AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #1 Skrevet 12. mai 2014 Hei hei! Vi skal hente oss en kattunge om under en mnd, problemet her er at bilturen hjem tar ni-ti timer! Jeg lurer på om det kanskje er bedre å ta fly med den som tar under en time. Noen som har erfaring ene eller andre veien? Har lest at den må ha et stort bur + kattedo tilgjengelig på kjøreturen, men burde man ikke stoppe for å gi den mat? Hvilket bur vil dere evt anbefale? Hardplast eller tøybur? Anonymous poster hash: a65a9...d1d
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #2 Skrevet 12. mai 2014 Min pus var alltid livredd for å kjøre bil. Det hjalp litt når vi hadde henne sammen med oss (jeg satt i baksetet sammen med pusen i bur) og snakket rolig til henne, og klappet henne litt gjennom buret så hun viste at vi var der. Anonymous poster hash: d2c1f...131
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #3 Skrevet 13. mai 2014 Jeg kan fint reise med bil, tog eller fly med katta mi. Har også hatt en katt med på en to-dagers kjøretur. Spørr eieren om katten er vandt til å reise. Jeg pleier å sette en liten kasse med kattesand bak forsetet. Hun vil ikke spise når vi reiser, og tror ikke det er anbefalt heller (Bilsyke ol) Ha med et bånd så du kan lufte henne et par ganger, så går det nok bare fint. Foretrekker selv å reise med fly når det er over lengre distanser. Anonymous poster hash: cf020...4f5
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #4 Skrevet 13. mai 2014 skal du hente min pus, mon tro ... ? *smile* de færreste kattunger er vel så reisevante at man kan forvente at en såpass lang kjøretur går helt smertefritt. men jeg ville IKKE tatt fly dersom jeg ikke var helt sikker på at du får med deg veslepus inn i kabinen. de er knøttesmå disse krypene, og ikke vant til å være alene. Anonymous poster hash: f4f87...107
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #5 Skrevet 13. mai 2014 Hehe, kaanskje det? rasekatt? Nei, det blir ikke fly om jeg ikke får den med inn! Har sett det selges godkjente bur til å ha under stol foran. Er veldig usikker på hva jeg skal gjøre..Anonymous poster hash: a65a9...d1d
Agathe Skrevet 13. mai 2014 #6 Skrevet 13. mai 2014 Hvis du skal hente en kattunge, og den skal bort fra mammaen og søsknene sine for aller første gang så syns jeg 9 timer i bil blir alt for mye. Det kan ende med at pus ikke orker synet av en bil etter den turen, og da sliter dere. Jeg anbefaler uansett et hardt bur, og hvis dere kjører så bør (som tidligere foreslått) en person sitte bak sammen med kattungen. Og så bør du spørre oppdretter om du kan få med et plagg som lukter mamma, som kan ligge i buret. Men vær forberedt på at det kan bli timesvis, med tidvis høy, mjauing dere begir dere ut på.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #7 Skrevet 14. mai 2014 Hehe, kaanskje det? rasekatt? Nei, det blir ikke fly om jeg ikke får den med inn! Har sett det selges godkjente bur til å ha under stol foran. Er veldig usikker på hva jeg skal gjøre..Anonymous poster hash: a65a9...d1d Bestiller du i god tid og får det godkjent til å ha katt i kabinen, så er det ikke noe problem. Bare husk å følg forskriftene for størrelse til bur. Da må man ha reisebag. Anonymous poster hash: cf020...4f5
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #8 Skrevet 15. mai 2014 Hvis du skal fly så kan du mulig trenge veterinærattest på at kattungen tåler transporten. Jeg har alltid reist med attest fra veterinæren just in case. Sjekk med flyselskapet du skal reise med. Du må følge deres anvisninger på størrelsen på buret, samt hva slags type bur. Anonymous poster hash: 519a2...bd2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå