Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen jeg trodde jeg skulle dele livet med, som jeg elsker har ikke de kvalitetene enn far burde ha. Jeg var ung og uerfaren da jeg møtte han. Han har løyet og vært utro ( blant annet). Det var vanskelig å forlate han for følelsene er der fortsatt og jeg tar meg selv i å tenke på han. Det er en skrekkblandet fryd å se for seg livet med han.

Jeg er 29, endelig ute av det, men neste problem som venter er det med barn.

Jeg har hatt en kjæreste i livet ( eksen). Forelsler meg sjelden og har følelser for han fortsatt. Han og jeg er like på alt for mye.

Hva gjør jeg nå da? Tanken på aldri å bli sammen med en jeg elsker skikkelig og tanken på aldri å få barn med en jeg er så glad i, skremmer meg.

Hva gjør jeg nå?

Anonymous poster hash: 2133f...69f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

spør meg selv d samme..

Anonymous poster hash: b405c...900
Gjest brutal_mann
Skrevet

Du begynner å møte menn. Finn en mann som øsnker samme fremtid som deg. Finn en mann som ser deg. Finn en mann som har lyst å være med å la din drøm om kjernefamilien gå i oppfyllelse.

Han er nok ikke den pente, heller ikke den rikeste, men han finnes. Han som vil være med på det eventyret, gitt at en har rett partner, det er å ha barn sammen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk. Mottar gjerne tips:) tanken om å gå tilbake til eksen for å få barn med en jeg elsker har streifet meg mange ganger. Jegvet innerst inne at han kan være like grusom som han er god. Også slår jeg tanken fort bort. Tanken streifer meg også fordi det tross alt er bedre enn det å få barn med en tilfeldig drittsekk, spermdonor eller en mann jeg ikke elsker. Tror jeg prøver å rettferdiggjøre og rasjonalisere noe jeg vet er feil. Er redd for å ende opp alene. Bare derfor egentlig. TS

AnonymBruker
Skrevet

Ferdig med badboysa og trenger en familiefar nå?

At menn gidder..

Anonymous poster hash: a55de...fbe

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ferdig med badboysa og trenger en familiefar nå?

At menn gidder..

Anonymous poster hash: a55de...fbe

Jeg synes det er mer synd på de kvinnene som faktisk holder seg til snille menn, men som blir satt på siden fordi ei førkje som bare har hatt badboys skal gå foran og ta en snill mann foran dem.

Anonymous poster hash: 48414...d80

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk. Mottar gjerne tips:) tanken om å gå tilbake til eksen for å få barn med en jeg elsker har streifet meg mange ganger. Jegvet innerst inne at han kan være like grusom som han er god. Også slår jeg tanken fort bort. Tanken streifer meg også fordi det tross alt er bedre enn det å få barn med en tilfeldig drittsekk, spermdonor eller en mann jeg ikke elsker. Tror jeg prøver å rettferdiggjøre og rasjonalisere noe jeg vet er feil. Er redd for å ende opp alene. Bare derfor egentlig. TS

Hvorfor skal du være redd for å ende opp uten en mann? Du kan da få barn etter besøk ved en storkeklinikk. Menn er som regel bare et drass som hemmer kvinners livsutfoldelse.

Anonymous poster hash: 3d3fe...2cd

Gjest brutal_mann
Skrevet

Hvorfor skal du være redd for å ende opp uten en mann? Du kan da få barn etter besøk ved en storkeklinikk. Menn er som regel bare et drass som hemmer kvinners livsutfoldelse.

Hun er kanskje redd for at barnet skal ende opp uten en far?

Skrevet

Jeg synes det er mer synd på de kvinnene som faktisk holder seg til snille menn, men som blir satt på siden fordi ei førkje som bare har hatt badboys skal gå foran og ta en snill mann foran dem.

Anonymous poster hash: 48414...d80

verden er urettferdig

AnonymBruker
Skrevet

Hun er kanskje redd for at barnet skal ende opp uten en far?

Er det noe å være redd for? Mange burde heller være redd for hvilken skade faren kan påføre barnet.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det var mange stygge kommentarer her. Er da vel nok menn som finner seg en dom bimbo fordi de tror utseende er det viktigste i 20 årene. Vips var de lurt trill rundt og borte ble den selvopptatte bimboen med barna boende 20 mil unna. Det er like generaliserende. Jeg har hatt et forhold til en kristen mann også. Han var en veldig ordentlig og fin person. Jeg gikk da ikke bevisst etter en person som skulle vise seg å såre meg såoass at jeg gikk til psykolog i 7 måneder. Folk snakker om hekt her inne. Kanskje var det det..uansett. Skulle ønske jeg ikke hadde vært i denne situasjonen. Hvis folk ikke har nie hyggelig å komme med, så er det bedre å la det være. Jeg har i hvertfall unngått å få barn med han.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Er det noe å være redd for? Mange burde heller være redd for hvilken skade faren kan påføre barnet.

Mener du virkelig at alle mødre må forvente at sønnene deres vil skade sine barn, altså hennes barnebarn? Vil ikke en kjærlig mor (og far) oppdra sine barn (både gutter og jenter) til å bli selvstendige, reflekterte og omsorgsfulle mennesker?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det var mange stygge kommentarer her. Er da vel nok menn som finner seg en dom bimbo fordi de tror utseende er det viktigste i 20 årene. Vips var de lurt trill rundt og borte ble den selvopptatte bimboen med barna boende 20 mil unna. Det er like generaliserende. Jeg har hatt et forhold til en kristen mann også. Han var en veldig ordentlig og fin person. Jeg gikk da ikke bevisst etter en person som skulle vise seg å såre meg såoass at jeg gikk til psykolog i 7 måneder. Folk snakker om hekt her inne. Kanskje var det det..uansett. Skulle ønske jeg ikke hadde vært i denne situasjonen. Hvis folk ikke har nie hyggelig å komme med, så er det bedre å la det være. Jeg har i hvertfall unngått å få barn med han.

Ja, det finnes utrolig mange dumme og selvopptatte menn.

AnonymBruker
Skrevet

Mener du virkelig at alle mødre må forvente at sønnene deres vil skade sine barn, altså hennes barnebarn? Vil ikke en kjærlig mor (og far) oppdra sine barn (både gutter og jenter) til å bli selvstendige, reflekterte og omsorgsfulle mennesker?

Alle mødre vil vel forsøke å oppdra sine sønner slik, men langt fra alle lykkes. Dette er ikke mødrenes feil.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Alle mødre vil vel forsøke å oppdra sine sønner slik, men langt fra alle lykkes. Dette er ikke mødrenes feil.

Hvem og hva er feilen? Og mener du at denne/disse feilen(e) bare oppstår hos menn?

AnonymBruker
Skrevet

Hvem og hva er feilen? Og mener du at denne/disse feilen(e) bare oppstår hos menn?

Det er da åpenbart at svært mange menn utgjør en stor fare for sine kvinner og barn, ikke bare gjennom fysisk mishandling, men også i form av psykisk tortur og /eller neglisjering av familiens behov.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Det er da åpenbart at svært mange menn utgjør en stor fare for sine kvinner og barn, ikke bare gjennom fysisk mishandling, men også i form av psykisk tortur og /eller neglisjering av familiens behov.

Hvorfor opplever du verden slik? Vi kan være enige om at dette er negative hendelser som skjer i verden, men er det virkelig på en slik skala at alle mødre må være bekymret for at deres sønn(er) vil bli overgripere i en eller annen form? Finnes det virkelig ingen gode menn i verden slik du opplever den?

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Min erfaring med menn er at du har de ekstremt gode i papparollen og som kjærester, og de som er totalt udugelige som fedre. Faren min har aldri brydd seg om de viktige tingene. Han aner ikke hva jeg har studert, han må nok tenke seg om for å huske hvor gammel jeg er. Han hjalp meg ALDRI med lekser, til tross for at jeg kom sent i gang med lesing og skriving. Det er moren min som har fulgt meg opp i absolutt alt, hun er en enestående mor. De har begge vært yrkesaktive, men pappa har tjent mest. Han jobbet ekstremt lange dager, noe jeg vet at han ikke hadde trengt. Han skravlet bort mye av ettermiddagene og tok null ansvar hjemme for familien. Pappa er en snill og rettferdig mann, men takk og lov for at mamma alltid har vært frisk, for uten henne hadde jeg ikke fått til noen ting. Pappa har kritisert meg for det meste. Når skal du få deg jobb? Når skal du bli mor? Hele tiden vært på det at jeg ikke må tro jeg er noe spesielt. Han har alri gitt meg konkrete komplementer for noe. Han driver splitt og hersk i familien og har satt meg opp mot søsken.

Også har jeg en søster og en bror. Broren min er av den snille sorten som også hadde vært en alle tiders pappa. En omtenksom og ansvarsfull mann. Mange menn ser på sine egne barn som rivaler. De rakker ned og mobber. Hvorfor, aner ikke...

TS

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor opplever du verden slik? Vi kan være enige om at dette er negative hendelser som skjer i verden, men er det virkelig på en slik skala at alle mødre må være bekymret for at deres sønn(er) vil bli overgripere i en eller annen form? Finnes det virkelig ingen gode menn i verden slik du opplever den?

De finnes nok sannsynligvis, men sjansen for å finne en er liten. Kvinner flest har det best alene eller sammen med andre kvinner.

Gjest brutal_mann
Skrevet

De finnes nok sannsynligvis, men sjansen for å finne en er liten. Kvinner flest har det best alene eller sammen med andre kvinner.

Det er trist at livet har fart med deg slik at det er slik du oppfatter verden. Vi er nok i flertall vi som opplever menn (og kvinner) som mennesker med stort potensial for omsorg, nærhet og oppriktig oppofrelse.

Både menn og kvinner har det nok best sammen med noen. Det være seg en mann eller en kvinne. Jeg synes symbolet Yin og Yang er vakkert. I denne sammenhengen kan det symbolisere mann på ene siden, og kvinne på andre siden. Og ser du nøye etter så ser du en liten sirkel inni dem begge. Det er det som symboliserer at begge har litt av den andre i seg. Slik er det i en god relasjon mellom mennsker også. En utfyller hverandre og har noe av den andres egenskaper i seg også. Enten det er mann og mann, kvinne og kvinne eller mann og kvinne.

Jeg håper du finner veien dit du kan se de gode menn (og kvinner) i verden og at det fører til at verden blir et enda bedre sted for deg.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...