatt utrygg og blitt avhengig av å "pass på" han. En annen ting er at jeg fortsatt stalker eksen hans, det ble slutt mellom for 8 år siden men jeg stalker henne fordi jeg synes hun er pen (modell) så ikke vet jeg, forstår jo selv at dette er langt over grensen men sånn er det bare med meg... Anonymous poster hash: 2a210...d83
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #9 Skrevet 13. mai 2014 Jeg er ofte innom Facebook profiler til de som jeg tidligere var og er uvenner med. Det er bare ett par stk men likevel. For to år siden ble det slutt mellom meg og kjæresten min. Jeg sniker meg inn på hans profil flere ganger for dagen. Helst hvert ledig øyeblikk. Det er akkurat som om jeg MÅ gjøre det. Damen til min eks kjæreste for seg ett par besøk for dagen hun også. Hvis hun bytter profilbilde så trykker jeg på det for å se om eksen min likte det. Hvis ikke så lurer jeg veldig på hvorfor. Hmm har det blitt slutt mellom de tenker jeg? Damen til eksen var også tidligere "venn" med broren hans på Facebook, her hindagen oppdaget jeg at de ikke lenger er venner, og da begynner jeg å lure på hvorfor osv. Er jeg normal?? PS: eksen min var voldelig og jeg er redd han går etter meg dersom det blir slutt med han og damen. Det er 2 år siden nå men jeg tenker fortsatt på det. Finnes det noe hjelp her inne? Du er jo bare wannabe. Stalking er ikke det samme som å sanke informasjon fra nettet. Ekte stalkere finner ut hva offeret deres daglige gjøre mål er og så forfølger dem uten å konfrontere eller bli oppdaget av dem. Anonymous poster hash: f7b88...3d6 1
Gjest Winza Skrevet 13. mai 2014 #10 Skrevet 13. mai 2014 Skaff deg hjelp fort! Dette er ikke sunt i det hele tatt 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #11 Skrevet 13. mai 2014 Kan hende det høres voldsomt ut for mange. Men siden eksen min var VOLDELIG så velger jeg å ha "kontroll" på den måten. Det går forhåpentligvis over snart. Men jeg er redd han og det å vite hva han gjør hjelper meg faktisk. Da vet jeg at han ikke kommer på døren min og slår meg ned hvis han er for.eks på jobb eller noe. Han oppdaterer ofte sin profil og skiver masse statuser. Anonymous poster hash: 2a210...d83
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #12 Skrevet 13. mai 2014 Jeg er på samme måte med en jeg har hatt et av-og-på forhold til. Han driver med så mye rart...og får stadig nye jentevenner på fbook fordi han er aktiv medlem på ørten ulike datingsider. Jeg sjekker når han er online der, slik at da vet jeg han er hjemme. Jeg overvåker på samme måte som deg ts,hvilke bilder damene legger ut på face og om han liker dem. Holder også oversikt over hvem som unfriender ham, og har lagt merke til at han ofte gjenopptar kontakten med meg etter at damer har slettet ham som venn. Og når han har lagt til mange nye damevenner er det ofte jeg blir ignorert av ham. Dette forsterker bare min teori om at han bruker meg som ego-boost. Tror dette er ganske normalt, selv om få vil innrømme det. Anonymous poster hash: bd467...7b5 3
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #13 Skrevet 13. mai 2014 Jeg mener det ikke kan kalles stalking når den informasjonen er tilgjengelig for alle på nettet. Om de legger ut ting "offentlig", ja så er det jo for at folk som de ikke er venner med også skal se. Jeg gjør dette selv med flere jeg ikke er venner med, men synes ikke det er stalking, selv om det kanskje er usunt. De VIL jo dele det de legger ut. Anonymous poster hash: db929...2f3
Gjest Winza Skrevet 13. mai 2014 #14 Skrevet 13. mai 2014 Jeg mener det ikke kan kalles stalking når den informasjonen er tilgjengelig for alle på nettet. Om de legger ut ting "offentlig", ja så er det jo for at folk som de ikke er venner med også skal se. Jeg gjør dette selv med flere jeg ikke er venner med, men synes ikke det er stalking, selv om det kanskje er usunt. De VIL jo dele det de legger ut. Anonymous poster hash: db929...2f3 Blir vell mer som en kraftig besettelse
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #15 Skrevet 13. mai 2014 Blir vell mer som en kraftig besettelse Ja, ikke hva jeg kaller stalking. Synes det ordet blir missbrukt ofte. Anonymous poster hash: db929...2f3
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #16 Skrevet 13. mai 2014 Dette er ikke stalkng men sånn " alle" gjør for tiden...Anonymous poster hash: a3d29...8a4
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #17 Skrevet 13. mai 2014 Men hva synes dere at jeg gjør det for å føle meg tryggere når det gjelder eksen? Jeg burde vel slutte med det og men sånn jeg skrev lenger oppe, jeg føler en slags trygghet å vite at han er på jobb for eks eller at han har reist på hytten, da vet jeg at jeg kan slappe av og at han ikke kommer for å ta meg liksom. Kan hende jeg er blitt "skadet" av volden og derfor må gjøre noe slikt og at det gir meg trygghet, ikke vet jeg.Anonymous poster hash: 2a210...d83
Liveurlife Skrevet 13. mai 2014 #18 Skrevet 13. mai 2014 Hvor lenge har det vært slutt mellom dere da?
Gjest celine Skrevet 13. mai 2014 #19 Skrevet 13. mai 2014 Når det har vært slutt i to år uten at han har oppsøkt deg for å "ta deg", er det rimelig psykt å stalke ham for å ha kontroll.. Da er det du som har et problem du burde ta tak i
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #20 Skrevet 13. mai 2014 Men hva hvis jeg e bekymret og er litt rede enn mannen og vil ha kontroll på den måtene. Vet ikke om dere leser alt som blir skrevet her men jeg forstår dere også og jeg også innser at dette begynner å bli sykt. Håper at han aldri kommer igjen til meg eller prøver å skade meg 2 er etter. TsAnonymous poster hash: 2a210...d83
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå