Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I går fant samboeren min ut at en av foreldrene hans (de er gift) er/har vært utro. Verden falt selvsagt i grus for han, og jeg lurer på om noen har noen gode råd for hvordan jeg kan støtte han i tiden som kommer?

Anonymous poster hash: 74a54...c9d

Videoannonse
Annonse
Gjest Blyanten
Skrevet

Bare være der for ham. Han trenger sikkert å snakke mye om dette. Tror du kan forvente deg alle scala av følelseregisteret komme fram. Fra hat, sinne, skuffelse osv. Selv om man er voksen, så føles det like sårt, som om man skulle vært barn. Jeg var selv 18 da mine ble skilt og jeg tar meg selv i å tenke om det som den gang vi var en familie. Vi er jo fortsatt på godt og vondt en familie, men en svært splittet en. Om foreldrene hans skilles, så vil han sikkert føle seg dratt i alle retninger. Kan være han trekker seg inn i seg selv også en stund. Alle reagerer forskjellig. Men bare vis ham at du er der for ham.

AnonymBruker
Skrevet

Vi er veldig ulike når det kommer til å håndtere følelsesmessige ting. Som du sier, han trekker seg veldig inn i seg selv og vil egentlig ikke snakke med meg om det. Jeg tror han synes det er flaut. På en annen side så har jeg ikke så veldig mye med akkurat hva som har skjedd. Det er to voksne mennesker, med voksne barn. Jeg har forståelse for at det gjør fryktelig vondt og at han føler seg svikta, men jeg vet ikke hvor lurt det er at barna blander seg oppi det som har skjedd. Jeg måtte nesten overtale han til å dra på jobb i dag, noe som ble dårlig mottatt. Jeg mener at det er bedre å holde seg aktiv enn å sitte hjemme i sine egne tanker. Min erfaring sier at det bare gjør ting verre, og det endrer dessverre ikke det som har skjedd. Det at vi håndterer ting forskjellig, gjør dette selvsagt litt vanskelig for meg/oss. Jeg tror han dro på jobb med følelsen av at jeg har svikta han.

Vet ikke om det er snakk om skillsmisse. Så vidt jeg vet vet ikke den andre parten om at det har skjedd, og det skal visst forbli sånn. Jeg er skillsmissebarn selv, så vet alt for godt hvordan det er.

TS

Gjest Blyanten
Skrevet

Det at andre parten ikke skal få vite om utroskapen vil slite på samboeren din. Jeg fant ut om utroskapen til ene min forelder og skulle holde kjeft om det, men ble bare til jeg lurte på hver gang h*n var forsinket, jobbet overtid eller hva som helst om hvor h*n egentlig var hen og med hvem. Dessuten så vil jo den andre parten bli vanvittig såret når han eller hun finner ut at barna har visst hele tiden. For sannheten har det med alltid å komme for en dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...