Gå til innhold

Må sperre kredittkortet mitt - men må ha det i sommer!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gigantisk problem. Oppdaget nylig transaksjoner gjort fra kortet mitt som ikke er mine. Sjekket alle mine nettkjøp, men ingen av dem passer med hverken beløpet eller datoen. Snakket med banken, og de sa det ser ut som om noen har fått tak i informasjonen min på en eller annen merkelig måte. Så nå må jeg få kortet sperret.

Og det hadde ikke vært noe problem, hadde det ikke vært for at jeg skal på ferie i sommer, og der har jeg bestilt både hotell, aktiviteter, leiebil osv. På mange av stedene er det nok at jeg tar med et kredittkort som er i mitt navn, og det er greit nok siden jeg har flere. Problemet er de stedene der det klart står oppgitt at jeg må ha med det kredittkortet jeg faktisk betalte med, og det er akkurat det kredittkortet som nå må sperres!!

Så jeg ANER ikke hva jeg skal gjøre. Det er ikke bare meg dette går utover, men alle de jeg skal reise med. Det er mitt kort vi har brukt til å reservere / betale alt sammen, og så har jeg fått penger igjen av de andre.

Noen som har opplevd dette? Hva i alle dager skal jeg gjøre?

Anonymous poster hash: 1c618...6a6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville tatt kontakt med de stedene som krever at du tar med akkurat det kredittkortet, samt kanskje også banken din, og forklart situasjonen, og hørt hva de sier.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tar 4-6 virkedager å få nytt kredittkort ;) Fikk mitt nylig sperret da jeg mistet mitt, noen fant det og ringte selskapet, så jeg fikk mail om sperring og at nytt kort ville bli sendt før jeg fant ut at det var borte.

Takk til ærlige folk :D

Anonymous poster hash: 7e95c...473
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tar 4-6 virkedager å få nytt kredittkort ;) Fikk mitt nylig sperret da jeg mistet mitt, noen fant det og ringte selskapet, så jeg fikk mail om sperring og at nytt kort ville bli sendt før jeg fant ut at det var borte.

Takk til ærlige folk :D

Anonymous poster hash: 7e95c...473

Jeg vet jeg lett kan få et nytt kredittkort, det er ikke det som er problemet. Problemet er at mange av bedriftene jeg har bestilt hoteller etc hos krever ikke kun er kort i bestillernavnet - men akkurat det kortet som ble brukt for å bestille. Bestiller jeg et nytt kort får jeg både nytt kortnummer, utløpsdato og CVC-kode, så det går ikke.

Anonymous poster hash: 1c618...6a6

AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med dem som Tabris sier. Sikkert enklest med mail. Forklar at kortet det ble bestilt med må byttes ut, så du må ta med nytt kort fra samme bank, og be dem registrere de nye kortopplysningene istedet.

Anonymous poster hash: fda4e...46c
  • Liker 2
Skrevet

Det er jo bare å registrere de nye kortdataene hos de ulike hotellene.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...