Gå til innhold

undervekt og fettinntak

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal opp i vekt og har et ganske høyt fettinntak. 40% er fett og karbo og protein er 30 prosent hver. Spiser dog mest sunne fettkilder som nøtter, olivenolje, egg, noe fete meieriprodukter men i begrensede mengder, fet fisk, mørk sjokolade, frø og pesto. Jeg har tro på at mettet fett er ok i begrensede mengder og er viktig for et godt kosthold. Men jeg er litt bekymret. Vil jeg legge på meg mye fett av ett fettrikt kosthold? Trener endel i tillegg, tre økter styrke og to kondisjonsøkter a 45 min i uka. Ellers går jeg noen turer i skog og mark. Jeg skal opp 6 kg så det er jo ikke allverdens, men vil jo at fettet skal fordele seg over hele kroppen. Har hørt at inntak av mettet fett (palmeolje) fører til større vektoppgang i fett og mindre i muskler. Gar også lest at hvis overskuddet en spiser fra raske karbohydrater så legger en lettere på seg rundt magen på grunn avøkt insulin. Hva stemmer? Jeg har levd på fettfattig kost tidligere, så synes dette er litt skummelt.

Anonymous poster hash: 3d7d3...719

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du får i deg nok protein og trener, og ikke har for høyt kaloriinntak totalt, blir du ikke feit av høyere andel fett i dietten. Jeg ligger på ca 50 energiprosent fett og går ned i vekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...