Squirrel Skrevet 12. mai 2014 #1 Skrevet 12. mai 2014 (endret) jeowo Endret 23. april 2015 av Squirrel
Selma1984 Skrevet 12. mai 2014 #2 Skrevet 12. mai 2014 Jeg er 29 og mamma kaller meg fremdeles snuppelure. Mannens foreldre kaller han for gullet. Tror ikke det er så unormalt 9
Crobern Skrevet 12. mai 2014 #3 Skrevet 12. mai 2014 Kan vel egentlig ikke skrive "barn" men i mine øyne er det slik han blir behandlet. Til saken: foreldrene til kjæresten min (23år) bruker kallenavn på han. Når han skal gå sier de f.eks "hade vennen" og "love you". Jeg synes dette er veldig spesielt og nesten litt ekkelt. Hva mener dere? Dette alene er ikke rart. Men nå vet ikke vi alt rundt. Det kan være at dette er det som er toppen av kransekaka for din del. I tillegg til alt det andre (om det er noe) så skjer dette også........? 1
Batteri Skrevet 12. mai 2014 #4 Skrevet 12. mai 2014 Jeg mener at du bør la dem få lov til å kalle ham akkurat det de vil. Det er da bare koselig med kallenavn, med mindre de kaller ham "kosepenisen". 19
Crobern Skrevet 12. mai 2014 #5 Skrevet 12. mai 2014 Jeg mener at du bør la dem få lov til å kalle ham akkurat det de vil. Det er da bare koselig med kallenavn, med mindre de kaller ham "kosepenisen". Det ville ha vært rimelig ekkelt ja. 1
Squirrel Skrevet 12. mai 2014 Forfatter #6 Skrevet 12. mai 2014 Jeg mener at du bør la dem få lov til å kalle ham akkurat det de vil. Det er da bare koselig med kallenavn, med mindre de kaller ham "kosepenisen". Haha!! Då tror jeg at jeg hadde løpt i motsatt retning. Har jo ikke sagt noe til de om dette, ville bare høre litt rundt om dette var normalt. Det skal sies at jeg kommer fra en familie der vi ikke klemmer engang, men har aldri følt at dette var noe rart med før jeg kom inn i denne familien der de klemmer hele tiden og bruker kallenavn på barna sine.
Squirrel Skrevet 12. mai 2014 Forfatter #7 Skrevet 12. mai 2014 Dette alene er ikke rart. Men nå vet ikke vi alt rundt. Det kan være at dette er det som er toppen av kransekaka for din del. I tillegg til alt det andre (om det er noe) så skjer dette også........? Ja, du sier noe der. De er veldig merkelige (i mine øyne). Klamrer seg til han som om han var et lite barn som de må passe på og hele tiden vite hva han gjør og hvor han er.
Infinite Skrevet 12. mai 2014 #8 Skrevet 12. mai 2014 Mamma har så vidt jeg vet lagret meg som et kallenavn på telefonen, men det stopper der. Hvis hun skulle kalt meg for snuppa, gullet, osv i offentligheten, ville jeg blitt innmari flau. Vi er jo tross alt voksene mennesker begge to. Den eneste som får bruke kallenavn på meg er kjæresten min, men til og med det kan gjøre at jeg blir litt flau av og til. 1
Gjest Blyanten Skrevet 12. mai 2014 #9 Skrevet 12. mai 2014 Haha Mamma kaller meg fremdeles lille mus og pappa kaller meg for tutti frutti 5
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #10 Skrevet 12. mai 2014 Kaller både de store og de mindre store ungene mine masse rart; lillepus, lillemus, musungen + noen helt spesielle navn som jeg ikke kan skrive her. Men jeg bruker ikke å kalle dem disse navnene når det er andre enn familiemedlemmer til stede. Anonymous poster hash: efaa3...532 2
erane Skrevet 12. mai 2014 #11 Skrevet 12. mai 2014 Jeg blir kalt "vennen" av mamma og storesøster og syns det er helt greit, men pappa kaller meg "stumpen" eller "stumperud" xD må jo bare le, men foretrekker at han holder seg til den slags kallenavn på privaten
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #12 Skrevet 12. mai 2014 Mamma kaller meg fortsatt Vesla, selv om jeg er over tjue. Jeg tror faktisk at det startet rundt konfirmasjonen da jeg ble høyere enn henne Lillebroren min kaller meg også vesla Anonymous poster hash: b49af...80e 1
Gjest Nikki09 Skrevet 12. mai 2014 #13 Skrevet 12. mai 2014 (endret) Mamma kaller meg pusekatt og pappa kaller meg hjertet sitt eller deler av navnet mitt-liten. Begge gjør det gjerne i full offentlighet. Jeg synes det er litt kos jeg Edit: jeg er 24 Endret 12. mai 2014 av Nikki09 2
Kontormus Skrevet 12. mai 2014 #14 Skrevet 12. mai 2014 Haha!! Då tror jeg at jeg hadde løpt i motsatt retning. Har jo ikke sagt noe til de om dette, ville bare høre litt rundt om dette var normalt. Det skal sies at jeg kommer fra en familie der vi ikke klemmer engang, men har aldri følt at dette var noe rart med før jeg kom inn i denne familien der de klemmer hele tiden og bruker kallenavn på barna sine. Det er du som kommer fra uvanlige forhold. Det er helt normalt å gi hverandre en klem i ny og ne, og kanskje tilogmed bruke kallenavn som "vennen". Syns det høres ut som om du er litt sjalu og umoden. Ikke særlig sjarmerende... 12
She_Leiva Skrevet 12. mai 2014 #15 Skrevet 12. mai 2014 Mamma kalte alltid meg for "Flua", broren min for "Stumpen" og søstra mi for "Prinsessa". Nå er det to år siden sist jeg snakket med henne, men hun kalte meg for "Flua" enda da jeg var 20.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #16 Skrevet 12. mai 2014 Jeg er 24, og både søsken, foreldre og besteforeldre kaller meg Vims og lignende ting. Skjønner ikke hva som er ekkelt med det. Av alle ting. Støtter den som sa at du virker sjalu og umoden. Anonymous poster hash: 65179...c20
Gjest gurimalla Skrevet 13. mai 2014 #17 Skrevet 13. mai 2014 Når han skal gå sier de f.eks "hade vennen" og "love you". Jeg synes dette er veldig spesielt og nesten litt ekkelt. Hva mener dere? Nesten litt ekkelt å si "vennen" til barnet sitt? Nei, det er helt normalt, min mor gjør det fremdeles og jeg er over 40 år. 3
kaprifolen Skrevet 13. mai 2014 #18 Skrevet 13. mai 2014 Min bestemor kaller meg fortsatt for "ungen min", enda jeg har barn som også er "ungen min"... Mamma og pappa kan fint finne på å kalle meg eller søs for "jenta mi", "vennen", kallenavn-varianter av navnene våre osv. Tanten min kaller meg "lille mus", alltid gjort. Mannen min og hans familie bruker bare en forkortelse av navnet mitt. Ser absolutt ingenting galt i noe av dette. Må si meg enig i at det sære er å vokse opp i en familie som hverken klemmer eller forteller hverandre at man er glad i hverandre. Love you eller glad i deg har vi sagt i familien når vi sier ha det eller god natt i over 30 år. Ville da vært helt unaturlig å slutte med det nå "bare fordi". 1
Anciol Skrevet 13. mai 2014 #19 Skrevet 13. mai 2014 Jeg er 30 1/2 , pappa kaller meg fortsatt veslejente og stryker meg over håret på hodet når jeg er på besøk:) 1
Gjest Badebuksa Skrevet 13. mai 2014 #20 Skrevet 13. mai 2014 Ekkelt? Helt greit i mine øyne, husk at for foreldre (mange) er barna alltid dere små babyer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå