AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #1 Skrevet 12. mai 2014 Hei Jeg har en hunnkatt på litt over 2 år, kastrert. For 6 måneder siden flyttet vi til en tomannsbolig, vi bor i 2. etasje og har stor terrasse med direkte adkomst fra hagen. Katten vår trives godt, og har fått seg flere kattevenner i nabolaget. Men hun tillater alle de andre kattene til å komme opp på terrassen vår og spise det de vil av hennes mat. Og de får gjerne ligge i "hennes" stol. Katten må være ute mens jeg er på jobb, og jeg setter selvfølgelig ut mat og vann til henne. Hun ligger som oftest og koser seg og sover i en stol på terrassen mesteparten av dagen. Ispedd noen små turer i nabolaget. Men jeg er jo litt redd for at "kattevennene" hennes spiser mesteparten av maten.... Hun lar alle andre katter få komme på terrassen - og spise av maten sin, og er "venn" med alle. Er ikke dette litt unormalt? Jeg har hatt katter før, og er vant med at de har visse territorieregler seg i mellom og sloss for å beholde "sine" områder? Anonymous poster hash: 08500...9f3
spektralkatt Skrevet 13. mai 2014 #2 Skrevet 13. mai 2014 nei... tror ikke det er unormalt. Mine hunnkatter har vært mer opptatt av å holde seg innenfor sitt eget område, en å holde andre ute. så mistenker det å være mer en mannegreie.. Men nå har jeg en kastrert hannkatt, og han har også en bestevenn, som får gå akkurat som han vil og spise av maten hans, og alt. Så det er godt mulig katter ikke er så sære som folk skal ha det til?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå