AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #1 Skrevet 12. mai 2014 Eller er det en deal-breaker om dama er arbeidsledig, sykmeldt eller jobber bare deltid? Jeg er i midten av 30-årene.Jobber kun deltid mens jeg gjør ferdig utdannselsen min, og leter etter en jobb med høyere stillingsprosent. Føler det litt ydmykende når jeg møter jevnaldrende menn som har ledende stillinger,hus,bil, osv..alt på stell. Mens jeg ikke har noe av dette enda:( Ingen har sagt noe negativt om dette til meg, men jeg tenker likevel på det og trekker meg unna... Anonymous poster hash: b930e...157
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #3 Skrevet 12. mai 2014 Deal-breaker. Ok.Vil du si noe mer om hvorfor? TS Anonymous poster hash: b930e...157
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #4 Skrevet 12. mai 2014 Nei, det spiller ingen roller for meg som (mann) så lenge hun ikke bevisst driver dank, det er jo stort sett dere kvinner som bryr dere om dette. Jeg er da mann og har mye av det du skisserer som utdannelse, bolig, god økonomi etc. Men jeg regner med å ta en utdannelse til etterhvert så jeg tror nok ikke jeg blir noe "manneemne" for kvinner ettersom jeg da går "litt tilbake" i forhold til inntekt. Heldigvis har jeg ikke behov for hverken barn eller forhold, så en partner er for meg bare en bonus, jeg er ikke avhengig av det i livet mitt. Anonymous poster hash: 40bab...3d7 3
MajorasMaske Skrevet 12. mai 2014 #5 Skrevet 12. mai 2014 Ok.Vil du si noe mer om hvorfor? TS Det trengs vell egentlig ikke siden en hver burde forstå at å ikke ha jobb som 30 åring er definisjonen av latskap når stortsett alle er ferdig med studier og slik. Man har hatt ti til tolv år på seg til å skaffe seg en fast god jobb og allikevel feilet.. 1
pressplay Skrevet 12. mai 2014 #6 Skrevet 12. mai 2014 Så lenge du er under utdannelse har det ikke noe å si. Hvilken utdannelse du har spiller liten rolle for meg, det viktigste er at du ikke er en slaur som tror at staten og mannen skal forsørge deg mens du sitter hjemme og filer neglene eller har vondter over alt med en gang det settes krav til deg. 6
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #7 Skrevet 12. mai 2014 Eller er det en deal-breaker om dama er arbeidsledig, sykmeldt eller jobber bare deltid? Jeg er i midten av 30-årene.Jobber kun deltid mens jeg gjør ferdig utdannselsen min, og leter etter en jobb med høyere stillingsprosent. Føler det litt ydmykende når jeg møter jevnaldrende menn som har ledende stillinger,hus,bil, osv..alt på stell. Mens jeg ikke har noe av dette enda:( Ingen har sagt noe negativt om dette til meg, men jeg tenker likevel på det og trekker meg unna... Anonymous poster hash: b930e...157 I ditt tilfelle, nei. Du tar jo utdanning og virker til å ha en plan. Hvis det var ei som kun levde på staten og ikke hadde noen planer for fremtiden, så ville det nok ha blitt skikkelig skjærings for min del.. Ikke det at pengene betyr noe, men heller fordi jeg ønsker å finne ei som jeg kan oppleve verden sammen med ;-). - Mann i midten av 30-årene. Anonymous poster hash: 6d44e...39b 4
