Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri vært på date. Er nokså trygg på meg selv, men jeg er også litt sjenert.

Hva skjer når det blir pinlig stille? Tips til hva dere pleier å si for å få i gang samtalen?

- Hva om man halvveis i daten innser at man har ingenting tilfelles, hvordan er beste måten å avslutte den på?

Anonymous poster hash: 283be...eb3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vel. Jeg regner med ts skal ha daten på en kafe el liknende.

Da kan du gjøre som jeg har gjort flere ganger. Når jeg ser at dette her er total kræsj angående match, så bare unnskylder jeg meg og sier jeg må på toalett. Der benytter jeg muligheten til å snike meg unna og stikke av.

Anonymous poster hash: 95d9c...216
Skrevet

Praten går oftest av seg selv, og om det blir stille i noen sekunder er jo det ingen krise.

Alternativt kan du skyte inn noen standard spørsmål som om han har ferieplaner for sommeren eller spørre om hvilken musikk han liker. Kan være greit å ha noen slike spørsmål i bakhodet.

Hvis jeg føler det blir helt krasj og jeg ikke har lyst å bruke mer tid på ham, sier jeg at jeg må gå.

Enkelt og greit. F.eks.kan du si at du har ærend eller andre avtaler som må gjøres unna.

AnonymBruker
Skrevet

Det spørs litt hvor dere skal ha daten. Men jeg vil uansett fraråde å gjøre som AB ovenfor. Det er jo bare respektløst/uansvarlig/teit, begge skjønner jo når det ikke begynner å gå så bra. Da er det bare å avslutte tidligere eller du kan ihvertfall i det minste laget si at det kom opp noe uventet som du må gjøre/dra til med en gang.

Men når det blir pinlig stille så er det bare å si noe helt tilfeldig, som kan være et spørsmål. "Hva er noe crazy du har gjort osv" er noe du kan spørre om. Men ikke overreager når det blir stillhet i fem sekunder, det er jo greit å bare se på hverandre litt også. Det verste du kan gjøre på en date er å begynne å holde på med mobilen, det betyr enten at du er uinteressert eller at du er veldig sjenert. Så ikke gjør det.

Men hvor skal dere ha daten da? Da kan vi komme med mer spesifike råd.

Anonymous poster hash: ae128...47f

AnonymBruker
Skrevet

Da kan du gjøre som jeg har gjort flere ganger. Når jeg ser at dette her er total kræsj angående match, så bare unnskylder jeg meg og sier jeg må på toalett. Der benytter jeg muligheten til å snike meg unna og stikke av.

Så slem du er :fnise: Aldri om jeg gjør det der! TS

AnonymBruker
Skrevet

Det spørs litt hvor dere skal ha daten. Men jeg vil uansett fraråde å gjøre som AB ovenfor. Det er jo bare respektløst/uansvarlig/teit, begge skjønner jo når det ikke begynner å gå så bra. Da er det bare å avslutte tidligere eller du kan ihvertfall i det minste laget si at det kom opp noe uventet som du må gjøre/dra til med en gang.

Men når det blir pinlig stille så er det bare å si noe helt tilfeldig, som kan være et spørsmål. "Hva er noe crazy du har gjort osv" er noe du kan spørre om. Men ikke overreager når det blir stillhet i fem sekunder, det er jo greit å bare se på hverandre litt også. Det verste du kan gjøre på en date er å begynne å holde på med mobilen, det betyr enten at du er uinteressert eller at du er veldig sjenert. Så ikke gjør det.

Men hvor skal dere ha daten da? Da kan vi komme med mer spesifike råd.

Vi skal bare ta en kaffe. Ønsket ikke middag fordi vi kjenner hverandre så lite, så det er greit med kaffe for å se om alt klikker imellom oss. Nei, skal holde meg langt unna mobilen. Har en tendens til å leke med den når jeg ikke vet hva annet jeg skal gjøre, men skal legge den i vesken. Tro meg, jeg skal ikke gjøre som den AB foreslo. Det er bare slemt og feigt å gjøre mot en annen. ;) Ts

AnonymBruker
Skrevet

Praten går oftest av seg selv, og om det blir stille i noen sekunder er jo det ingen krise.

Alternativt kan du skyte inn noen standard spørsmål som om han har ferieplaner for sommeren eller spørre om hvilken musikk han liker. Kan være greit å ha noen slike spørsmål i bakhodet.

Hvis jeg føler det blir helt krasj og jeg ikke har lyst å bruke mer tid på ham, sier jeg at jeg må gå.

Enkelt og greit. F.eks.kan du si at du har ærend eller andre avtaler som må gjøres unna.

Burde jeg unngå å snakke om studier/fremtidsplaner? Kanskje praten blir for standardisert..

AnonymBruker
Skrevet

Burde jeg unngå å snakke om studier/fremtidsplaner? Kanskje praten blir for standardisert.. Anonymous poster hash: 283be...eb3

Kun i nødstilfeller når du ikke har noe annet å snakke om, men ikke fokuser på slikt gjennom hele daten nei. Bare spør om ting som sier hvordan han er som person, ikke hva slags "verdi" (utdanning, hus, penger, jobb) han har.

Skrevet

Burde jeg unngå å snakke om studier/fremtidsplaner? Kanskje praten blir for standardisert..

Studier og fremtidsplaner kan være fint å prate om synes jeg ihvertfall:) Men unngå tema som ekteskap og antall barn.

Kommentarer av typen : "Jeg vil være gift innen 3 år","Jeg vil ha 3 barn" osv..kan skremme livet av en mann ;)

AnonymBruker
Skrevet

Studier og fremtidsplaner kan være fint å prate om synes jeg ihvertfall:) Men unngå tema som ekteskap og antall barn.

Kommentarer av typen : "Jeg vil være gift innen 3 år","Jeg vil ha 3 barn" osv..kan skremme livet av en mann ;)

Vi er begge i tidlig 20-årene så blir nok ikke prat om ekteskap og barn...håper jeg :fnise: Blir nok litt snakk om studier og fremtidsplaner, men skal prøve å unngå å snakke om det for mye fordi ellers blir det vanskelig å vite om vi har noe til felles. TS :)

• Liker 1
Skrevet

Bare stikke av? Vet ikke om du er gutt eller jente.

Tenkt deg, hvis du er gutt, og er på date med den perfekte jenta.

Aldri stikk av he he

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...