AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #1 Skrevet 12. mai 2014 Jeg bare lurer siden jeg ser at flere skriver at de er uenige med Humanetisk forbund. De tror jo ikke på noe? Hva er det dere er uenige i? (Jeg lurer fordi jeg trodde de var et forbund som var "snill og grei" mot alle, og skjønner ikke helt hva det er å være uenig i så lenge man ikke har en gudetro)Anonymous poster hash: e10cc...a6a 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #2 Skrevet 12. mai 2014 Helt enig med deg! HEF er en særdeles åpen, konstruktiv og positiv organisasjon som samarbeider godt med andre trossamfunn og som står for gode verdier. Det er ihvertfall mitt inntrykk.... Anonymous poster hash: d2343...a2a 3
jabx Skrevet 14. mai 2014 #3 Skrevet 14. mai 2014 HEF har ingen religiøs tro, men organisasjonen står for noe konkret likevel.
Anglofil Skrevet 14. mai 2014 #4 Skrevet 14. mai 2014 (endret) Nei, de har ingen tro, men jeg føler de prøver å blande seg inn i hvordan vi ikke-kristne ikke skal tro, om jeg kan si det på den måten. Jeg liker ikke metodene de bruker og jeg ser på dem som ganske respektløse i enkelte sammenhenger. Jeg er ikke kristen, jeg er ikke religiøs i det hele tatt. Men jeg føler ikke HEF er en organsisasjon som representerer meg. Jeg synes de overreagerer og blåser ting ut av proporsjoner i enkelte situasjoner, henger seg opp i småting og virker svært lite opptatt av dialog og forståelse. Det er klart, jeg er veldig farget at min egen erfaring med HEF. Og jeg fikk dessverre bekreftet en del av mine fordommer da jeg var i HEF-konfirmasjon for litt siden. Jeg er ikke nødvendigvis uenig med dem i alt, de står også for mye jeg står for, bare for å ha sagt det. Det er dog en organisasjon jeg aldri vil være en del av. Mvh Yvonne Endret 14. mai 2014 av Yvonne 4
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #5 Skrevet 14. mai 2014 Vi giftet hos gjennom HEF. Jeg står i statskirken, min mann står ikke der. Jeg synes det var helt greit. Ikke noe snakk om kristendommen i det hele tatt, verken positivt eller negativt. Så selv om jeg er kristen, så synes jeg at det var en flott sermoni. Anonymous poster hash: 859ac...b5b
jabx Skrevet 15. mai 2014 #6 Skrevet 15. mai 2014 Nei, de har ingen tro, men jeg føler de prøver å blande seg inn i hvordan vi ikke-kristne ikke skal tro, om jeg kan si det på den måten. Jeg liker ikke metodene de bruker og jeg ser på dem som ganske respektløse i enkelte sammenhenger. Hvilke metoder tenker du på da? Hvordan er de respektløse? At de har meninger om ting betyr ikke at de blander seg inn i hva du personlig skal tro. Hvis du får din tro ødelagt av at noen sier noe du ikke er enig i så er ikke akkurat troen din særlig solid. Da er det ikke HEF sin feil. Jeg er ikke kristen, jeg er ikke religiøs i det hele tatt. Men jeg føler ikke HEF er en organsisasjon som representerer meg. Jeg synes de overreagerer og blåser ting ut av proporsjoner i enkelte situasjoner, henger seg opp i småting og virker svært lite opptatt av dialog og forståelse. Har du noen eksempler på at de overreagerer, blåser ting ut av proporsjoner, og henger seg opp i småting? På hvilken måte virker de lite opptatt av dialog og forståelse? Har du også her noen eksempler?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå