AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #1 Skrevet 13. mai 2014 Jeg har planer om å fri til kjæresten min, men utifra min nåværende inntekt, er det begrenset for hva jeg kan tilby henne ettersom vi fortsatt er et ungt par på 20++. Går ikke for mye i detalj for å slippe å røpe meg i tilfelle noen skulle kjenne seg igjen med hva jeg skriver, ville på en måte ha ødelagt veldig mye for overraskelsen. Uansett, spørsmålet mitt er ; Jeg har jo tenkt å kjøpe en såkalt frierring, men tenker prismessig. Spiller jo en rolle om hvilken type ring det er og hvor mye den koster osv, men jeg tenker også at det er jo også tanken som teller når dama vet hvordan situasjonen er osv? Har hørt mange som er forlovet lenge før de senere kjøper forlovelsesringer/gifteringer, så jeg lurer på, om jeg hadde kjøpt en frierring til noen tusenlapper, om det hadde vært "akseptabelt"? Jeg skulle jo så gjerne kjøpt den fineste av de fine, men det kan jeg jo ikke så da får man bruke det man har, har nå jeg hørt! tanken er ihvertfall å gjøre dette når vi er på ferie en gang, og gjerne under en fin middag. Selvfølgelig som jeg spanderer også. Hva tenker dere jenter om tanken? Nå snakker jeg ikke om en ferie til Sverige, eller middag på Mc'ern. snakker jo om å legge i flere tusen i tur også så det blir litt romantisk ved det hele. Gjerne også gjemme med meg dress i kofferten da hun har spurt meg om hvordan jeg skulle ha fridd, og da var jeg dum nok å si at da skulle jeg nok hatt på meg en dress og gjort det på en fin restaurant. Så om du visste kjæresten din ikke hadde allverdens av penger, men fortsatt ville forlove seg med deg og du elsket denne personen over alt på jord, hadde det vært en grei ring å gi til noen tusen ? tenkte noe lignende denne da jeg vet hun ELSKER hjerter på smykkene sine. Trenger ikke være akkurat denne som koster under tusen kroner, men du skjønner nok tanken? http://www.mestergull.no/no/nettbutikk/?template=productSearch&templatefolderid=53&_ips_encoding=UTF-8&brand=-1&product_group=-1&product_type=Ring&material=-1&price=1000&query=&ajax_query=#id=19849&page=1 Anonymous poster hash: 7ce48...232
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #2 Skrevet 13. mai 2014 Hadde min kjæreste kjøpt frierring til 5-20 000 så hadde jeg nok ikke turt å bruke den.. Prisen på den spiller ingen rolle, heller at det er em ring han vet jeg kommer til å like.. Om det så hadde vært en til 200 kr.. Anonymous poster hash: 6080f...c86 4
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #3 Skrevet 13. mai 2014 Hadde min kjæreste kjøpt frierring til 5-20 000 så hadde jeg nok ikke turt å bruke den.. Prisen på den spiller ingen rolle, heller at det er em ring han vet jeg kommer til å like.. Om det så hadde vært en til 200 kr.. Anonymous poster hash: 6080f...c86 Takk for svar! ja jeg tenker jo prisen på den spiller ikke så stor rolle, men den skal falle i smak for min kjære, tror nok omgivelsene rundt frieriet spiller en større rolle enn selve ringen og måten jeg sier det på også selvfølgelig Anonymous poster hash: 7ce48...232
koskenkorva Skrevet 13. mai 2014 #4 Skrevet 13. mai 2014 Nå vet jeg ikke hva kjæresten din liker, men jeg personlig synes selve hjertet på ringen ble litt "fjortis"? http://www.mestergull.no/filestore/Produktbilder/84-3380.png?size=362x0&gif2png=true&quality=75 Synes den var veldig fin Ser at du skriver hun liker hjerteformer osv, så da bør du kanskje gå for den ringen du hadde lagt ut :D Lykke til! 4
frkpink Skrevet 13. mai 2014 #5 Skrevet 13. mai 2014 Åå, du høres ut som en flott mann Synes ringen var kjempefin! Lykke til med frieriet
Chien Skrevet 13. mai 2014 #6 Skrevet 13. mai 2014 Ringen var ikke helt i min smak, men jeg er ikke så gira på hjerter. Er mer en perle-jente. Men det har jo ingen betydning, fordi jenta di liker hjerter og da syns jeg absolutt du kan gå for en sånn type ring! Hva ringen koster er da virkelig ikke av betydning, så lenge ringen er i ekte materiale og kjøpt hos en gullsmed. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #7 Skrevet 13. mai 2014 Skulle ønske du var min kjæreste <3 hehe høres ut som en kjempe plan, og hadde du skulle fri til meg hadde det ikke spilt noe rolle hva ringen hadde kostet eller hvor, men mer om hva som ble sagt! jeg legger ved ett bilde av en ring jeg syns er en passende og fin ring, syns som mange andre at den du hadde valgt var litt "barnslig" og jentete! Anonymous poster hash: 70fe6...aa8
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #8 Skrevet 13. mai 2014 Skulle ønske du var min kjæreste <3 hehe høres ut som en kjempe plan, og hadde du skulle fri til meg hadde det ikke spilt noe rolle hva ringen hadde kostet eller hvor, men mer om hva som ble sagt! jeg legger ved ett bilde av en ring jeg syns er en passende og fin ring, syns som mange andre at den du hadde valgt var litt "barnslig" og jentete! Anonymous poster hash: 70fe6...aa8 Hehe tar det som et topp kompliment:) Jeg prøver alt jeg kan for at jenta i mitt liv skal ha det så bra som mulig. Tenkte ikke det trengte å være denne ringen men altså noe lignende. Hun faller jo for diamantringer også så det er jo ikke som at det må være hjerte på den. Kanskje dere har rett at det burde være en litt mer ehm "serriøs" ring ? Anonymous poster hash: 7ce48...232
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #9 Skrevet 13. mai 2014 Åå, du høres ut som en flott mann Synes ringen var kjempefin! Lykke til med frieriet Takk for det du:) Jeg prøver jo bare mitt beste og mer enn det kan jeg ikke yte :/ Nå har jeg problemet med dressen. Hvordan smugle den forbi henne på turen? Kanskje gå til innkjøp av en altfor stor joggedress å ha dressen under? Ser litt dumt ut å ha den på meg på veien bort å tilbake så den ikke skal bli skrukkete. Ellers kan jeg jo se om jeg ikke finner en dress jeg synes var "dritkul" som jeg bare "må ha" når vi er der. Til en rimelig pris selvfølgelig! Anonymous poster hash: 7ce48...232
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #10 Skrevet 13. mai 2014 Ringen var ikke helt i min smak, men jeg er ikke så gira på hjerter. Er mer en perle-jente. Men det har jo ingen betydning, fordi jenta di liker hjerter og da syns jeg absolutt du kan gå for en sånn type ring! Hva ringen koster er da virkelig ikke av betydning, så lenge ringen er i ekte materiale og kjøpt hos en gullsmed. Takk for fint svar:) Var ute på kjøpesenter med henne stoppet jo selvfølgelig ved gullsmedene vi fant å alle hun pekte på var med hjerter. Så tror enten det blir det eller diamantring Anonymous poster hash: 7ce48...232
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #11 Skrevet 13. mai 2014 Husker så godt en scene fra filmen "tommy's inferno", da han og kjæresten er ute å går tur i regnet. Så stopper de opp ved en sånn leketøymaskin, hvor man putter på penger så kommer det en leke i en plastikkball. Så var det en ring i plastikkballen, og han han fridde til henne med den (tror han gjorde det), og den scenen der er så søt! Kanskje du skulle gjort noe sånt? Anonymous poster hash: 5c7b1...3f4
netpuppy Skrevet 13. mai 2014 #12 Skrevet 13. mai 2014 Tommelfingerregelen har vel blitt at forlovelsesringen skal koste ca 2 månedslønner. Selv om denne regelen var en del av en reklamekampanje fra en gullsmed på 50' tallet, syns jeg regelen er litt fin rett og slett fordi det betyr at du må spare til den og derfor være helt sikker før du frir. Så det er ikke hva den koster, mer at det er ett gjennomtenkt og forberedt valg. For meg ihvertfall
Gjest brutal_mann Skrevet 13. mai 2014 #13 Skrevet 13. mai 2014 Du kan ikke spør oss om dette. Du må se på deg selv, henne og deres forhold. Det er du som kjenner henne og vet hva hun liker og ikke liker. Sett hennes drømmer i sentrum her og følg dem. Hvis hun er en reflektert ung dame så vil hun sette pris på ringen du gir så lenge den gis med oppriktighet og innlevelse.
Vinduskarmen Skrevet 13. mai 2014 #14 Skrevet 13. mai 2014 Jeg tror jeg ville valgt en litt mer klassisk ring, en hun gjerne bærer når hun er 40. Jeg vet ikke riktig om jeg hadde gått med en hjerteformet ring når jeg ble eldre. Ville nok ikke gjort det nå heller, men allikevel. Kan "lønne seg" å velge noe tidløst. 2
Kraula Skrevet 13. mai 2014 #15 Skrevet 13. mai 2014 Vil foreslå at du går for en litt tidløs og stilren ring, slik at dersom kjæresten din "forandrer litt stil" ettersom dere blir gamle sammen, så kan hun fortsatt bruke den
Kraula Skrevet 13. mai 2014 #16 Skrevet 13. mai 2014 Tommelfingerregelen har vel blitt at forlovelsesringen skal koste ca 2 månedslønner. Selv om denne regelen var en del av en reklamekampanje fra en gullsmed på 50' tallet, syns jeg regelen er litt fin rett og slett fordi det betyr at du må spare til den og derfor være helt sikker før du frir. Så det er ikke hva den koster, mer at det er ett gjennomtenkt og forberedt valg. For meg ihvertfall TO MÅNEDSLØNNER?! Da hadde ikke jeg turt å bruke den. 4
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #17 Skrevet 13. mai 2014 En dyr ring (som to månedslønner) er greit for en voksen mann med god økonomi, men for en blakk tjueåring som har mange dyre investeringer foran seg synes jeg rett og slett det ville vært høl i huet å bruke så mye penger. Det ville gitt et inntrykk av manglende økonomisk sans. Gå for noe rimelig og tidløst! Jeg er sikker på at hun blir glad Anonymous poster hash: ac85e...c3f 2
netpuppy Skrevet 13. mai 2014 #18 Skrevet 13. mai 2014 Det Må jo ikke være akkurat to månedslønner. Poenget med akkurat det tallet er fordi det er noe man må spare for å få råd til, altså det er ikke noe man bare kan kjøpe. Det er det jeg syns som er fint med det Men du kan like gjerne si 1, eller en halv månedslønn, samme prinsippet
netpuppy Skrevet 13. mai 2014 #19 Skrevet 13. mai 2014 Men det er det jeg syns altså, betyr ikke at TS må gjøre det. Han vet nok selv hva som passer for han og kjæreresten, og det er tross alt det som betyr noe
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #20 Skrevet 13. mai 2014 Hadde mannen min fortalt meg at han skulle fri til meg med dress på restaurant så ville jeg ha fattet mistanke om frieri med en gang seg så han med dress og vi skulle på... ja nettopp... restaurant. (Beklager lang setning) Ikke noe galt i å øke pulsen hennes, men jeg hadde da forventet ett frieri. Hadde jeg skulle fridd da ville jeg ha brukt dressen ved 2-3 anledninger først, sånn at hun ikke hadde så store forventninger lenger:) Overraskelse er vel intensjonen her? Ellers vil jeg si at jeg også hadde foretrukket frieri med kjærlighet, hadde ikke brydd meg om pris på ringen:) Veldig romantisk! Lykke til med frieriet!Anonymous poster hash: 247fa...37f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå