Gå til innhold

Bryllup - mørk dress

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Broren min skal gifte seg i sommer, og jeg vil være tidlig ute med å lete etter kjole. Kleskoden er mørk dress. Slik jeg har forstått det betyr det at både lange og korte kjoler går? Tubekjoler, kjoler med tynne stropper, dyp utrigning og veldig åpen rygg utgår. Dette er fordi jeg har VELDIG store pupper, og jeg har til gode å finne en stroppeløs BH som støtter godt og i tillegg passer i cup (hvis noen har tips her tar jeg gladelig imot!!).

Her er noen alternativer jeg har sett på:

Alternativ 1: http://www.asos.com/Little-Mistress-Petite/Little-Mistress-Petite-Embellished-Bodice-Dress-with-Mesh-Skirt/Prod/pgeproduct.aspx?iid=3894116&cid=8799&sh=0&pge=10&pgesize=204&sort=-1&clr=Nude+pink

Jeg syns alternativ 1 er en veldig fin kjole, men ble usikker både på grunn av fargen (er den for lys?) og lengden. Jeg er ikke så veldig keen på å gå med en fotsid kjole, da jeg bare er 163 cm. Heller ikke en som går over knærne, da ser jeg veldig rar ut.

Alternativ 2:
http://nelly.com/no/kl%C3%A6r-til-kvinner/kl%C3%A6r/festkjoler/jeane-blush-396/xena-dress-396880-69/

Har sett litt på denne også, men er usikker på om jeg kommer til å passe den fargen.

Alternativ 3:
http://nelly.com/no/kl%C3%A6r-til-kvinner/kl%C3%A6r/festkjoler/jeane-blush-396/sofi-long-dress-396708-2819/

Denne er lang, og det tror jeg helt ærlig ikke at jeg kommer til å passe. Går an å bestille og prøve, og sende tilbake hvis den ikke passer... men ja. Vil jo helst bestille noe som passer med en gang :fnise:

Har sett mye på nelly.com, og de har fryktelig pene tubekjoler der. Synd puppene mine er et problem!

Tar gjerne imot tips og linker til andre kjoler, eventuelt tips om nettsider eller butikker.

Anonymous poster hash: f4457...409
AnonymBruker
Skrevet

Den siste var finest og mest passende syns jeg, men spørs jo litt hvor store pupper du har. Du skriver VELDIG store og jeg tenker at det fort kan se litt trashy ut hvis de tyter ut i midten?

Anonymous poster hash: fe567...14a
Skrevet

Jeg likte den siste best, men skjønner at du ikke vil ha lang kjole. Sier meg likevel enig med AB i at utringningen kan bli seende litt annerledes ut på deg siden du forteller at du har ganske store pupper.

Kjole nummer en ville vært veldig fin om den bare ikke var fullt så kort, synes jeg. Fargen er kanskje i grenseland?

Alternativ to likte jeg absolutt ikke, det er noe med kjoler som er lengre bak enn foran som bare ikke fungerer for min del, men akkurat det er jo en smakssak. Synes i tillegg snittet ser litt merkelig/posete ut, og den ser ut til å kunne være rar i stoffet også, så det er en typisk kandidat til å se billigere ut i virkeligheten. Hvilket undertøy tenkte du isåfall å ha under kjole nummer to? Ut fra bildet vil antageligvis en bh bli synlig.

Hah, dette ble et veldig positivt innlegg. Zalando har jo stort utvalg i kjoler, om du er avhengig av nettshopping.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

BY521C008-E11@4.jpg

WG021C003-J11@7.jpg

M6121C06O-J11@4.2.jpg

NA521C07M-A11@1.jpg

WA221C01R-704@1.1.jpg

M3221C0F1-G11@5.jpg

ES421C06W-M11@14.jpg

K4421C033-K11@6.1.jpg

(Alle bilder og kjoler er hentet fra Zalando.no)

Anonymous poster hash: dd163...b83
  • Liker 1
Skrevet

Alle 3 kjoler er pene, men nummer en blir nok hakket for kort. Kjolen trenger ikke nødvendigvis dekke knærne, men kjolekanten bør strekke seg etter dem og ikke rumpa;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

2 og 3 er godkjent i min bok. Nr 1 er fo kort, og hvis du har så store pupper som du sier, vil du se fryktelig vulgær og fjortis-fylla ut i den første...

Anonymous poster hash: 01c80...2b3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror egentlig ikke noen av disse kjolene passer hvis du har veldig store pupper. Du kommer fort til å se ganske overtung ut. Jeg ville gått for noe mer formsydd og strukturert. Jeg vil også fraråde deg å bestille kjole. Hvis man ikke har en kropp som er veldig enkel å kle, blir det gjerne ikke helt perfekt. Jo vanskeligere kropp, jo viktigere er passform og hvordan kjolen flattererer deg, og jo mer risikabelt er det å kjøpe noe uprøvd.

Anonymous poster hash: c5a7f...27d

Skrevet

Jeg likte kjole nr to veldig godt. Kanskje i blått hvis du er usikker på gulfargen? Kjøp en hudfarvet bh eller en bh i samme farge som kjolen så blir det veldig fint.

AnonymBruker
Skrevet

Nr 1 og 2 er altfor korte. Nr 3 er det eneste alternative av disse.

Anonymous poster hash: c342d...5e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...