Gå til innhold

Hvor mange kcal bør jeg spise?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 163 og veier ca 55 kg. Har høy fettprosent (til tross for vekten), da jeg aldri har trent.

Tenkte å begynne å trene både styrke og kondisjon, 3-4 ganger i uken totalt.

Hvor mange kcal burde jeg innta?

Anonymous poster hash: 73c76...dd2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde ikke gå veldig lavt. Kanskje 1700, siden du ikke veier så mye fra før. Med tung styrke vil fettet omdannes til muskler og du vil få strammet opp :) se det ann litt og gi kroppen det den trenger :)

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer veldig an på hvor høy intensitet du velger å gjennomføre treningsøktene med! Jeg starter vanligvis med 20 min på tredemølle, med en gjennomsnittsfart på 10,2 km/t, og dette brenner anslagsvis 150-200 kcal. Deretter trener jeg biceps og tar knebøy med 20 kg på vektstang, omtrent 20x3 repetisjoner. Ved å gjøre dette + innta omtrent 1700 kcal om dagen har jeg gått ned i vekt, og jeg har omtrent samme vekt og høyde som deg. Ville anbefalt deg det samme :) Det viktigste er uansett at du holder deg over 1200 kcal for å opprettholde en fungerende forbrenning, samtidig som du holder deg under 1700 kcal, litt avhengig av intensiteten på treningsøktene dine. Lykke til :)

Anonymous poster hash: 53cb7...372
AnonymBruker
Skrevet

Takk!:) kan prøve 1500 kcal først, så evnt øke til 1700.

Har spist 670 kcal hittil i dag, og er egentlig ferdig med alle måltider :klo: Evnt kveldsmat hvis jeg blir sulten senere.

Anonymous poster hash: 73c76...dd2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...