Hapa Skrevet 12. mai 2014 #8 Skrevet 12. mai 2014 (endret) Situasjonen du beskriver er ikke en deal-breaker for meg. Du studerer og jobber halvt ved siden av, det viser jo at du har ambisjoner om noe annet i fremtiden og jobber for det... Jeg er en av de du beskriver med høyere utdannelse og god jobb. En arbeidsløs naver uten ambisjoner ville vært en deal breaker... Endret 12. mai 2014 av Hapa 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #9 Skrevet 12. mai 2014 Det trengs vell egentlig ikke siden en hver burde forstå at å ikke ha jobb som 30 åring er definisjonen av latskap når stortsett alle er ferdig med studier og slik. Man har hatt ti til tolv år på seg til å skaffe seg en fast god jobb og allikevel feilet.. Ja, jøss, for det er jo ingen som tar videreutdanning...Enten fordi de ønsker eller fordi de MÅ.Selv har jeg høy utdanning men må nok ta en til i løpet av livet da min bransje outsources i et økende tempo, så man kan ikke regne med å jobbe med det jeg gjør nå til man pensjonerer seg. Å ta en utdannelse til sammen med full jobb er alt annet enn latskap Generelt er det heller ikke alle som kan få "gode" jobber når man er 30, mange må ha de dårligere jobbene for at "dere" med de gode skal kunne ha høyere stillinger. Anonymous poster hash: 40bab...3d7 4
-Jiinxs- Skrevet 12. mai 2014 #10 Skrevet 12. mai 2014 (endret) Eller er det en deal-breaker om dama er arbeidsledig, sykmeldt eller jobber bare deltid? Jeg er i midten av 30-årene.Jobber kun deltid mens jeg gjør ferdig utdannselsen min, og leter etter en jobb med høyere stillingsprosent. Føler det litt ydmykende når jeg møter jevnaldrende menn som har ledende stillinger,hus,bil, osv..alt på stell. Mens jeg ikke har noe av dette enda:( Ingen har sagt noe negativt om dette til meg, men jeg tenker likevel på det og trekker meg unna... Anonymous poster hash: b930e...157 Tror det ligger mer i hodet ditt. De fleste har ikke noe imot å date en jente i din situasjon. Du gjør jo noe med livet ditt og ikke sitter på ræven. Jeg hadde ikke hatt noe imot det hvertfall. Endret 12. mai 2014 av -Leon- 1
Gjest Timber Skrevet 12. mai 2014 #11 Skrevet 12. mai 2014 Så lenge du studerer og jobber ved siden av hadde det ikke vært deal breaker.
MajorasMaske Skrevet 12. mai 2014 #12 Skrevet 12. mai 2014 Ja, jøss, for det er jo ingen som tar videreutdanning...Enten fordi de ønsker eller fordi de MÅ.Selv har jeg høy utdanning men må nok ta en til i løpet av livet da min bransje outsources i et økende tempo, så man kan ikke regne med å jobbe med det jeg gjør nå til man pensjonerer seg. Å ta en utdannelse til sammen med full jobb er alt annet enn latskap Generelt er det heller ikke alle som kan få "gode" jobber når man er 30, mange må ha de dårligere jobbene for at "dere" med de gode skal kunne ha høyere stillinger. Å ta en utdannelse med full jobb er alt annet enn latskap, men du har selv sagt at du kun jobber deltid i hovedinnlegget. Så du møter deg selv litt i døren her. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #13 Skrevet 12. mai 2014 Det der høres ikke ut som noen dealbreaker nei. Anonymous poster hash: 9b724...381 1
Lucid Skrevet 12. mai 2014 #14 Skrevet 12. mai 2014 Å ta en utdannelse med full jobb er alt annet enn latskap, men du har selv sagt at du kun jobber deltid i hovedinnlegget. Så du møter deg selv litt i døren her. Nå er det jo for mange ganske krevende å være fulltidsstudent og ha en deltidsjobb i tillegg, du skal være jævlig tøff for å være det man kaller fulltidsstudent OG ha 100% stilling i jobb i tillegg. Hvordan det går opp i opp skjønner ikke jeg, da må det jo bli skole på dagtid og jobb på kveldstid? Og når man kommer hjem er det rett i seng? Når skal man kunne lese utenom i skoletiden? Og det er jo et kjent fenomen at om man presser seg selv alt for hardt så er det veldig fort gjort å gå på en smell. Så det å studere på fulltid og ha en deltidsjobb er mye mer fornuftig. Da har man muligheten til å sette seg ned og ta en pust i bakken en gang i mellom. La hjernen og kroppen få tid til å absorbere alt. 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #15 Skrevet 12. mai 2014 Tror det ligger mer i hodet ditt. De fleste har ikke noe imot å date en jente i din situasjon. Du gjør jo noe med livet ditt og ikke sitter på ræven. Jeg hadde ikke hatt noe imot det hvertfall. Håper det..Jeg tror det kankje er bosituasjonen min som også gjør at jeg tenker slik. Jeg leier en leilighet i min fars hus frem til jeg er ferdig med utdanning.En mann jeg datet snakket som at jeg bodde "hjemme" og lurte på hvor lite/mye husleie jeg betalte. Jeg tok det som et dårlig tegn, at hansikkert så på meg som uselvstendig. Men kanskje jeg bare må prøve å fristille meg fra slike tanker. MajorasMaske: Det var ikke jeg som skrev innlegget du svarte på over her. ts Anonymous poster hash: b930e...157
-Jiinxs- Skrevet 12. mai 2014 #16 Skrevet 12. mai 2014 Håper det..Jeg tror det kankje er bosituasjonen min som også gjør at jeg tenker slik. Jeg leier en leilighet i min fars hus frem til jeg er ferdig med utdanning.En mann jeg datet snakket som at jeg bodde "hjemme" og lurte på hvor lite/mye husleie jeg betalte. Jeg tok det som et dårlig tegn, at hansikkert så på meg som uselvstendig. Men kanskje jeg bare må prøve å fristille meg fra slike tanker. Anonymous poster hash: b930e...157 Ja, du burde det. Men du bør også bare tenke på at om en mann som du dater reagerer negativt på din bosituasjon, så er han mest sannsynlig ikke en du vil dele framtiden din med, eller? 3
Floskelfrosk Skrevet 12. mai 2014 #17 Skrevet 12. mai 2014 (endret) For menn trenger det ikke å være så problematisk om dama ikke har jobb, men hvis en mann ikke har jobb eller de viktigste materielle eiendelene kan han bare gi opp sjekkemarkedet. Menn er mest opptatt av utseende og personlighet, ikke hva hun har eller ikke har. Endret 12. mai 2014 av Floskelfrosk 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #18 Skrevet 12. mai 2014 Ja, du burde det. Men du bør også bare tenke på at om en mann som du dater reagerer negativt på din bosituasjon, så er han mest sannsynlig ikke en du vil dele framtiden din med, eller? Nei.Du har nok rett i det. ts Anonymous poster hash: b930e...157
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #19 Skrevet 12. mai 2014 Det er jo helt naturlig at du jobber deltid under utdanning. Synes det er rart at du skjemmes over dette. Du bør tenke over holdningene dine. Det hadde vært noe annet om du var arbeidsledig over tid. Og vedr. han som hengte seg opp i at du leier hos din far, så ikke tenk på det, for dette er jo bare midlertidig, under utdanning. Anonymous poster hash: 89804...e94 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #20 Skrevet 12. mai 2014 For menn trenger det ikke å være så problematisk om dama ikke har jobb, men hvis en mann ikke har jobb eller de viktigste materielle eiendelene kan han bare gi opp sjekkemarkedet. Menn er mest opptatt av utseende og personlighet, ikke hva hun har eller ikke har. Jeg (ts) tenker ikke slik, men det er nok endel jenter som gjør det ja og det er synd. Da går de trolig glipp av mange bra kandidater tror jeg. Jeg er fornøyd så lenge mannen har en jobb eller en plan med livet sitt som han klarer å følge. Om han har bil eller hus betyr ikke så mye så lenge han har ryddig økonomi. Har selv datet menn som har vært uten jobb i perioder, eller vært langtidssykmeldte. ts Anonymous poster hash: b930e...157
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå