Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Finnes det? Jeg skal til Italia neste uke og orker ikke gå på stranda uten foundation. Har nemlig endel urenheter å skjule. Bruker solkrem for ansiktet med faktor 8, men har foundationen faktor 15 som de fleste har blir jeg jo aldri brun i ansiktet! Må være oljefri foundation...

Endret av Smilla78
Videoannonse
Annonse
Gjest Ethereal
Skrevet

For det første; du blir brun også med solfaktor 15, som er det de fleste anbefaler til bruk i ansiktet. Jeg blir ikke lett brent, men bruker alltid SPF 15 i ansiktet i syden, og jeg blir like brun som de som bruker lavere faktor.

Gjest Cuddly
Skrevet

Men den faktoren i foundationen varer jo ikke langt utover dagen da...

Er forøvrig enig med Ethereal!

Gjest muffen2
Skrevet

Jeg blir ikke brun med solfaktor 15! Jeg bruker 4 jeg, blir aldri solbrent så det er liten vits for meg å bruke 15 :-? Jeg var i afrika i fjor, da brukte jeg 6. ble aldri brent da heller :)

Gjest Ethereal
Skrevet
Jeg blir ikke brun med solfaktor 15! Jeg bruker 4 jeg, blir aldri solbrent så det er liten vits for meg å bruke 15  :-? Jeg var i afrika i fjor, da brukte jeg 6. ble aldri brent da heller :)

Det er ikke vanskelig å se hvem som har solt seg mye og med lav solfaktor, de får en mye grovere hud, og har gjerne pigmentflekker i huden. Huden din vil takke deg for at du bruker minimum SPF 15.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei

Jeg vet hvordan det føles. Jeg har også alltid slitt litt med strand og sol -for hvordan skal jeg orke å gå uten foundation? Men i det siste har jeg tatt meg sammen, og tvinger meg selv til å gå uten foundation når jeg soler meg, ikke så enkelt med uren hud men...

Mitt råd til deg er å kjøpe en god selvbruner til ansiktet (Dior Bronze er suveren). Bruk denne to kvelder på rad før du reiser, da føler du deg mye freshere og urenhetene vises ikke så godt. Gå så på stranda med kun solkrem! (eller du kan kjøpe en self-tan med solfaktor og farge i kremen, det finnes også!)

Skrevet (endret)

Jeg skal til et fint sted på den italienske riveriaen der det er mye kjendiser og pene mennesker og jeg orker bare ikke gå uten. Jeg mener ikke at jeg skal gå uten solfaktor, har en ansiktssolkrem med faktor 8 jeg selvfølgelig skal bruke. Og da blir det litt mye med solfaktor på foundationen og... Jeg brukte foundation med faktor 15 sist jeg var i sydlige strøk og da var jeg blek i ansiktet og knallbrun på kroppen. 

Endret av Smilla78
Gjest muffen2
Skrevet

hæh..? Det er da individuelt hvor godt man tåler sola. Hvorfor skal jeg smøre meg med 15 når 4 holder for meg?? Jeg har ganske naturlig brun hud skjønner du. Blir ikke brent, får ikke fregner eller pigmentflekker. Jeg blir jo ikke brun med 15, det er som sunblock for meg. Bare fordi du tåler sola dårlig så betyr det ikke at det samme gjelder for andre...

Gjest Ethereal
Skrevet

Faktor 8 og 15 blir IKKE 23 til sammen, det blir aldri mer enn 15...

Skrevet (endret)

Det jeg mente er at det er vel ikke vits med faktor på foundationen når man har solkrem i ansiktet også. Vil bruke foundation for å skjule kviser og ikke bli så blank. Solkremen er forresten oljefri. Ikke lett med fet hud nei... Og jeg føler meg så stygg uten sminke...

Endret av Smilla78
Gjest Ethereal
Skrevet

Kanskje du kan sjekke på en hudpleiesalong som fører Bare Escentuals mineral foundation??? Det er foundation i løs pudderform, men skal dekke godt for det. I tillegg er den ikke irriterende eller gjør kvisene verre.

Ellers har MD Formulations farget solkrem med faktor 15 og 30, men jeg har ikke testet den selv.

Min favoritt er Dermalogicas Sheer Tint Moisture, finnes i tre farger, og jevner ut hudtonen uten at det er veldig dekkende. Den har i tillegg faktor 15 så du slipper solkrem i tillegg.

Gjest muffen2
Skrevet

Sinnsykt å du har hengt deg opp i faktor 15... :-?

Skrevet

At det går an å bli så lite opplyst :roll:

Hørt om UV-stråling?

Solfaktor beskytter i tillegg mot å bli brent også mot for tidlig aldring og ikke minst hudkreft. Faktor 15 er anbefalt for ansiktet, og man bør bruke så høy faktor uansett hvor godt man tåler sol.

Det at man ikke blir brun når man bruker høy solfaktor er bare tull. Og man blir ikke stygg av å bruke solkrem!

Kos dere med lav solfaktor nå og nyyyt rosinhud og hudkreft om noen år..

Gjest muffen2
Skrevet

øh... hallo... Negerene trenger ikke solfaktor 15, og det gjelder uansett om de er født i norge eller afrika. Hvorfor tror dere det? Jo fordi de har en hud som tåler sol. Min mor har samme hud som meg, og har ikke brukt høy solfaktor. Hun har ikke sånn hud som dere tror man vil få. Lite opplyst... Herregud, noen har tynn sart eller lys hud, noen en en kombinasjon av alle de 3. Jeg smører meg ikke med spf 15 når det betyr at jeg ikke blir brun. Jeg bruker 4 og 6 og blir aldri brent. Når jeg aldri blir brent så betyr det at dette holder for meg... Jeez... Er dere hjernevaska eller? :o Alle har ikke samme hudtype!

Gjest Lilleulv
Skrevet

Hmm solfaktor 15 blir nok litt mye for meg, spesielt i ansiktet. Vet ikke hva det er med huden i ansiktet mitt, men det er der jeg blir seinest brun og aldri brent... Føler meg godt beskytta med solfaktor 6 jeg. Tror det er litt individuelt med hudtype og sånn. Alle har nok ikke behov for faktor 15, men at det er lurt tviler jeg ikke på. Jeg er generelt veldig dårlig til å sole meg da, har ikke ro til å ligge i timesvis og steike meg :oops:

Men kan forstå hva muffen mener. Jeg kommer fra en familie som har sånn hudtype som tåler sol bra. Vi blir veldig brune og sjelden brent... Kjæresten min har en helt annen hudtype. Han blir brent bare han ser sola :) Jeg ser at han har lys, litt tynn hud med masse fregner i ansiktet og føflekker på kroppen. Da er jeg enig, han bør bruke solfaktor 15! Men for meg så blir det litt høy faktor :)

Gjest Ethereal
Skrevet

Leste du det Starie skrev? Du kan få solskadet hud selv om huden din tåler sol godt, og ikke blir brent. Bare se på mennesker fra varmere strøk, selv om de har vennet seg til sola, har de ofte en hud som ser ut som den er eldre enn personens alder skulle tilsi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...