sverre Skrevet 13. mai 2014 #1 Skrevet 13. mai 2014 (endret) Hei, jeg er en mann på 40, som har vært gift i en del år. Både forholdet og seksuallivet har hatt sine utfordringer, men som oftest kommet i orden. Min kone har nå satt inn en spiral for å unngå menstruasjonssmerter og jeg merker en litt forbudt reaksjon. Jeg er snurt. Både fordi jeg har erfart at hormonell prevensjon fjerner hennes sexlyst, men også fordi jeg ikke har noen råderett i det hele tatt i spørsmålet. Det skaper vonde følelser i meg. Endret 13. mai 2014 av sverre
Gjest brutal_mann Skrevet 13. mai 2014 #3 Skrevet 13. mai 2014 Hva er det som skaper de vonde følelsene? Er det frykten for å ikke kunne være intim med henne igjen? Konflikter rundt sex? Andre konflikter? Klarer du å sette enda flere ord på, og gjerne mer presise ord på de negative følelsene dine? Hva med din kone, klarer du å føle glede på hennes vegne over at hun kan få redusert plager?
OppNedPåAlt Skrevet 13. mai 2014 #4 Skrevet 13. mai 2014 Men spiral er vel den hormonelle prevensjonen som har minst hormoner... Tror ikke du kommer til å merke forskjell på konas hormonnivå
Biloba Skrevet 13. mai 2014 #5 Skrevet 13. mai 2014 Spiralen har ikke så mye hormoner, og den kan tas ut igjen hvis en ikke trives med virkning og bivirkninger. Selvsagt har du ikke råderett over et annet menneskes kropp.
sverre Skrevet 13. mai 2014 Forfatter #6 Skrevet 13. mai 2014 Takk for motstand! Takk for beroligende ord!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå