Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser det er flere som skryter av yoplaityoghurten, og vurderer å prøve den selv. Men er den så sunn som alle skal ha den til?

Anonymous poster hash: 903b7...a36

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg anser ikke den yoghurten som sunn. Den er kalorifattig (ca 50 kalorier per begee). Grunnene til at jeg anser den som usunn er tilsetningsstoffene, kunstig søtning og ikke noe fett at all. Skulle jeg spust den yoghurten ville jeg tatt noen nøtter i for en god makronæringssammensetning. Uten noe fett blir jeg veldig sulten og søtsuget melder seg. Men hva som ansees som sunt og ikke sunt kommer ann på øyet som ser. Noen bryr seg kun om makronæringsstoffene og kalorier, andre om makronæringsstoffene og kvalitet. Jeg er av sistnevnte og synes derfor yoghurten er usunn!

Anonymous poster hash: 33e6c...24a

• Liker 5
Skrevet

De som mener at man ikke skal spise fett, og synes at kunstig søtningsmiddel er ufarlig, vil si at den er sunn.

Jeg er derimot uenig i det. En slik yoghurt innimellom vil nok ikke skade, men til daglig er det ikke bra. En naturlig yoghurt, som har fått beholde det sunne fettet, er et bedre valg. Et eksempel er Lindahls tyrkiske yoghurt. Den er naturell, så hvis man vil ha yoghurt med smak, er det bare til å kjøpe bær til :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Spiser den daglig jeg, merkér ikke noen forskjell på vekt og form liksom :)

Anonymous poster hash: dfd24...86d

Skrevet

Synes det blir feil å definere den som sunn eller usunn. Om du spiser en sån yoghurt hver dag har egentlig ikke noe å si, det er helheten av kostholdet ditt som betyr noe. Du er verken sunn eller usunn om du spiser en sånn yoghurt på samme måte som at du ikke blir sunn av å spise litt grønnsaker hver dag eller blir usunn av å spise litt sjokolade.

Men den er kalorifattig, og om du syns den smaker godt, så ser i alle fall jeg ingen grunn til at du skal nekte deg selv i å spise den :)

• Liker 1
Skrevet

Det jeg opplever med den er at den er så lite mettende at jeg må ha 2 hvis jeg skal merke at jeg har spist noe, og da er jo kalorimengden også økt, så jeg spiser heller vanlig yoghurt. Gjerne naturell tilsatt honning/bær/kokkos..

AnonymBruker
Skrevet

Det jeg opplever med den er at den er så lite mettende at jeg må ha 2 hvis jeg skal merke at jeg har spist noe, og da er jo kalorimengden også økt, så jeg spiser heller vanlig yoghurt. Gjerne naturell tilsatt honning/bær/kokkos..

Enig. Jeg blir ikke mett av 2 slike heller. Den gir meg ingenting, er heller ikke lavkarbo-tilhenger, men jeg må ha mat som metter. Hvis den ikke metter, har den ikke den funksjonen mat skal ha, og da begynner jeg å småspise.

Anonymous poster hash: bd3f5...2f8

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg bruker ikke å spise det alene, for det synes jeg ikke er noe særlig mettende. Men spiser det ofte sammen med cottage cheese, da blir det fort både mer mettende og proteinrikt. CC + jordbær/bringebær/blåbæryoghurt blir nesten som riskrem ;)

Endret av magicpie
Skrevet

Spiser det med ekstra frukt oppi. Godt når jeg bare er litt sulten. Mangler gjerne fett, og det hadde sikkert vært dumt hvis den yoghurten var det eneste jeg spiste. Gulrot er forresten også uten fett.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser 2 begre dobbel 00 til dessert hver dag. 100 kalorier og ingenting sukker :) Det er det den er for meg: en kalorifattig dessert som stiller søtsuget. Jeg kan også blande et beger med cottage cheese eller spise sammen med bær/ fruktsalat. Et perfekt produkt for mitt bruk!

Fett, proteiner og alt jeg trenger får jeg i de andre måltidene mine i løpet av dagen uansett

Anonymous poster hash: ed9aa...c60
AnonymBruker
Skrevet

Spiser den daglig jeg, merkér ikke noen forskjell på vekt og form liksom :)

Anonymous poster hash: dfd24...86d

Sunnhet er mer enn kalorier.

Gulrot er forresten også uten fett.

Derfor frukt og grønt alltid - jeg gjentar ALLTID - skal spises med fett. Det er mye a-vitamin i gulrot, men spiser du gulrot uten fett til så tar ikke kroppen opp A-vitaminet som er i gulroten. A-vitamin er en av de fettløselige vitaminene. A, D, E og K-vit er fettløselig. Det er bare B og C som er vannløselig. Så har du planer om å ta opp A, D, E eller K-vitaminet i frukt og grønt, så MÅ du spise fett til.

Anonymous poster hash: df7c3...9da

• Liker 4
Skrevet

Så derfor man gjerne har dip til, altså? Takk for nyttig informasjon :-)

Skrevet

Noen som har prøvd å lage smoothie med noen av yoplaityoughurtene? I såfall, hvordan ble den?

AnonymBruker
Skrevet

Sunnhet er mer enn kalorier.

Derfor frukt og grønt alltid - jeg gjentar ALLTID - skal spises med fett. Det er mye a-vitamin i gulrot, men spiser du gulrot uten fett til så tar ikke kroppen opp A-vitaminet som er i gulroten. A-vitamin er en av de fettløselige vitaminene. A, D, E og K-vit er fettløselig. Det er bare B og C som er vannløselig. Så har du planer om å ta opp A, D, E eller K-vitaminet i frukt og grønt, så MÅ du spise fett til.

Anonymous poster hash: df7c3...9da

Selv om A-vitmin er fettløselig, betyr det ikke at kroppen ikke kan ta opp A-vitamin hvis det ikke inntas med fett. Vi har da nok fett i kroppen, og A-vitmin lagres i fettet.

Anonymous poster hash: a009b...b66

Skrevet

Jeg er derimot uenig i det. En slik yoghurt innimellom vil nok ikke skade, men til daglig er det ikke bra.

Hvorfor vil den "skade" til daglig? Hva er det i yoghurten som påvirker kroppen, og hvordan? På hvilken måte er kunstig søtning skadelig? Er bare nysgjerrig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...