Gjest Keljo Skrevet 12. mai 2014 #1 Skrevet 12. mai 2014 (endret) Vi ønsker å forsøke å få to tette, men hittil har det ikke gått da jeg ikke har fått menstruasjonen tilbake. Har ikke begynt å prøve for fullt enda, da vi ønsker neste baby innen tiden for å få barnehageplass. Har lest flere steder på nett at man kan ha eggløsning selv om mensen ikke har kommet. Vil det fungere å ta eggløsningstester for å se om jeg har EL? Det er vel veldig individuelt når mensen kommer tilbake. Noen med erfaringer? Endret 12. mai 2014 av Keljo
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #2 Skrevet 12. mai 2014 Ammer du? Da kan det ta lenger tid. Anonymous poster hash: 7107d...e7b
Gjest Keljo Skrevet 12. mai 2014 #3 Skrevet 12. mai 2014 Ammer du? Da kan det ta lenger tid. Anonymous poster hash: 7107d...e7b Ja, jeg ammer. Har lest at hvis man fortsatt ammer om natten så vil det så og si fungere som prevensjon, men likevel ikke helt sikkert. Jeg ammer mindre og mindre om natten, så kanskje den kommer når hun er nattavvent og spiser flere faste måltider..
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #4 Skrevet 12. mai 2014 Du vil jo ha eggløsning før du får mens ja(eggløsning ca 14 dager før mens). Men når er ikke så godt å si. Du kan bruke eggløsningstest ja, men da må du teste daglig til den blir positiv Og som nevnt over her, ammer du, så kan det ta tid. Anonymous poster hash: 83181...116
Biloba Skrevet 12. mai 2014 #5 Skrevet 12. mai 2014 Du vil få den første eggløsningen før den første blødningen, men det kan jo fortsatt ta månedsvis. Jeg ville ikke ha testet for EL, bare lev som vanlig og tenk at første prøveperiode er etter første mens. Noen blur gravid på første eggløsning, og får da ingen første mens. Får du graviditetssymptomer er det da verdt å ta graviditetstest, evt velge å ta g-test jevnlig hvis du har behov for å finne det ut tidlig, men du har kanskje en veldig gravidvennlig livsstil nå i og med ammingen. Husk folaten:-)
Gjest Keljo Skrevet 12. mai 2014 #6 Skrevet 12. mai 2014 Du vil få den første eggløsningen før den første blødningen, men det kan jo fortsatt ta månedsvis. Jeg ville ikke ha testet for EL, bare lev som vanlig og tenk at første prøveperiode er etter første mens. Noen blur gravid på første eggløsning, og får da ingen første mens. Får du graviditetssymptomer er det da verdt å ta graviditetstest, evt velge å ta g-test jevnlig hvis du har behov for å finne det ut tidlig, men du har kanskje en veldig gravidvennlig livsstil nå i og med ammingen. Husk folaten:-) Godt tips, takk for svar:) Veldig gravidvennlig livsstil;) Bra du sa det med folaten, har den, men har helt glemt å starte på den.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #7 Skrevet 15. mai 2014 Vi ønsker å forsøke å få to tette, men hittil har det ikke gått da jeg ikke har fått menstruasjonen tilbake. Har ikke begynt å prøve for fullt enda, da vi ønsker neste baby innen tiden for å få barnehageplass. Har lest flere steder på nett at man kan ha eggløsning selv om mensen ikke har kommet. Vil det fungere å ta eggløsningstester for å se om jeg har EL? Det er vel veldig individuelt når mensen kommer tilbake. Noen med erfaringer? Jeg hadde ikke mensen da jeg ammet. Den kom nøyaktig 1 mnd etter jeg sluttet å amme på alle mine barn. Lengste amemt jeg i 10 mnd, så mensen kom 11 mnd etter fødselen. Så man har ikke eggløsning. Så klart man har en eggløsning før første mens etter fødselen, men ikke før. Anonymous poster hash: b4341...6e9
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2014 #8 Skrevet 17. mai 2014 Man kan faktisk ha mensen uten å ha hatt eggløsning. Anonymous poster hash: 0f14a...d67
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2014 #9 Skrevet 17. mai 2014 Man kan faktisk ha mensen uten å ha hatt eggløsning. Anonymous poster hash: 0f14a...d67 Joda, men det var ikke det tråden handlet om Anonymous poster hash: 7107d...e7b
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #10 Skrevet 18. mai 2014 Joda, men det var ikke det tråden handlet om Anonymous poster hash: 7107d...e7b Neida, men det må da være lov å rette på utsagn som er feil. Jeg hadde ikke mensen da jeg ammet. Den kom nøyaktig 1 mnd etter jeg sluttet å amme på alle mine barn. Lengste amemt jeg i 10 mnd, så mensen kom 11 mnd etter fødselen. Så man har ikke eggløsning. Så klart man har en eggløsning før første mens etter fødselen, men ikke før. Anonymous poster hash: b4341...6e9 Det er ikke sikkert man har eggløsning før første mens etter fødselen. Anonymous poster hash: 0f14a...d67
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå