Gå til innhold

Boligområde i Oslo med lite kriminalitet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg og frøkenen er ute etter å kjøpe bolig. Vi ser etter områder som kan tilby 60kvm boliger rundt 2,5mill.

Men, et viktig kriterie er at det er trygt. Et annet kriterie er at det ikke tar mer enn en halvtime med kollektivt inn til sentrum.

Vi har begge dårlige erfaringer med kriminalitet i Oslo. Ønsker ikke invandrer gjenger i umiddelbar nærhet. Jeg er på ingen måte rasist, men jeg har vært nok ute på byen i Oslo siste årene til å få oppleve diverse. Ellers så er kjæresten min blond og har fått oppleve både klåfingra og truende oppførsel fra invandrere tidligere. Erfaringen teller, vi vil derfor ha et område som er litt trygt..

Vi leier nå på Lysaker og det føles trygt, men dessverre alt for dyrt her for oss. Har ikke noen arv å bruke på bolig.. 3,5-4,2 mill for 60kvm blir for mye for oss...

Forslag?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste steder i Oslo er trygge.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Etterstadsletta er supert mtp kollektivtilbud og med stort og fint grøntareal.

Anonymous poster hash: e1783...6c3

• Liker 1
Skrevet

Foreslår at dere flytter til Tøyen.

Som eksponeringsterapi.

• Liker 5
Skrevet (endret)

"Jeg er ikke rasist, men..."

Beste setningen ever!

Endret av Plommetreet
  • Liker 5
Skrevet

Foreslår at dere flytter til Tøyen.

Som eksponeringsterapi.

Heh. Tøyen er fint. Lite kriminalitet i form av innbrudd og overfall. Men en og annen hadjlanger får man vel tåle.

Skrevet

Etterstadsletta er supert mtp kollektivtilbud og med stort og fint grøntareal. Anonymous poster hash: e1783...6c3

Men de vil ikke ha innvandrere i nærheten. Er jo ikke rasister, men...

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også blond, men er bare blitt antastet og voldtektsforsøkt av andre blonde nordmenn. Hvor burde jeg bo tro?

Anonymous poster hash: 6b205...87e

• Liker 4
Skrevet

Heh. Tøyen er fint. Lite kriminalitet i form av innbrudd og overfall. Men en og annen hadjlanger får man vel tåle.

Kjempefint.

Men med høy innvandrerandel.

(...som TS bør eksponeres for.)

• Liker 3
Skrevet

Kjempefint.

Men med høy innvandrerandel.

(...som TS bør eksponeres for.)

Helt enig! Elsker Tøyen, Gamlebyen og Etterstad.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Som man spør får man svar, ser jeg... ;)

De aller fleste steder i Oslo er trygge. Områder jeg kjenner rimelig godt med boliger i den prisklassen er Oppsal og videre utover linje 3, Tveita og videre utvover linje 2 (selv syns jeg Furuset er litt skummelt, men de jeg kjenner som bor der bare fnyser av meg ;) ), Kalbakken og videre utover linje 5, Lambertseter og videre utover linje 4. På Holmlia/Nedre Prinsdal kan man virkelig få mye for pengene! 10 min med tog til Oslo S.

Østkanten er generelt billigere enn vestkanten, og med t-bane er det heller ingen problemer å jobbe på vestkanten.

Anonymous poster hash: e7ef4...377
Skrevet

Takker for svar hittil, skal se på Oppsal, Lambertseter og Etterstadsletta.

Nå er jeg ikke interessert i en invandringsdebatt her, men ser måten ting blir vridd på her av blåøyde.

At flere av dere ikke har opplevd noe dritt selv har sikkert mange grunner.

Kanskje ser dere utlandske ut?

Kanskje er dere utlandske?

Kanskje ser dere ikke ut til å være noe lukrativt offer for ran?

Kanskje dere ikke har vært sveiseblinde og skal gå hjem fra byn alene?

Kanskje går dere i burka?

Kanskje ingen ønsker å tafse på dere?

Gudene vet, kanskje det bare er ren tilfeldighet. Men personlig så synes jeg dere er heldige som har sluppet å bli utsatt for slike ubehageligheter.

Når det er sagt, har jeg et par pakistanske venner, flere thai, en fra cuba og en tamil.. så hvordan jeg da faller inn i bås som rassist er et godt spørsmål.. Felles for de fleste av mine venner som er utlandske er at dem har bodd i Norge hele livet. Er på den måten ikke del av noe utagerende invandrermiljø.

Etter 8 år i Oslo har jeg fortsatt til gode å møte på en frekk norsk gjeng gatelangs i Oslo. Har derimot en annen ex også som har blit etterfulgt hele veien hjem av en innpåsliten tafsende innvandrer. Hun tok opp telefonen og ringte meg, og først da stakk han - men ikke uten å forsøke å ta fra henne telefonen først. Men, dette var faktisk ved slottet mot hegdehaugsveien..

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vel, jeg er blond og bor på Tveita. Det er mindre enn 30 min med t-bane til byen, men for langt til at jeg går hjem fra byen. Jeg har imidlertid aldri hatt noe problem med taxisjåfører på veien hjem, tvert i mot er de fleste svært hyggelige og slår av en prat, og området jeg bor i er stille og rolig og preget av barnefamilier og langt mellom blokkene. Men det er klart, det kan jo hende jeg bare har vært heldig :roll:

Anonymous poster hash: 7620c...b0f
  • Liker 2
Skrevet

Man er vel ikke rasist for å ikke ville bo i ghettoen vel.. geez

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Man er vel ikke rasist for å ikke ville bo i ghettoen vel.. geez

Det finnes ingen gettoer i Norge, da vet di ukke hva Getto betyr! Elle steder i Oslo er trygge!

Anonymous poster hash: 80dd5...c1e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes steder uttafor Oslo, halvtime inn til sentrum med buss/tog og en mindre andel innvandrere :)

Anonymous poster hash: 3ed1c...a97
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vel, jeg er blond og bor på Tveita. Det er mindre enn 30 min med t-bane til byen, men for langt til at jeg går hjem fra byen. Jeg har imidlertid aldri hatt noe problem med taxisjåfører på veien hjem, tvert i mot er de fleste svært hyggelige og slår av en prat, og området jeg bor i er stille og rolig og preget av barnefamilier og langt mellom blokkene. Men det er klart, det kan jo hende jeg bare har vært heldig :roll:Anonymous poster hash: 7620c...b0f

Samme her. Dvs blir nå på Oppsal.

Har tidligere bodd i Oslo indre øst. Null trakassering, men mye spennende matbutikker.

Eneste gangene jeg har følt meg utrygg og trakassert i Oslo er når jeg har måttet gå gjennom "partygatene" sent i helgene. Fulle mannfolk. Æsj.

Anonymous poster hash: e7ef4...377

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det finnes ingen gettoer i Norge, da vet di ukke hva Getto betyr! Elle steder i Oslo er trygge!

Anonymous poster hash: 80dd5...c1e

Jeg vet da det. MEN ghetto er uttrykk "vi" født og oppvokst i oslo bruker som "beskrivelse" av steder i Oslo fullt av innvandrere eller narkomane.

Endret av Chevelle
AnonymBruker
Skrevet

Bolig område som møter dine kriterier er blandt annet Kalbakken/Rødtvet/Grorud.Fra Kalbakken går det tog(10 min til sentrum),flere busser og tbane. Fra Rødtvet flere busser og bane.Fra øvre Grorud buss og bane,fra nedre Grorud tog, evt buss eller gå opp til øvre Grorud.

Anonymous poster hash: 3e07b...74b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...