Gå til innhold

Roadtrip i Europa i 10 dager - 9 netter, har vi gjort noe dumt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så jeg postet reiseruten vår på Tripadvisor og fikk umiddelbart bare negative tilbakemeldinger på at reiseruten var urealistisk og at det kom til å ta ihvertfall 3 ganger så lang tid som vi har planlagt at det kommer til å ta.

Vi har gjort nøye planlegging og allerede bestilt leiebil, flybilletter og overnattingssteder og vi skal reise den 26. mai. Jeg har satset på at det skal gå bra ved hjelp av god planlegging, GPS og gode lokasjoner på overnattingssteder som er strategisk plassert litt utenfor storbyene, men nært metro, slik at vi kan kjøpe et dagspass for hver storby og på den måten kommet oss inn til sentrum for å få sett de tingene vi har på listen.

Her er reiseruten:

Dag 1: Ankomme München 12.30, hente leiebil på flyplassen kl. 13.00 og bruke resten av dagen til å utforske München

Dag 2: Kjøre fra München -> Füssen & Neuschwanstein slott -> Liechtenstein -> Zürich (413 km)

Dag 3: Kjøre fra Zürich -> Lucerne & Mt. Pilatus -> Bern -> Genève -> Lyon (469 km)

Dag 4: Kjøre fra Lyon -> Marseille (314 km)

Dag 5: Kjøre fra Marseille -> Nice -> Monaco -> Genova -> Milano (548 km)

Dag 6: Kjøre fra Milano -> Pisa -> Firenze (362 km)

Dag 7: Kjøre fra Firenze -> Roma (282 km)

Dag 8: Kjøre fra Roma -> San Marino -> Bologna -> Verona (615 km)

Dag 9: Kjøre fra Verona -> Innsbruck -> Salzburg (459 km)

Dag 10: Kjøre fra Salzburg til München flyplass (152 km)

Dette burde jo være gjennomførbart?!

Kjører jo for det meste på de største motorveiene der nede hvor man kjører i over 120/130km/t.

Anonymous poster hash: 0f9f9...734
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan vel hende dere rekker det, men blir nok mye stress vil jeg tro :)

• Liker 2
Skrevet

Det er utrolig slitsomt å kjøre såpass mange dager uten flere dagers pause. Jeg ville revurdere denne planen.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Oi sann.. Det var litt av en kjørerute! Har ikke erfaring fra road trip i Europa selv, men har reist litt i noen av de områdene du nevner. Jeg ville satt av mer tid til å være i byene og rett og slett oppleve, er jo ikke så gøy å være i bilen hele tiden.

For meg høres dette ut som en laaang kjøretur, der dere ikke får sett annet enn motorveier og innsiden av bilen. Håper jeg tar feil, og ønsker dere en god ferie! :blomst:

God tur og lykke til! (hadde vært spennende med en oppdatering i etterkant av turen!)

Anonymous poster hash: 74556...616
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Dette høres ut som mye i løpet av så få dager...

Anonymous poster hash: 37327...677
  • Liker 1
Gjest bustyvel
Skrevet

Det der var himla mye kjøring ja. Gjennfomførbart? Jepp. Moro og minnerikt? Tja. Hvis dere liker å kjøre, stå i kø, oppleve motorvei, så ja.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Mannen elsker å kjøre, forrige helg forsvant han bare plutselig i mange timer og når jeg ringte han hadde han allerede kjørt fra Narvik til Fauske og sa han var bare kjørt på en fredagstur og jeg spurte når han kom hjem og han sa han skulle kjøre til Mo i Rana, kanskje Trondheim, han fikk se om han gadd å kjøre dit.. vel jeg la meg og på morgenen etter da jeg ringte var han kjørt forbi Oslo, og det hele endte med at han kjørte inn i Sverige, opp hele sverige, dro innom Finland til en plass som heter Levi som er attmed Rovaniemi, tilbake inn i Sverige, via Kiruna og Abisko og hjem... han sa det var kjempeflott.. så han gleder seg kjempemye til Europaturen, hehe, så bra er nå det! :P

• Liker 1
Gjest Sille4
Skrevet

Det er nok gjennomførbart, men det blir mye kjøring og lite annet vil jeg tro. Nedover på disse veiene i sommermånedene er det MYE kø, gjerne flere timer stillestående pga veiarbeid etc. Jeg personlig ville nok kanskje heller valgt å droppe noen av stedene å besøke for å få mer ut av oppholdet. Hvis dere kun får ettermiddager/kvelder på stedene dere besøker + at dere må reise tidlig neste morgen, det må jo være stress? Mye er kanskje stengt når dere kommer frem også. Men uansett hva det blir så blir det nok en fantastisk ferie uansett. Å kjøre nedover Europa er noe spesielt :-)

AnonymBruker
Skrevet

Tragisk tur.

Anonymous poster hash: c723a...6cc
  • Liker 2
Gjest brutal_mann
Skrevet

Dere rekker fint å kjøre fra sted til sted, men dere får ikke tid til å oppleve noe av stedene. Det blir en veldig travel ferie.

AnonymBruker
Skrevet

Vi er også veldig sånn at vi kjeder oss hvis vi er for lenge på et sted. Vi har alltid detaljerte planer på hva vi vil se/gjøre på de stedene vi besøker, og legger inn ekstra tid i planleggingen på de stedene det er flere ting vi vil se/gjøre. Og når det er sjekket av listen, er vi klar for å dra videre :)

Kan komme med en liten oppdatering her hver dag når vi er kommet fram til overnattingsdestinasjon om hvordan kjøringen og dagen gikk og hva vi har fått sett/gjort, så tar vi dette som en læringskurve til neste gang vi drar på road trip ;)

Skrevet

Det høres gjennomførbart ut, men hva er egentlig poenget med turen? Den dagen jeg skal se Neuschwanstein vil jeg gjerne ha mer enn en halvtime der. Turen min til Roma var kjempefin, men den ville ikke vært like fin hvis jeg bare hadde en halv dag der.

Jeg elsker roadtrips, men mye av poenget for meg er friheten man har ved at man kan dra hvor som helst og ikke trenger planlegge så mye. Høres litt skummelt ut at dere har bestilt overnatting og flybilletter og på den måten låst dere fast.

Hvis poenget er å sette personlig rekord i antall land på en uke eller noe sånt, så får dere ha god tur og lykke til. Selv ville jeg valgt et litt annet opplegg for å få opplevd mer enn bare bilkjøring :)

• Liker 6
Skrevet

Mannen elsker å kjøre, forrige helg forsvant han bare plutselig i mange timer og når jeg ringte han hadde han allerede kjørt fra Narvik til Fauske og sa han var bare kjørt på en fredagstur og jeg spurte når han kom hjem og han sa han skulle kjøre til Mo i Rana, kanskje Trondheim, han fikk se om han gadd å kjøre dit.. vel jeg la meg og på morgenen etter da jeg ringte var han kjørt forbi Oslo, og det hele endte med at han kjørte inn i Sverige, opp hele sverige, dro innom Finland til en plass som heter Levi som er attmed Rovaniemi, tilbake inn i Sverige, via Kiruna og Abisko og hjem... han sa det var kjempeflott.. så han gleder seg kjempemye til Europaturen, hehe, så bra er nå det! :P

:fnise:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det høres gjennomførbart ut, men hva er egentlig poenget med turen? Den dagen jeg skal se Neuschwanstein vil jeg gjerne ha mer enn en halvtime der. Turen min til Roma var kjempefin, men den ville ikke vært like fin hvis jeg bare hadde en halv dag der.

Jeg elsker roadtrips, men mye av poenget for meg er friheten man har ved at man kan dra hvor som helst og ikke trenger planlegge så mye. Høres litt skummelt ut at dere har bestilt overnatting og flybilletter og på den måten låst dere fast.

Hvis poenget er å sette personlig rekord i antall land på en uke eller noe sånt, så får dere ha god tur og lykke til. Selv ville jeg valgt et litt annet opplegg for å få opplevd mer enn bare bilkjøring :)

Ja skjønner hva du mener. Vi har bare 10 dager ferie begge to, så skal vi jobbe resten, så vi ville få besøkt flest mulig land og fått sett og tatt bilde av flest ikoniske verk o.l på de stedene vi besøker.

Som f.eks. i Roma, ankommer vi der vi skal bo "Camping Village Fabulous" i 11.30 tiden, så kjører vi til en metro utenfor roma sentrum som heter Laurentina, så parkerer vi der og kjøper et dagspass, så tar vi metroen inn til sentrum og det vi har på listen vi vil se og ta bilde av:

- Coloseum

- St. Paul

- Trevi fontenen

- Vatikanet

og det tror jeg vi får sett og tatt bilde av på 8 timers rådighet. :)

Vi er ganske unge og spreke, jeg er 21, så vi liker mye fart :)

Skrevet

Det går, men dere får ikke sett så mye mer enn innsiden av bilen

Jeg har kjørt litt rundt i Europa og det tar alltid mye lengre tid enn man tror og kjøre de mila. For ikke å snakke om hvis man havner i kø på en av de store motorveiene pga en ulykke eller en utfartsdag. Tror jeg brukte 2t på 6-7km i Salzburg og jeg brukte 4,5t for å komme meg gjennom tunnellen under elva i Hamburg da de hadde snevret ringveien på autobahn inn til 2 løp i den retninga.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

hmm ja dette kan jo om ikke annet bli en spennende tur. haha :P

AnonymBruker
Skrevet

Her er det ugler i mosen.. Tipper mannen din har noen elskerinner rundt omkring..

Anonymous poster hash: aa377...f1c

• Liker 5
Skrevet

Ville lagt inn et par dager her og der, sånn den er lagt opp så virker det det som du bare vil plukke meritter/bilder til facebook. Skulle jeg igjennom Nice så ville jeg jo hatt tid til å oppleve uteliv, dra på stranda, shoping i Milano, utelivet i Monaco osv.

• Liker 5
Skrevet

Ja skjønner hva du mener. Vi har bare 10 dager ferie begge to, så skal vi jobbe resten, så vi ville få besøkt flest mulig land og fått sett og tatt bilde av flest ikoniske verk o.l på de stedene vi besøker.

Som f.eks. i Roma, ankommer vi der vi skal bo "Camping Village Fabulous" i 11.30 tiden, så kjører vi til en metro utenfor roma sentrum som heter Laurentina, så parkerer vi der og kjøper et dagspass, så tar vi metroen inn til sentrum og det vi har på listen vi vil se og ta bilde av:

- Coloseum

- St. Paul

- Trevi fontenen

- Vatikanet

og det tror jeg vi får sett og tatt bilde av på 8 timers rådighet. :)

Vi er ganske unge og spreke, jeg er 21, så vi liker mye fart :)

8 timer holder til å se Vatikanet alene. Dere bruker tid på å reise mellom stedene, kjøpe billetter og å stå i kø. Ting tar lengre tid enn dere tror. Eller er planen å knipse et bilde av Colosseum fra utsiden mens dere løper forbi i hui og hast?

Greit nok at dere liker å rekke mye på kort tid, men sammenlignet med deres planer virker Amazing Race som en rolig avslappningsferie. Jeg tror dere lett kan ende opp med å innse at dere egentlig ikke har fått sett noen ting.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det høres veldig stressende ut, og tror nok ting kommer til å ta lenger tid enn planlagt. Det er noe av det fine med ferie synes jeg, at man har tid til å ta ting som det kommer og være impulsiv, sitte lenge på en perle av en fortauskafe med null bekymringer...

Men det er forskjell på folk, så det kan sikkert være midt i blinken for meg. Når jeg er ute og reiser har jeg mer lyst til å oppleve atmosfæren i landet/byen jeg besøker, jeg er ikke nødvendigvis ute etter å se historiske landemerker eller gå på museum.

Anonymous poster hash: 07a5d...38b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...