AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #1 Skrevet 12. mai 2014 Jeg fikk en liten overraskelse da mamma innrømmet å ha valgt venner for meg i hele barndomen. Hun valgte venninner der hvor foreldrene var ressurssterke personer. Grunnen til at hun sa det var å råde meg til å gjøre det samme hvis jeg en dag får barn selv. Fikk samtidig vondt av de barna som vokste opp i mindre ressurssterke hjem, som da ikke var gode nok. Ikke rart det blir en klikk med " taperbarn" og en klikk med " vinnerbarn" i barnskolen hvis foreldre har en finger med i spillet. Anonymous poster hash: 83643...3d2
Timza Skrevet 12. mai 2014 #2 Skrevet 12. mai 2014 Jeg fikk en liten overraskelse da mamma innrømmet å ha valgt venner for meg i hele barndomen. Hun valgte venninner der hvor foreldrene var ressurssterke personer. Grunnen til at hun sa det var å råde meg til å gjøre det samme hvis jeg en dag får barn selv. Fikk samtidig vondt av de barna som vokste opp i mindre ressurssterke hjem, som da ikke var gode nok. Ikke rart det blir en klikk med " taperbarn" og en klikk med " vinnerbarn" i barnskolen hvis foreldre har en finger med i spillet. Anonymous poster hash: 83643...3d2 Det er ekstremt kynisk å faktisk gjøre dette, men samtidig utrolig smart gjort av henne. 1
Toxicwonderland Skrevet 12. mai 2014 #3 Skrevet 12. mai 2014 Min mor prøver å ha en finger med i spillet om jeg velger riktig venner som ikke har dårlig innflytelse på meg eller sårer meg hun… Vet ikke om jeg liker det eller ikke - det kan bli litt irriterende til tider.
OppNedPåAlt Skrevet 12. mai 2014 #4 Skrevet 12. mai 2014 Jeg tror mange har lyst å styre barnas vennevalg i positiv retning. Mange gjør sikkert det uten å tenke over det heller. Det er kanskje overfladisk, men tror ikke du har lidd noen nød.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå