Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg forsøkte meg på en chop suey variant hjemme, men hva gjør de med kjøttet på kinarestaurantene for å få det så mørt?
Ligger det i en type marinade først, tro?

Smaken på retten jeg lagde ble god den, men kjøttet ble relativt tørt.....

Noen som vet hvilken hemmelighet som ligger bak det møre kjøttet? ;-)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å legge kyllingbitene i ei blanding av olje og maizenamel først. Da får de et sånt lite lag av mel utenpå, og bli veldig saftige.

Anonymous poster hash: 12e2b...41d
AnonymBruker
Skrevet

Hundekjøtt!

Heheh neida, men marinade er veldig viktig, jo lenger jo bedre!

Anonymous poster hash: 12eb6...e81

AnonymBruker
Skrevet

Hundekjøtt!

Heheh neida, men marinade er veldig viktig, jo lenger jo bedre!

Anonymous poster hash: 12eb6...e81

Hvor lenge er bra. Helt opptil 2 døgn?

Anonymous poster hash: 45432...7d1

Skrevet

Jeg pleier å legge kyllingbitene i ei blanding av olje og maizenamel først. Da får de et sånt lite lag av mel utenpå, og bli veldig saftige.

Anonymous poster hash: 12e2b...41d

Jeg bodde med en kineser som alltid gjorde dette, eventuelt med potetmel. Kjøttet ble veldig godt :sikle:

• Liker 1
Skrevet

Dette har jeg lurt på så lenge! Har så lyst å lage godt, skikkelig mørt kjøtt til woken min.

AnonymBruker
Skrevet

Hemmeligheten er å panere kjøttet i maisenna eller potetmel og deretter fritere det før det vendes inn i sausen og grønnsakene. Gjør dette med både kylling og svin.

Anonymous poster hash: 8f60c...086
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forsøkte meg på en chop suey variant hjemme, men hva gjør de med kjøttet på kinarestaurantene for å få det så mørt?

Ligger det i en type marinade først, tro?

Smaken på retten jeg lagde ble god den, men kjøttet ble relativt tørt.....

Noen som vet hvilken hemmelighet som ligger bak det møre kjøttet? ;-)

Du marinerer det, ja. Lengden kommer an på type kjøtt ("bedre" kjøttstykker trenger kortere tid for å bli møre mens de billigere mer trevlete delene trenger opptil flere døgn) og type marinade. Dersom du legger et kjøttstykke i syrlig marinade natten over risikerer du at den kjemisk "koker" kjøttet så det blir uspiselig. Men tilbredningsmetode har også en del å si.

Oppskriften din på chop suey skal fortelle deg noe om alt dette. Dersom den ikke tar for seg blanding av marinade og marineringstid så bør du lete etter en ny oppskrift. :blomst:

Anonymous poster hash: 9d49f...735

AnonymBruker
Skrevet

Eller la det ligge laaaangt over holdbarhetsdato og la bakteriene jobbe med saken...

Anonymous poster hash: 35bc7...4e4

Skrevet

Jeg har hørt at de bruker bakepulver:-)

Skrevet

mmm, dette har jeg også bitt meg merke i. Kyllingbitene er alltid himmelske møre <3

Skal prøve med maizena og oljeblanding neste gang!

Hjelper det kanskje å banke kjøttet også?

Skrevet

Maizena! Lagde en marinade av olje, maizena og krydder, lot det ligge noen timer. Fungerte topp!

AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker bakepulver.

Anonymous poster hash: aee17...729
Skrevet

Marinade og steking i wok pleier å gjøre susen. :)

Skrevet

Hvor lenge skal det ligge i maizena blandingen? :)

Hvor tykk skal den "røra" være, altså hvor mange deler maizena og hvor mange deler olje?

• Liker 1
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hvor lenge skal det ligge i maizena blandingen? :)

Hvor tykk skal den "røra" være, altså hvor mange deler maizena og hvor mange deler olje?

Vil jeg også gjerne vite.

Skrevet

Prøvde i sted.. Tok sånn at det ble pannekakerøre og hadde de kun oppi i maks 5 minutter.

Ble ikke spesielt møre, bare litt sprø rundt ;p

AnonymBruker
Skrevet

Da får du prøve å gni kjøttet inn med bakepulver og la det ligge i kjøleskapet noen timer.

Anonymous poster hash: aee17...729

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...