AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #1 Skrevet 13. mai 2014 Hei, jeg ønsker å komme i kontakt med noen som har kjennskap til/studert ved Treider fagskoler, tidligere kjent som Utdanningshuset. Jeg er i en situasjon som gjør at jeg er blitt godt voksen, men uten utdanning. Jeg har heller ikke studiekompetanse, noe som nå gjør det vanskelig for meg studiemessig. Jeg har nå kommet over nettsidene til Treider og lurer litt på studiet Medisinsk sekretær. Ønsker derfor svært gjerne å høre om noen har erfaring/kjennskap til skolene. Særlig dette studiet. Hjemmesiden deres fremstår ganske bra, med lovnader om gode muligheter for jobb etter endt utdanning (selvfølgelig).. Likevel skal man ikke forveksle medisinsk sekretær med helsesekretær. Så om det finnes noen her inne som har gått dette studiet, trivdes du på skolen? fikk du fast arbeid etter endt utdanning? hva kan man forvente seg i lønn? Anonymous poster hash: 8c2bf...bb6
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #2 Skrevet 13. mai 2014 Hei! Jeg har ikke gått på Treider, men på Handelsinstituttet. Kan ikke si jeg fikk noe særlig ut av dette... På hjemmesiden og i studiebeskrivelsen lovet de gull og grønne skoger, og ALLE som gikk ut derfra fikk raskt jobb. Ikke tilfelle! Nå vet ikke jeg hvordan det er på Treider, men i og med at dette er en skole som også koster en god del ville jeg sett meg om etter andre alternativer!Anonymous poster hash: 706d5...c83
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #3 Skrevet 13. mai 2014 Ts her. Takk for ditt svar! Gikk du samme studie som jeg vurderer? Fikk du ikke jobb i ettertid? Mitt andre alternativ vil være å ta helsesekretær på voksenopplæringen, men dette vil ta mye lengre tid. Blir også litt håpløst da jeg mest sannsynlig vil få veldig lang reisevei.Anonymous poster hash: 8c2bf...bb6
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #4 Skrevet 13. mai 2014 Bare hyggelig:-) Nei, jeg gikk vanlig sekretær. Fagene var totalt urelevante... Tror nok du vil få best utbytte av voksenopplæringen, selv om det tar lengre tid! Og det er vel gratis også?Anonymous poster hash: 706d5...c83
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #5 Skrevet 13. mai 2014 Skjønner. Fint å få høre dine erfaringer voksenopplæringen er gratis ja, greit sånn sett. Andre med innspill?Anonymous poster hash: 8c2bf...bb6
AnonymBruker Skrevet 15. september 2014 #6 Skrevet 15. september 2014 Bumper denneAnonymous poster hash: 750df...26a
AnonymBruker Skrevet 21. september 2014 #7 Skrevet 21. september 2014 Jeg vurderer også å gå på Treider. Men det koster jo sitt. Jeg vil jobbe innen salg, service, reiseliv. Så valger står mellom salg, service på NKI, voksenopplæring eller Treider. Hvor enkelt er det å få jobb etter å ha vært på Treider? ser mange får jobb der de har hatt praksis, noe som må være veldig fint da, siden jeg er mer en praktiker enn teoretiker. Kjedelig er det selvfølgelig dersom man betaler så masse for dette og ikke får jobb. Jeg er altid skeptisk når skoler skriver at "studentene er ute i jobb etter endt studier", jaja, den har jeg sett før, men kjenner tilfeller der dette ikke stemmer. Sååå..erfaringer noen? Anonymous poster hash: c826c...457
AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #8 Skrevet 4. november 2014 Ingen som har erfaring med Treider? Jeg vurderer også å gå der, men er redd for at utdannelsen ikke blir sett på som god nok når man er i en jobbsøkerprosess. Anonymous poster hash: c5c94...d66
kosepuus Skrevet 26. januar 2015 #9 Skrevet 26. januar 2015 Bumper denne tråden selv om den er 3 måneder gammel. Jeg ønsker å studere Butikkledelse ved Treider i Oslo, noen som har hatt erfaring med Treider fagskoler og/eller Butikkledelse utdanningen deres?
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2015 #10 Skrevet 30. januar 2015 Tror maks to stk i klassen fikk jobb etter endt studie. Føler oss veldig lurt, og så sinnsykt dyrt det var når man sitter igjen uten jobbmuligheter Anonymous poster hash: 11219...f53
Bluebell Skrevet 11. januar 2016 #11 Skrevet 11. januar 2016 Hei Jeg anbefaler denne skolen til kun skole flinke elver. De som har utdannelsen fra høyskolen som f.eks. Skolen lover gull og grønne skoger men i virkelighet er det noe annet. Mange i klassen har ikke fått jobb enda. Skolen kontakter elver som har fått seg jobb etter endt utdannelse. Har betalt masse penger. Jeg skulle ha valgt voksenopplæringen . Men ellers pensum og eksamen er lett og har masse fridager.
Bluebell Skrevet 11. januar 2016 #12 Skrevet 11. januar 2016 Den 30.1.2015 at 2.58, AnonymBruker skrev: Tror maks to stk i klassen fikk jobb etter endt studie. Føler oss veldig lurt, og så sinnsykt dyrt det var når man sitter igjen uten jobbmuligheter Anonymous poster hash: 11219...f53 Hei Hvilken studie gikk du på
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå