Gå til innhold

Fins det kvinner som gjør hele sjekkejobben?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen problemer med å snakke med folk, deriblant kvinner, om alt mellom himmel og jord. Problemet oppstår hvis jeg tenker på å komme med romantiske eller seksuelle tilnærmelser, da låser det seg helt.

Fra mitt ståsted ser det ut som dere kvinner har det latterlig enkelt, som bare kan sitte og vurdere de forskjellige mennene som sjekker dere opp.

Selv om jeg er sjenert vet jeg at jeg ser bra ut, det er ikke det det står på. Vage hint fra kvinner fungerer ikke på oss menn, men noen få ganger har jeg fått ganske så tydelige hint fra kvinner. De har imidlertid ikke gjort noe mer, det virket som om de håpet jeg skulle gjøre resten av jobben.

Problemet i disse tilfellene er ikke bare at jeg er sjenert, men at jeg ikke nødvendigvis tiltrekkes av enhver kvinne, selv om hun er både søt og pen.

Det jeg lurer på er hva som er sjansen for å treffe på en kvinne som gjerne gjør "hele jobben" selv? Er det noen som har opplevd det?

Anonymous poster hash: 17450...523

Anonymous poster hash: b0ba7...54a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal bare snakke for meg selv her, men hvis jeg skal sjekke opp en fyr, og han ikke "reagerer" så tar jeg det som et hint på at han er ikke interessert.
Så ja, mange kvinner som sikkert kan sjekke deg opp, men du må jo gi noe tilbake for at de skal ville fortsette.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Skal bare snakke for meg selv her, men hvis jeg skal sjekke opp en fyr, og han ikke "reagerer" så tar jeg det som et hint på at han er ikke interessert.

Så ja, mange kvinner som sikkert kan sjekke deg opp, men du må jo gi noe tilbake for at de skal ville fortsette.

Problemet er, som TS påpeker, at "sjekkingen" deres ofte er i form av vage hint som menn ikke oppfatter.

Anonymous poster hash: 91188...936

• Liker 3
Skrevet

Problemet er, som TS påpeker, at "sjekkingen" deres ofte er i form av vage hint som menn ikke oppfatter.

Anonymous poster hash: 91188...936

Men han påstår også å ha fått ganske tydelige hint fra kvinner, men de gjør ikke noe mer. Sikkert fordi han ikke gir de noen form for bekreftelse på at dette var OK.

• Liker 1
Gjest Svampebob1
Skrevet

Jeg har ingen problemer med å snakke med folk, deriblant kvinner, om alt mellom himmel og jord. Problemet oppstår hvis jeg tenker på å komme med romantiske eller seksuelle tilnærmelser, da låser det seg helt.

Fra mitt ståsted ser det ut som dere kvinner har det latterlig enkelt, som bare kan sitte og vurdere de forskjellige mennene som sjekker dere opp.

Selv om jeg er sjenert vet jeg at jeg ser bra ut, det er ikke det det står på. Vage hint fra kvinner fungerer ikke på oss menn, men noen få ganger har jeg fått ganske så tydelige hint fra kvinner. De har imidlertid ikke gjort noe mer, det virket som om de håpet jeg skulle gjøre resten av jobben.

Problemet i disse tilfellene er ikke bare at jeg er sjenert, men at jeg ikke nødvendigvis tiltrekkes av enhver kvinne, selv om hun er både søt og pen.

Det jeg lurer på er hva som er sjansen for å treffe på en kvinne som gjerne gjør "hele jobben" selv? Er det noen som har opplevd det?

Anonymous poster hash: 17450...523

Det finnes de som vil sjekke deg opp fordi du er sjenert og uskyldig, ja.. ;-)

Men det vil nok kreves av deg at du responderer. At noen vil gjøre hele jobben er nok ikke umulig, men allikevel litt urealistisk å forvente.

Er det ikke noe du kan gjøre mot dette problemet ditt da? :-)

Jeg vet det er folk som har utfordret seg sosialt for å utvikle seg (deriblant meg, faktisk :-P). Ta et søk på Google på hvordan du kan jobbe med det at du er sjenert. Det finnes lassevis av materiale der ute.

Jeg har tidligere brukt denne siden:

http://www.2knowmyself.com/

Den er litt overfladisk i forhold til hva jeg har oppdaget i senere tid, men det fungerte allikevel for meg :-).

AnonymBruker
Skrevet

Litt for enkelt å si "vage tegn som menn ikke oppfatter". Du oppfatter dem ikke, og selv om du gjorde det ville du ikke reagert på det. Veldig ofte er det nok å smile til en fyr som ser på deg i baren for at han skal komme bort. De "vage tegnene" jeg gir en mann er som regel nok.

Jeg kjenner jenter som tar initiativ, men ingen som tar "hele jobben" nei. Mange risikerer å ende opp med en fyr som ikke er oppriktig interessert, men som takker ja fordi han oppfatter at hun er interessert nok til at han sikkert kan få sex.

Anonymous poster hash: ba492...652
  • Liker 1
Gjest Lincoln
Skrevet

Litt for enkelt å si "vage tegn som menn ikke oppfatter". Du oppfatter dem ikke, og selv om du gjorde det ville du ikke reagert på det. Veldig ofte er det nok å smile til en fyr som ser på deg i baren for at han skal komme bort. De "vage tegnene" jeg gir en mann er som regel nok.

Ja, men nå lurte han altså på om det var kvinner som gjorde hele sjekkejobben. Å sende et smil eller et kort blikk er ikke å gjøre hele sjekkejobben. Å gå bort å si hei, holde en samtale i gang, ignorere diverse forsøk på å sette en ut, ignorere diverse forsøk på å spille hard to get for så omsider å få med den utvalgte hjem - DET er å gjøre sjekkejobbem.

Jeg kjenner jenter som tar initiativ, men ingen som tar "hele jobben" nei. Mange risikerer å ende opp med en fyr som ikke er oppriktig interessert, men som takker ja fordi han oppfatter at hun er interessert nok til at han sikkert kan få sex.

Er det ikke det som er hensikten med ONS?

• Liker 4
Skrevet (endret)

De finnes, men de er i fåtall. Jeg tenker meg at det er som oftest veldig dominerende kvinner som tar steget. Vet ikke om det er en slik partner du ønsker deg?

Det beste for deg er å øve deg på å bli mindre sjenert og mer komfortabel rundt kvinner. Samfunnet forventer at menn skal ta kontroll og dette er noe som kvinner flest foretrekker. Hvis du ser at noen kunne vært interessert i deg, gå bort og slå av en prat. Det er vanskelig i begynnelsen, men det blir bare enklere med tiden.

Mange kvinner syntes det er søt med menn som er litt sjenerte (merk ''litt''). Hvis de er så sjenerte at det er umulig å føre en samtale, så har de ikke en sjans (i følge meg, da).

Endret av ALTGR
  • Liker 1
Skrevet

Ja, men nå lurte han altså på om det var kvinner som gjorde hele sjekkejobben. Å sende et smil eller et kort blikk er ikke å gjøre hele sjekkejobben. Å gå bort å si hei, holde en samtale i gang, ignorere diverse forsøk på å sette en ut, ignorere diverse forsøk på å spille hard to get for så omsider å få med den utvalgte hjem - DET er å gjøre sjekkejobbem.

Er det ikke det som er hensikten med ONS?

Er sjekking og ONS det samme? I så fall, nei, jeg gjør ingen jobb i det hele tatt ved sjekking, for jeg har ikke ONS.

Men om det er snakk om å ta kontakt og bli bedre kjent, så kan jeg ta initiativ og drive ting fremover, men jeg gjør det ikke hvis jeg ikke får noen positiv respons tilbake. Da tenker jeg bare at fyren ikke er interessert og går videre i livet ;)

• Liker 2
Gjest .-L-.
Skrevet (endret)

Jeg har opplevd det noen ganger og det er selvfølgelig kjempe kjekt :P Har ikke skjedd ofte da, og det er slik som du sier ts, de fleste gjør seg tilgjengelige og gir hint. Du må nok belage deg på å overvinne sjenansen din. Når du ikke foretar deg noe vil manga damer tenke at du er treg, passiv og kjedelig. Ofte har damer tilbud fra andre menn også, så hvorfor skal de gidde å overvinne en kjedelig fyr når det er andre som tilbyr spenning og morro? Jeg tror forsvåvidt det er en av grunnene til at mange ender opp med playere og badboys. De forstår ikke at man kan bruke litt tid på han sjenerte og få han til å blomstre. I steden for går man for den lette løsningen og tar han som flørter og gir spenning.

Jeg har en kompis som er litt slik som du beskriver deg selv. Damene står og sikler etter han når vi er ute, men han får jo ikke fingen ut. Selv når jeg kickstarter samtalene for han så gjør han ingenting. Ville invistert litt tid i å lære å flørte hvis jeg var deg. Lurt å bruke litt tid på å finne ut hva som gjør at man kommer i godt humør også. Er man i godt humør kan man si mye rart å komme unna med det irl :fnise:

Endret av .-L-.
Skrevet

Jeg har opplevd det noen ganger og det er selvfølgelig kjempe kjekt :P Har ikke skjedd ofte da, og det er slik som du sier ts, de fleste gjør seg tilgjengelige og gir hint. Du må nok belage deg på å overvinne sjenansen din. Når du ikke foretar deg noe vil de fleste damer tenke at du er treg, passiv og kjedelig. Ofte har damer tilbud fra andre menn også, så hvorfor skal de gidde å overvinne en kjedelig fyr når det er andre som tilbyr spenning og morro? Jeg tror forsvåvidt det er en av grunnene til at mange ender opp med playere og badboys. De forstår ikke at man kan bruke litt tid på han sjenerte og få han til å blomstre. I steden for går man for den lette løsningen og tar han som flørter og gir spenning.

Jeg har en kompis som er litt slik som du beskriver. Damene står og sikler etter han når vi er ute, men han får jo ikke fingen ut. Selv når jeg kickstarter samtalene for han så gjør han ingenting.

Dette tror jeg er en feilslutning i mange tilfeller, for min del handler det i alle fall i større grad om at jeg rett og slett ikke tror at vedkommende er interessert hvis jeg ikke får noe respons. Det er ikke slik at jeg som jente forventer/tror at absolutt alle menn er interessert i meg ;)

Skrevet

Jeg har gjort hele jobben selv. Liker man en sjenert gutt, så må man faktisk bare trå til selv. Synes ikke det er noe galt i det - synes egentlig det er gøyere "å jakte" enn å bli regelrett fridd til av en fyr.

Gjest Lincoln
Skrevet (endret)

Er sjekking og ONS det samme? I så fall, nei, jeg gjør ingen jobb i det hele tatt ved sjekking, for jeg har ikke ONS.

Men om det er snakk om å ta kontakt og bli bedre kjent, så kan jeg ta initiativ og drive ting fremover, men jeg gjør det ikke hvis jeg ikke får noen positiv respons tilbake. Da tenker jeg bare at fyren ikke er interessert og går videre i livet ;)

Nei, men ofte er sex og bare sex målet for sjekkingen. Damer har som kjent også uforpliktende sex. Så derfor forstod jeg ikke hun som skrev at dersom damer sjekker så kan de "risikere å treffe menn som bare er interessert i sex". Eh, ja og så?

Endret av Lincoln
Gjest .-L-.
Skrevet (endret)

Dette tror jeg er en feilslutning i mange tilfeller, for min del handler det i alle fall i større grad om at jeg rett og slett ikke tror at vedkommende er interessert hvis jeg ikke får noe respons. Det er ikke slik at jeg som jente forventer/tror at absolutt alle menn er interessert i meg ;)

Jeg burde kanskje tatt det med i den setningen også ja :fnise:

Endret av .-L-.
Gjest Idollet
Skrevet

Kan heller anbefale deg å manne deg opp. Dette skjer aldri, du må finne den du liker. Jentene gjør det ikke.

Skrevet

Jeg sjekket hvertfall opp min mann, med stor suksess vil jeg si. Så det finnes noen av oss der ute, kommer vel mer an på hva man vil ha ut av det. Jeg tror kanskje sannsynligheten for at kvinner sjekker opp en mann kommer litt an på umiddelbar kjemi, om man kan se for seg noe videre med mannen. Da jeg var singel og bare ville ha sex gadd/trengte jeg aldri å sjekke opp noen, for det var ikke viktig nok for meg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De finnes, men de er i fåtall. Jeg tenker meg at det er som oftest veldig dominerende kvinner som tar steget. Vet ikke om det er en slik partner du ønsker deg?

TS her. Jeg hadde faktisk ikke hatt noe i mot å møte ei dame av typen Ygritte, karakteren fra Game of Thrones. En gang møtte jeg ei som var ganske direkte, om ikke fullt så direkte som Ygritte, og jeg tør opp i slike tilfeller. Av forskjellige grunner var det ikke mulig å gjøre noe mer den kvelden.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sjekket opp mannen min. Finner man en fyr man virkelig liker må man jo tørre!:)

Anonymous poster hash: 96587...335

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som de fleste andre her - jeg kan godt sjekke, hvis jeg får positiv respons. Er det ingen spesiell iver tilbake, trekker jeg meg unna og finner på noe annet.

Han jeg prøver å sjekke opp nå gjør seg litt utilgjengelig. Jeg ber ham på kino, han svarer at det ikke passer akkurat nå, men gjerne senere. Jeg ber ham på tur, han svarer at det ikke passer, men blir gjerne med senere.

Jeg tolker det dit at han ikke er interessert. I hvert fall ikke nok til at jeg kommer til å ta den særlig videre.

Anonymous poster hash: b32fc...6b5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd og sjekket menn mange ganger, men de mennene jeg sjekker er tydeligvis etter jeg har vist initiativ ikke interessert. Sikkert bare jeg som har sjekket rare mannfolk, men man mister litt motet når man møter slike menn.

Så derfor har jeg gitt den jobben til mennene. De sjekker meg opp og jeg passer på å holde samtalen gående om det er en jeg er interessert i. Funker bra det for meg i alle fall :P

Anonymous poster hash: 9310a...d4c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...