Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg minnes at det finnes et produkt som gjør at man kan stoppe blodet når man har kuttet seg ved barbering?!Eller er det noen gode tips der ute? Er så irriterende når jeg kutter meg på leggene en gang i blant (og noen ganger har jeg vært riktig uheldig også), og det stopper ikke å blø. Selv tar jeg på pyrisept noen ganger, men det stopper vel ikke blodet?! Noen gode forslag til hva som kan stoppe blødningen fra kuttet?! Nå som det er sommertid så barberer jeg leggene oftere, og da er det ikke pent med blodige kutt! (går med skjørt osv)..

Takker på forhånd for alle svar!

Ønsker alle en God Sommer!

Videoannonse
Annonse
Gjest Cuddly
Skrevet

Vet ikke om det kan brukes på mennesker; men kaliumpergamagnat brukes for å stoppe blødning i hundeklør som har blitt klippet for langt opp...

Hør på apoteket.

Gjest Cuddly
Skrevet

Et annet tips er å ta det med ro - ikke stress når du barberer :wink:

Jeg barberer ofte, men kutt forekommer så og si ikke...

Gjest Étoile
Skrevet

Flytende plaster fra Compeed? Har ikke prøvd selv.

I tillegg til å ikke stresse, som My sier, er det viktig å ikke bruke sløve barberblad, lettere å kutte seg opp av et sløvt blad (merkelig nok).

Gjest Ethereal
Skrevet

Barber heller ikke hvis du fryser, dvs når du har gåsehud. Bytt blad ofte, jeg bytter en gang pr uke. Ellers synes jeg at dusjolje eller Dr. Greve Intim er bedre til barbering enn barberskum...

• 2 uker senere...
Skrevet

Takk for mange gode svar, og beklager at jeg ikke har svart før nå - har hatt så mye å gjøre..

Jeg reiste en tur på apoteket, og spurte etter om de hadde noe som kunne stoppe blod hvis man kuttet seg litt osv.. og hun dama fant fram en bitte liten greie, en slags voks som er veldig etsende, såkalt "Lapis". skal smøres på våt hud, siden den er etsende. Men jeg har faktisk ikke turt å prøve den ennå, er redd at det skal svi osv! (og siden den er etsende, ble bedt om å være VELDIG forsiktig).

Étoile: Hun sa også at man ikke skal bruke flytende compeed, det er kun til åpne sår som skal gro - ikke til småkutt fra barbering. Lapis blir ofte brukt av menn som barberer seg, sa hun. har noen prøvd Lapis? men takk for tipset Étoile =)

Og Ethereal: Jeg prøvde dr.greve intim en gang til barbering, funket fint det =) Men har (nesten) akkurat kjøpt nytt barberskum...så får bytte litt på det. Blir sikkert fort tom uansett, siden det er sommer :)

Kutter man seg virkelig mer når man bruker sløve blad, My?! Det visste jeg ikke! Rart.. Jeg bruker forresten god tid i dusjen, for å våkne om morgenen! Jeg hater å stresse, så jeg er den som bruker lengst tid i dusjen, spesielt på barberingen.

Gjest Cuddly
Skrevet

Jeg sa ikke det med sløve blader, selv om jeg er enig i det...

Jeg sa at det er viktig å ikke stresse :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...