Gjest tuppesjura Skrevet 12. mai 2014 #1 Skrevet 12. mai 2014 Jeg var i dag innom gsport for å finne meg løpesko. Har tidligere brukt nike pegasus, men siste paret gnager på innsiden av foten. I dag testet jeg med å løpe på mølle mens steget filmes, og jeg overpronerer ganske mye. Ble anbefalt asics gel nimbus på butikken, og likte godt de normale. De som kortigerer pronasjonen kjentes harde og ubehagelige. I tillegg rettet ikke steget seg opp selv om det bld bedre. Noen som har tips til gode sko? Er forøvrig nødt til å ha god demping fordi heg sliter med ryggen. Har ikke løplabbet i nærheten.
Doge Skrevet 12. mai 2014 #2 Skrevet 12. mai 2014 Asics gel kayano. De supergode å gå/jogge/løpe med og de har god støtte, syns jeg
gohege Skrevet 12. mai 2014 #3 Skrevet 12. mai 2014 Jeg har disse, og er veldig fornøyd med dem! http://www.asics.no/running/products/gel-excel33-women/ Gir god støtte, samtidig som føttene ikke kjennes klemt ut. Her er også en annens mening om skoene (herremodellen nevertheless) http://minimalistrunningshoes.org/asics-gel-excel33-2-quick-review
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #4 Skrevet 13. mai 2014 http://www.xxl.no/sko/damesko/joggesko/adidas-response-cushion-22-lopesko-dame/p/1093708_1_style Adidas er et bra løpemerke! Anbefaler skoen vist på linken. Anonymous poster hash: a719b...5e0
Gjest tuppesjura Skrevet 13. mai 2014 #5 Skrevet 13. mai 2014 http://www.xxl.no/sko/damesko/joggesko/adidas-response-cushion-22-lopesko-dame/p/1093708_1_style Adidas er et bra løpemerke! Anbefaler skoen vist på linken.Anonymous poster hash: a719b...5e0 Den er for normalpronasjon. Jeg må ha for overpronasjon.
skruf Skrevet 13. mai 2014 #6 Skrevet 13. mai 2014 Asics gel kayano er skikkelig gode, og de er for de med overpronasjon. 1
Pearl2.0 Skrevet 13. mai 2014 #7 Skrevet 13. mai 2014 Jeg har disse, og er veldig fornøyd med dem! http://www.asics.no/running/products/gel-excel33-women/ Gir god støtte, samtidig som føttene ikke kjennes klemt ut. Her er også en annens mening om skoene (herremodellen nevertheless) http://minimalistrunningshoes.org/asics-gel-excel33-2-quick-review Dette er en lettvektssko, ville ikke ha anbefalt den for ei som skriver at hun trenger demping fordi hun sliter med ryggen Selv om det er litt demping i forfot og hæl, er det langt fra det samme som i en fulldempet mengdetreningssko som det virker som TS er ute etter. Jeg har disse selv, bare så det er sagt, og eeeelsker dem! Men de er best egnet for dem som er litt viderekomne og som ønsker litt mer respons fra underlaget under løpeturen. Jeg ville ha prøvd asics gel-kayano TS, kjempedigge og fulldempede At de kanskje kjennes litt stive ut vil gå seg til etter hvert.
Gjest tuppesjura Skrevet 13. mai 2014 #9 Skrevet 13. mai 2014 Hva er egentlig forskjellen på nimbus og kayano? Er det ene for normal pronasjon og den andre for overpronasjon? Trodde nemlig at jeg prøvde to sko av samme type i går med ulik pronasjon, men kanskje jeg tok feil?
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #10 Skrevet 13. mai 2014 En god løpesko er først og fremst en sko som sitter godt på din fot og at den gir den dempingen du behøver. Dette er veldig individuelt. Adidas er helt grusomt på min fot, men Nike pleier å være bra. Anbefaler at du drar rundt og prøver mye forskjellig og ikke ser så mye på pris. Anonymous poster hash: 6e190...241
Gjest tuppesjura Skrevet 13. mai 2014 #11 Skrevet 13. mai 2014 Pris bryr jeg meg fint lite om nå. Må bare finne noen gode sko meg god støtte og demping. Det er verdt det uansett, for det jeg avt sparer i billige og dårlige sko, må heg betale mange ganger til fysioterapeuten.
magicpie Skrevet 13. mai 2014 #12 Skrevet 13. mai 2014 (endret) Jeg har ikke så mye peiling på pronasjon osv, men Asics er generelt er bra merke, som jeg er veldig fornøyd med Og de har forskjellige typer sko som passer til forskjellige typer føtter og løpesteg. Endret 13. mai 2014 av magicpie 1
Gjest Tingelinling Skrevet 13. mai 2014 #13 Skrevet 13. mai 2014 Dersom pris ikke har betydning og det finnes Löplabbet der du bor, anbefaler jeg deg en tur innom der. Jeg fikk joggesko som er helt fantastiske til min fot. Kostet 1.400,- da, men verdt prisen for å kunne løpe uten å få vonde knær.
Gjest tuppesjura Skrevet 13. mai 2014 #14 Skrevet 13. mai 2014 Finnes ikke Løplabbet i nærheten, dessverre.
Doge Skrevet 13. mai 2014 #15 Skrevet 13. mai 2014 Hva er egentlig forskjellen på nimbus og kayano? Er det ene for normal pronasjon og den andre for overpronasjon? Trodde nemlig at jeg prøvde to sko av samme type i går med ulik pronasjon, men kanskje jeg tok feil?Kayano er for de med overpronasjon, og Nimbus er for de med normalpronasjon
Gjest tuppesjura Skrevet 13. mai 2014 #16 Skrevet 13. mai 2014 Kayano er for de med overpronasjon, og Nimbus er for de med normalpronasjon Ok! da vet jeg det. Innbiller meg å ha lest om butikker som lar en bytte skoene de første 30 dagene til tross for at skoene er brukt. Stemmer det?
Doge Skrevet 13. mai 2014 #17 Skrevet 13. mai 2014 Ok! da vet jeg det. Innbiller meg å ha lest om butikker som lar en bytte skoene de første 30 dagene til tross for at skoene er brukt. Stemmer det? Nja, under visse krav. XXL har 100% fornøyd garanti: Er du ikke fornøyd med en vare du har kjøpt hos XXL kan du innen 30 dager bytte varen til en annen modell, selv om den er brukt. Varen må byttes til en annen modell innen samme varegruppe og prisnivå. Eventuell prisdifferanse utbetales med tilgodelapp. Garantien er gyldig i 30 dager mot fremvisning av kvittering og kan bare benyttes én gang pr. produkt. 100 % fornøydgaranti gjelder ikke våpen og ammunisjon.
Gjest tuppesjura Skrevet 13. mai 2014 #18 Skrevet 13. mai 2014 Var inne og leste på g-sport. De hadde samme garanti. Men regner med at løpesko er en varegruppe, og prisnivået er jo relativt likt på alle skoene.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #19 Skrevet 14. mai 2014 Jeg har og har hatt flere modeller asics gel kayano, og er fornøyd med dem. Har også et par brooks gts (sikkert ikke like enkle å få tak i - mine er kjøpt på løplabbet) som jeg liker veldig godt. Har også hatt mizuno wave inspire som jeg ikke føler fungerer like bra for meg. Alle skoene over skal være gode for overpronasjon, men min erfaring er likevel at ikke alt fungerer like bra for meg. Sånn er det nok for alle, så det viktigste er å prøve skoene, og (dessverre) kjøpe nye om det skulle vise seg at skoene du går for ikke var så gode likevel.Anonymous poster hash: 7cf24...403 1
Gjest tuppesjura Skrevet 16. mai 2014 #20 Skrevet 16. mai 2014 Da har jeg bestilt de siste kayano-skoene. Gsport spm hadde tilbud på de til 999kr i dag var utsolgt og butikkene rundt tok 1900kr for samme skoene.... Da gidder ikke jeg kjøpe de lokalt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå