Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hittil hatt Norton antivirus som jeg har betalt for, men nå er det utgått og jeg tenkte jeg ville prøve et gratis. Hver gang jeg prøver å laste ned et, får jeg beskjed om at det oppstod et problem, error...

Noen ide om hva dette skyldes? jeg er ganske grønn på sånt noe, er vant til at det meste kjører av segselv, bruker for det meste fb, mail, div nettbutikker..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du klart å avinstallere Norton antivirus? For sist jeg prøvde å få det vekk ifra en laptop så var det ikke enkelt i det hele tatt.

Det kan være en av grunnene (selv om jeg tviler på det) du får opp error meldinger.

Jeg antar at du får til å laste ned selve programmet, og error meldingen kommer når du prøver å installere et Antivirus program?

AnonymBruker
Skrevet
Jeg hadde ikke noe problem med å fjerne Norton. Bare gikk inn på kontrollpanel, valgte Norton, og fikk muligheten til å fjerne alle komponenter. Det takket jeg ja til, og da det var gjort måtte jeg starte pc'en på nytt. Da var alt borte.
Sørg for å fjerne Norton helt. Det er ofte at to antivirusprogrammer kræsjer, så ha aldri mer enn ett antivirusprogram på pc'en omgangen. Når du har fjernet Norton, vil jeg anbefale deg å laste ned Avast!
Det kan du finne gratis her:
Det kan også være greit å ha et ekstra lag med sikkerhet som kan sjekke pc'en for malware. Her vil jeg anbefale Malwarebytes. Det kan lastes ned her:
Dette programmet kræsjer ikke med Avast! :)

Anonymous poster hash: 5a75d...a13
Skrevet

Høres ikke ut som om du egentlig trenger en antivirus, basert på det du bruker PCen til. Jeg har aldri brukt det, selv.

Hva står det i feilmeldingen? Ofte når folk får en feilmelding og ikke skjønner noe som helst, så er det fordi de ikke leser meldingen, utrolig nok.

Står det noe som helst?

AnonymBruker
Skrevet

Høres ikke ut som om du egentlig trenger en antivirus, basert på det du bruker PCen til. Jeg har aldri brukt det, selv.

Hva står det i feilmeldingen? Ofte når folk får en feilmelding og ikke skjønner noe som helst, så er det fordi de ikke leser meldingen, utrolig nok.

Står det noe som helst?

Du kan ikke mene at man ikke skal bruke antivirus ? :sjokkert:

Det er spesielt viktig å ha antivirus til akkurat de tingene som mail, facebook, nettbutikker, bank. Det er en enkel sak for hackere å komme seg inn i systemet ditt når du ikke har antivirus. Svært mange slike prosesser jobber i bakgrunnen og kan være vanskelig å oppdage. De tapper deg for informasjon uten at du legger merke til det. De kan også ramme andre gjennom deg. Man kan også bli rammet selv om man ikke er inne på snuskete og mistenkelige sider. For alt du vet kan det være bakdører i hardwaren på Pc'en(selv om dette ikke er så vanlig dog).

Sjekket mailen min i sta, for å se om andre har prøvd å logge seg på, og titt og stadig er det folk fra det store utland som prøver å knekke passordet mitt.

Min anbefaling er å laste ned avast og malwarebytes. Ccleaner som Pop nevnte er fint for å slette logger og cacher. Det gjør gjerne at virusscan går hurtigere, men Ccleaner fjerner ikke virus og malware.

Skrevet

Du kan ikke mene at man ikke skal bruke antivirus ? :sjokkert:

Hvorfor ikke? Trenger ikke antivirus til mail. I hvert fall ikke jeg. Det finnes andre måter å sikre sine kontoer, som ikke gjør at du må bruke prosessor kraft på et antivirus program. Du trenger ikke antivirus til facebook, nettbutikker eller banken. Med mindre du har en tendens til å trykke på ting, selvsagt. Nei, det er ikke en enkel sak for hackere å komme seg inn i mitt system selv om jeg ikke har et antivirus. Ikke i det hele tatt.

At folk prøver å logge seg inn på mailen din har ikke noe med antivirus å gjøre. Med mindre du kjører en client-side brannmur mot mailen, som hadde vært veldig rart. Usikker på hvorfor du nevnte det.

Jeg har ikke brukt antivirus siden jeg var rundt 13-14 år, som nå er 10 år siden. Jeg kan ikke huske sist gang jeg faktisk hadde et virus, trojan eller malware. Hvorfor i all verden skal jeg bruke det når jeg ikke trenger det?

Jeg laster ikke ned ting jeg ikke vet hva er (Hvorfor gjør folk det, uansett?), jeg går ikke inn på ting jeg ikke vet hva er, jeg er ikke utsatt når det kommer til sikkerhetshull på andre sider gjennom ads da jeg har blokkert dette, jeg har ekstra sikkerhet gjennom plugins i nettleseren, etc.

Nei, jeg trenger ikke et antivirus. De er det ikke alle som gjør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...