Gjest earthquake Skrevet 12. mai 2014 #1 Skrevet 12. mai 2014 Hei! Jeg har en skikkelig hårkrise akkurat nå. Jeg har langt hår, til puppene og det er så utrolig tørt. Dere skulle bare visst hvor grusomt det ser ut akkurat nå I tillegg har det begynt å flasse, og jeg har aldri hatt flass før i hele mitt liv. Så mistenker at det er shampoen jeg bruker som tørker både hår og hodebunn ut noe grusomt. Er det noen som har tips til gode pleiende shampo, balsam og hårkurer?
koskenkorva Skrevet 12. mai 2014 #2 Skrevet 12. mai 2014 Det beste rådet jeg har å komme med er: ØLGJÆR! Får det på apoteket Det er bra for hud, hår og negler Gikk på det da jeg mistet mye hår pga. kyssesyken. Vokste dobbelt så fort, og ble dobbelt så tykt og sterkt. Jeg har hår ned til rompa, og det er så og si ikke slitt i det hele tatt. Frisøren jeg var hos her om dagen mente jeg ikke trengte å stusse det noe særlig. Jeg bruker forsåvidt bare define marracoan(?) balsam og shampoo. Eller så er redken veldig bra Pleier aldri å kure håret. Hvis du vil gå for noe billigere, så er Aussie sine produkter kjempebra!!! Og de lukter helt vidunderlig <3
Gjest earthquake Skrevet 13. mai 2014 #3 Skrevet 13. mai 2014 Det beste rådet jeg har å komme med er: ØLGJÆR! Får det på apoteket Det er bra for hud, hår og negler Gikk på det da jeg mistet mye hår pga. kyssesyken. Vokste dobbelt så fort, og ble dobbelt så tykt og sterkt. Jeg har hår ned til rompa, og det er så og si ikke slitt i det hele tatt. Frisøren jeg var hos her om dagen mente jeg ikke trengte å stusse det noe særlig. Jeg bruker forsåvidt bare define marracoan(?) balsam og shampoo. Eller så er redken veldig bra Pleier aldri å kure håret. Hvis du vil gå for noe billigere, så er Aussie sine produkter kjempebra!!! Og de lukter helt vidunderlig <3 Thank you! Da blir det innkjøp av ølgjær i morgen. Smurte et tonn balsam i håret og hadde det i et håndkle i en time og skylte ut litt etter jeg lagde tråden, det virket til å funke greit. Må nok bytte produkter i tillegg, bruker Big Sexy Hair shampoo og balsam som skal gi volum... Null fukt, så det er nok derfor håret mitt er helt håpløst nå.
koskenkorva Skrevet 13. mai 2014 #4 Skrevet 13. mai 2014 Husk at du må kjøpe ølgjør i pulverform, og ikke tabletter. Jeg tok ett glass om dagen, med en teskje ølgjær. Bare sånn for å advare deg, så smaker ølgjær helt forferdelig! Så jeg pleide å ta et halvt glass med STERK saft og blande det i, for da er det ikke like mye å helle nedpå. Beste er å drikke alt i en svelg, siden det smaker så vondt. Så bør du ha et glass sterk saft vedsiden av som du heller nedpå etter ølgjæren er inntatt Kan garantere deg at håret ditt vil bli sunnere Farger du håret mye, eller føner/retter det? Regel nr1. for sunt hår er å farge det så lite som mulig, og nesten aldri bruke varmeprodukter som hårføner og rettetang osv Så bør du sove med flette om natten, det gjør at håret ikke gnisser i hodeputen og fliser opp håret Lykke til :D
Gjest earthquake Skrevet 13. mai 2014 #5 Skrevet 13. mai 2014 Husk at du må kjøpe ølgjør i pulverform, og ikke tabletter. Jeg tok ett glass om dagen, med en teskje ølgjær. Bare sånn for å advare deg, så smaker ølgjær helt forferdelig! Så jeg pleide å ta et halvt glass med STERK saft og blande det i, for da er det ikke like mye å helle nedpå. Beste er å drikke alt i en svelg, siden det smaker så vondt. Så bør du ha et glass sterk saft vedsiden av som du heller nedpå etter ølgjæren er inntatt Kan garantere deg at håret ditt vil bli sunnere Farger du håret mye, eller føner/retter det? Regel nr1. for sunt hår er å farge det så lite som mulig, og nesten aldri bruke varmeprodukter som hårføner og rettetang osv Så bør du sove med flette om natten, det gjør at håret ikke gnisser i hodeputen og fliser opp håret Lykke til :D Takk for tips, det smakte virkelig grusomt ja men det er nok verdt det! Farger bare etterveksten, men rettetanga er vanskelig å ligge unna
koskenkorva Skrevet 13. mai 2014 #6 Skrevet 13. mai 2014 Takk for tips, det smakte virkelig grusomt ja men det er nok verdt det! Farger bare etterveksten, men rettetanga er vanskelig å ligge unna Det er veldig verdt Bare å skylle ned med noe sterkt etterpå, og holde seg for nesa mens man svelger det! Rettetang sliter veeeldig på håret, hjelper ikke så mye med varmebeskyttende spray heller. Prøv heller å begrens bruket med rettetanga, og bruk den kun når du skal på noe som feks. ut en tur på byen eller slike ting
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå