Gjest HanneB ikke pålogget Skrevet 13. juni 2004 #1 Skrevet 13. juni 2004 En av våre bryllupsgjester har cøliaki - og tåler ikke hvetemel. Noen som har oppskrift® på gode (fine!) kaker som vi kan bake til vår bryllupsfest som også han kan spise?
Gjest gjesta Skrevet 13. juni 2004 #2 Skrevet 13. juni 2004 Kaker med bunn av nøtter/mandler og eggehvite funker bra. Og husk, ikke hvetemel o.l. i glasuren.
Gjest Madley Skrevet 13. juni 2004 #3 Skrevet 13. juni 2004 bak vanlige kaker, men med Semper eller annen melblanding uten gluten i stedet for hvetemel.. Det skal vi gjøre..
Veronal Skrevet 13. juni 2004 #4 Skrevet 13. juni 2004 Tips: Ikke lag kaker hvor meler erstattes med glutenfri erstatning. Slike kaker blir som regel en tragedie. Sats helle r på kaker som benytter potetmel eller ikke inneholder mel i utgangspunktet. F.eks. Kransekake (hvis oppskriften inneholder bitte-små mengder hvetemel kan det helt fint erstatter med potetmel) Daim iskake Sitronfromasj-kake I min familie har vi dessverre invidvider med cøliaki, diabetes I og diabetes II - ikke enkelt å lage mat til en sånn gjeng.
Gjest Madley Skrevet 13. juni 2004 #5 Skrevet 13. juni 2004 Har aldri hatt noe problem med å bytte ut vanlig mel med semper, kakene blir kjempegode de...
Veronal Skrevet 13. juni 2004 #6 Skrevet 13. juni 2004 Har aldri hatt noe problem med å bytte ut vanlig mel med semper' date=' kakene blir kjempegode de...[/quote'] Da har du ikke smakt mormors "sand"kaker. Jeg lurer på om hun faktisk har brukt sand i dem også. Kanskje det bare er hennes kokekunster det er noe i veien med?
Gjest Madley Skrevet 13. juni 2004 #8 Skrevet 13. juni 2004 Hehe...ikke for å være frekk da, men jeg tror det er kokekunstene hennes
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå