Gå til innhold

Trenger raskt hjelp! spm. ang. kredittkort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har reservert leiebil i Tyskland og fikk tilsendt bekreftelsesmail hvor det sto at når bilen hentes må et depositum (egenandel i tilfelle skade) betales med kredittkort på forhånd, så betales det tilbake når man leverer tilbake bilen (hvis du ikke har skadet bilen). Vi har begge vanlig Visa, men ikke noe kredittkort! Det sto spesifisert at depositumet ikke kunne betales med debet visa, men måtte betales med kredittkort. Det er Auto Europe vi leier hos.
Det er bare en uke til vi reiser, så spørsmålet er om det tar lang tid å få skaffet det hersens kredittkortet, de skal vel kjøre kredittsjekk osv. men kan det gjøres med et besøk i banken, så får jeg kortet der og da eller? Alt annet med banken tar jo ukesvis og skal sendes i posten.

Det haster litt siden det bare er en uke til, så hvis det tar for lang tid å få skaffet det kredittkortet, må vi bare kansellere leiebilen og heller finne et annet leiefirma hvor vi kan betale enten cash eller med visa.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kredittkort får du innvilget på minuttet. Men deretter skal det lages og sendes, dette tar fra 5-14 dager.

Har aldri opplevd at.jeg ikke kan bruke vanlig bankkort ved betaling av depositum ved leie av bil mm. Det beste vil være å ringe dem og høre. Det de trenger er jo å reservere et beløp på kortet, og det Jan de gjøre med vanlig visakort.

Anonymous poster hash: a269a...464

AnonymBruker
Skrevet

Har opplevd at det kun er kredittkort som godtas. Det er helt vanlig. Skaff deg et kredittkort, det er uansett noe du burde ha på utenlandsreiser uansett.

Anonymous poster hash: 38f96...2e0
Skrevet (endret)

Vanlig visa fungerer helt fint altså. Det er i hvert fall det jeg alltid har brukt. :)

Edit: leste posten din litt dårlig. Jeg bruker vanlig kort hver gang hos hertz. Kanskje hør med avis i Norge hvordan det funker hos dem? Hertz i utlandet reserver nemlig bare et beløp på kortet, og de trekker kortet hvis noe er galt. Som hvis man leverer bilen en dag for sent....noe jeg har prestert.

Endret av listefyll
AnonymBruker
Skrevet

Grunnen til at de krever kredittkort er at på et debetkort får de jo ikke ut penger om kontoen er tom. Fra et kredittkort får de alltid ut penger og du får regningen i ettertid. Så for at de ikke skal bli svindlet ved at noen oppgir et debetkort uten penger på konto krever mange kredittkort.

Anonymous poster hash: c9abd...368
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid betalt med vanlig visa. Og leiebil selskapet har kunne trekke over det de skulle måtte trenge om det har oppstått noe. jeg har ikke kreditt på visadelen av kortet mitt

Anonymous poster hash: 344ed...771

Skrevet

hvilke firmaer har dere leid hos da?

leide i gran canaria i fjor uten å måtte betale med kredittkort.

Har sett på Europcar, avis, hertz, sixt, easycar og cheapcarrentals.net.. alle de krevde et kredittkort for betaling av depositum... hvis greia med kredittkortet er at de skal være sikre på å få betaling i tilfelle noe skjer, skjønner jeg ikke hvorfor vi ikke bare kunne betale det cash til dem! da har de jo pengene i tilfele noe skulle skje.. og det var bare snakk om 100 euro... så skjønner ikke hvorfor vi ikke bare kan betale cash, så får vi de tilbake når vi leverer bilen.. done deal!

Skrevet

Budget krevde også kredittkort

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...