Ireth Carnesir Skrevet 13. juni 2004 #1 Del Skrevet 13. juni 2004 Da vi lagde oss nytt kjøkken for 3 år siden forelsket jeg meg i marmorfliser til 1000 kr kvm. Men siden de virket så porøse og var uglaserte så jeg for meg at det ville bli vanskelig å får bort flekker. Så jeg la det på is. Men nå ser jeg at samme flisene blir brukt på baderom. Egner de seg til sånt da? Er det noen med erfaring med sånne fliser? Kan man bruke de over kjøkkenbenk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Étoile Skrevet 14. juni 2004 #2 Del Skrevet 14. juni 2004 Jeg vet ikke noe særlig om marmor, ville bare fraråde fliser på kjøkkenbenken. Jeg har stenfliser på kjøkkenbenkene mine, en type granitt som heter labrador (?). Det er vakkert, men utrolig upraktisk, og ikke minst uhygienisk. Dette fordi det samler seg skitt i skjøtene mellom flisene og det er vanskelig å rengjøre. Jeg ville valgt en glatt kjøkkenbenk, ihvertfall på de flatene som er arbeidsflater. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 14. juni 2004 #3 Del Skrevet 14. juni 2004 Jeg tolker deg slik at du skal ha dem på veggen over kjøkkenbenken, og det går helt fint, men du må behandle dem med noen lag porefyll. Da får flisene et blankere og litt mørkere utseende. Sånn innimellom bør du rense dem og behandle dem på nytt. Spesialmidler til dette får du kjøpt der hvor du kjøper flisene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå