Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Noen her som har kredittkort gjennm norwegian og gjerne kan svare meg på et spørsmål?

Står på prilisten at det er valutapåslag på 1,75%. Valutapåslag på hva? Bare det en tar ut i minibank i utland eller på bruk av kortet også? Non som vet? :)

På forhånd takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

All bruk i utenlands valuta. 1,75% på dette er vel rimelig standard på norske kredittkort.

Skrevet

Takk for svar!

Har nå selv et kredittkort der det ikke er vautapåslag på bruk i butikker, bare uttak i minibank. Så virker som det varierer litt.

Skrevet

Hvilket kort er det? Trodde alle kredittkort hadde valutagebyr....

AnonymBruker
Skrevet

Alle kredittkort har valutapåslag, så der tipper jeg du tar feil.

Mulig du blander med uttaksgebyr? De fleste kredittkort har gebyr på uttak av kontanter i utlandet. Norwegian-kortet har ikke et slikt gebyr, og er derfor et av de mest anbefalte kortene å bruke utenlands.

Anonymous poster hash: 2fc02...be5
Skrevet

Takk for svar!

Har nå selv et kredittkort der det ikke er vautapåslag på bruk i butikker, bare uttak i minibank. Så virker som det varierer litt.

Valutapåslag er det nok, men det er vanligere at det er gebyr på å bruke kortet i minibank i utlandet, samt at ved uttak kan renter begynne å løpe fra dag 1.

Bank Norwegians kredittkort har ikke slike gebyrer, og det løper ikke renter fra dag 1 så lenge uttak skjer i utlandet.

Valutapåslag er så vidt jeg vet noe Visa tar, ikke den enkelte bank.

Skrevet

Alle kredittkort har valutapåslag, så der tipper jeg du tar feil.

Mulig du blander med uttaksgebyr? De fleste kredittkort har gebyr på uttak av kontanter i utlandet. Norwegian-kortet har ikke et slikt gebyr, og er derfor et av de mest anbefalte kortene å bruke utenlands.

Anonymous poster hash: 2fc02...be5

Har kredittkort gjennom banken, men hvis det er slik at alle har valutapåslag så er det nok bare jeg som ikke har lagt merke til det på kjøpene jeg har gjort.

Takk for svar! Da blir det samme vilkårene her som for det jeg allerede har, så får vurdere om jeg trenger ett til ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...