Gå til innhold

Flått i rompa på katten, får de ikke vekk! :-(

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Katten har fått 3 flotter rundt anus... Den ene klarte jeg å få av delvis, men de andre 2 ligger på en måte "inni". Altså når jeg holdt pus fast å skulle ta de "forsvant" de inn liksom... Katten var lite villig til å ligge i ro også..

Vel jeg får dem ikke bort. Selv med hjelp. Eneste alternativet ville vært bedøvelse av katten...

Hva ville du gjort?

Anonymous poster hash: 11cfa...3e7
Videoannonse
Annonse
Gjest Lille-pus
Skrevet

Da ville jeg ringt vet'en og fått hjelp til å fjerne flåtten.

Skrevet

Jeg ville også tatt med katten til veterinæren.

Hvilke andre alternativ har du liksom?

AnonymBruker
Skrevet

De detter av når de har sugd seg ferdig,katter tåler dette udyret godt så jeg hadde ikke dratt til veterinær

Anonymous poster hash: 1d154...907

Skrevet

De detter av når de har sugd seg ferdig,katter tåler dette udyret godt så jeg hadde ikke dratt til veterinær

Om de er døde kan de bli sittende fast i klypeposisjon. Da blir det gjerne inngrodd og betent.

Unner du katten din analbetennelse? Enn deg selv?

• Liker 1
Skrevet

Jeg har hørt at om man dypper en qtips i såpe, og holder den inntil flåtten, så vil flåtten flytte seg over på qtipsen :) lite kjerringråd.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om de er døde kan de bli sittende fast i klypeposisjon. Da blir det gjerne inngrodd og betent.

Unner du katten din analbetennelse? Enn deg selv?

Hæ? Hva er der slags spørsmål ... Selvsagt unner jeg ikke katten hennes analbetennelse. Ring heller en vet TS og hør om det er lurt at du kommer eller om du skal avvente litt.

AnonymBruker
Skrevet

Isj.. Vet

Anonymous poster hash: e5028...a70

Skrevet

Hæ? Hva er der slags spørsmål ... Selvsagt unner jeg ikke katten hennes analbetennelse. Ring heller en vet TS og hør om det er lurt at du kommer eller om du skal avvente litt.

Det var du som sa at vet var unødvendig. ;)

AnonymBruker
Skrevet

På dyrebutikken har dei ein sånn dings til å fjerne "utysje", enkelte apotek har det og. Såg eit kjerringråd om å smøre inn med kvitlauk. Men det må du for all del ikkje gjere. Lauk, spesielt kvitlauk er livsfarleg for katter. Og sikkert ikkje nåke godt å få i rumpa ;) har fjerna masse flått i mitt "lange" liv. Sjeldent hovudet sit igjen, men ikkje kjekt om det gjer det. Prøv å vri den sakte rundt, då skal dei visst sleppe taket. Personlig meiner eg det er betre å fjerne dei "mekanisk" istaden for midler ein får kjøpt. Lykke til!

Anonymous poster hash: cd748...728

Skrevet

Rundt eller i anus hadde jeg ikke fjerna selv, men bedt en veterinær om å ta.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De detter av når de har sugd seg ferdig,katter tåler dette udyret godt så jeg hadde ikke dratt til veterinær Anonymous poster hash: 1d154...907

Hørt om borrelia og andre flåttbårne sykdommer? Man bør fjerne flåtten innen 24 timer, og selvsagt så raskt som mulig. Hunden vår fikk noe borrelialiknende (dette var på en tid da man ikke hadde så mye kunnskap om alvorligheten). Den måtte avlives pga revmatiske smerter.

Bruk Frontline på resept fra veterinær.

Anonymous poster hash: 07ed2...f71

Gjest Lille-pus
Skrevet

Nå har vet'en stengt for dagen, og dermed gikk den dagen også......

Om katten din er veldig rolig så kan du prøve å få tak i flåtten med en pinsett.

Klarer du få tak i den så dra rett ut, ikke kødd med å vri, - det er gammel vranglære.

Q-tips i såpe som flåtten skal slippe taket og krype opp på funker ikke (ikke det heller).

Og du må regne med protester fra Pus.... fordi flåtten sitter i et sensitivt område.

Forlot TS tråden etter å ha lagt HI?

AnonymBruker
Skrevet

Dra til vet... Det tipset om å dyppe qtips i såpe, har jeg hørt bare er tull.. Hørt mange som har hørt fra vet at det ikke er bra for katten og at noen av dem bare slipper rompa, men ikke munnen og hvis du ikke ser det, så vokser den bare ut igjen.

Anonymous poster hash: 3bd5f...943
Skrevet

Sikker på at det er flått? Kan katter få hemoroider?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...