Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min eksmann voldtatt meg og slått meg, han har også truet meg.

Hvor lang tid bør det gå før jeg er trygg på at han ikke kommer for å "ta" meg ?

Anonymous poster hash: 8918a...dab

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Legg deg inn på krisesenter om du føler deg redd. Eller si i fra til politiet så de holder et øye med han.

Anonymous poster hash: 927f7...769

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det kan ta lang tid. De første to månedene etter at jeg offisielt gikk fra min eksmann følte jeg meg ganske utrygg. Nå, 3 måneder etter, føler jeg meg utrygg nå og da. Det kan være visse situasjoner som gjør meg mer utrygg enn andre. Det hjelper på å ha familie og kjæresten rundt meg. De første to månedene klarte jeg nesten ikke å være alene, og jeg informerte også jobben om situasjonen i tilfelle noe skulle skje.

Det hjalp meg derimot veldig å dra til krisesenteret. Nå overnattet jeg aldri der, men de kom med gode tips og råd for hvordan jeg kunne gjøre meg selv mest mulig trygg.

Jeg regner dog med at jeg kommer til å bære ved meg en viss utrygghet i lengre tid fremover, og at det er naturlig. Jeg har også begynt å få mareritt om enkelte ting han har gjort mot meg, og har opplevd angstanfall to-tre ganger i situasjoner hvor jeg har følt meg fryktelig utrygg.

Jeg vil bare at du skal vite at det ikke er unormalt å føle det slik, og hvis du trenger noen å prate med så er jeg også tilgjengelig via pm.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
AnonymBruker
Skrevet

Har hørt noe om at det er en sånn "3 uker etter du går"-fase som er mest kritisk. Det er jo i så fall en tommelfinger-regel da...

Anonymous poster hash: 66c03...820

Gjest brutal_mann
Skrevet

Her bør du nok snakke med mennesker rundt deg. Vi kjenner hvarken deg eller din eks. Ikke kjenner vi situasjonen mellom dere. Det er så mange detaljer som kan påvirke i alle retninger. Det en uansett ofte ser er at handlinger teller mer en ord. Da er spørsmålet om han er en mann av ord eller mann av handling. Derfor, snakk med de som kjenner dere begge og som du vet er på din side.

AnonymBruker
Skrevet

Det nok dessverre ingen jeg kan snakke med som kjenner han. Men han er mann av ord men ikke handlinger egentlig. Men handlingene kan han gjøre veldig impulsivt. Det har jeg fått opplevd med han før. Jeg er ikke redd men jeg er bekymret bare. Det er litt forskjell på de tingene.

TS

Skrevet

De som truer mener sikkert bare å skremme kvinnen. Som en slags hevn. Verre med de som later som ingenting helt til det plutselig smeller.

Men ikke vet jeg.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Det nok dessverre ingen jeg kan snakke med som kjenner han. Men han er mann av ord men ikke handlinger egentlig. Men handlingene kan han gjøre veldig impulsivt. Det har jeg fått opplevd med han før. Jeg er ikke redd men jeg er bekymret bare. Det er litt forskjell på de tingene.

TS

Da ville jeg ignorert alt som har med han å gjøre. Unngå blikkontakt om du treffer han på gaten elelr butikken eller lignende. Ikke svar på e-poster, sms elelr lignende. La han forsvinne ut i glemselsens hav.

Skrevet

Jeg kan ikke få sagt det nok. Jenter, skaff dere pepperspray så slipper dere å engste dere for overfall.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Jeg kan ikke få sagt det nok. Jenter, skaff dere pepperspray så slipper dere å engste dere for overfall.

Et lite gjennomtenkt og naivt råd. Unngå heller situasjoner med ustabile mennesker.

AnonymBruker
Skrevet

Har allerde vært borti ustabile mennesker så det var litt sent å komme med det nå.

Spørs nå hva jeg skal gjøre for å holde de unna meg

Ts

Skrevet

Et lite gjennomtenkt og naivt råd. Unngå heller situasjoner med ustabile mennesker.

Du kan bare unngå så mye du vil men når uhellet er ute er det godt å ha noe å falle tilbake på.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Du kan bare unngå så mye du vil men når uhellet er ute er det godt å ha noe å falle tilbake på.

Hvordan, når han har tatt kvelertak poå deg bakfra, har du tenkt å få fatt i peppersprayen i vesken din?

Skrevet

Hvordan, når han har tatt kvelertak poå deg bakfra, har du tenkt å få fatt i peppersprayen i vesken din?

Er ikke sikkert han kommer bakfra da. Kanskje han kommer forfra.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Er ikke sikkert han kommer bakfra da. Kanskje han kommer forfra.

Og hvordan skal du få peppersprayen ut av vesken din når han har slått deg i ansiktet med full kraft uten forvarsel?

Mitt poeng er, jeg tror ikke du har tenkt gjennom hvor plutselig og brutalt et overfall er. Verden kan være ekstremt grusom og rå. Så rå at de aller fleste ikke kan, eller orker, å forestille seg brutaliteten. Derfor er det viktig å aktivt oppsøke gode og trygge rammer i ett og alt. Dette er valg en kan lære seg å ta, og det er betydelig mer effektivt enn hvilken som helst spray.

Skrevet

Og hvordan skal du få peppersprayen ut av vesken din når han har slått deg i ansiktet med full kraft uten forvarsel?

Mitt poeng er, jeg tror ikke du har tenkt gjennom hvor plutselig og brutalt et overfall er. Verden kan være ekstremt grusom og rå. Så rå at de aller fleste ikke kan, eller orker, å forestille seg brutaliteten. Derfor er det viktig å aktivt oppsøke gode og trygge rammer i ett og alt. Dette er valg en kan lære seg å ta, og det er betydelig mer effektivt enn hvilken som helst spray.

Veldig sant. Og ofte tenker man ikke at den man elsker høyest i denne verden skal være voldelig mot deg. For mange er det helt uvirkelig. Man går ikke rundt med guarden oppe når man er sammen med dem man er glade i, ihvertfall ikke jeg.

For meg virker det noe naivt å tro at det bare er å dra frem peppersprayen. Da spør jeg meg selv om man faktisk har vært i et voldelig forhold selv. Jeg har nemlig det, og det er virkelig ikke svart-hvitt.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Uansett det faller på sin egen urimelighet. Selvsagt er det bedre å ha noe å forsvare seg med. Hvordan i all verden tror du at han skal en gang greie å få has på deg, langt mindre slå deg i ansiktet hvis han har øya full av pepper. Har du noen gang blitt utsatt for tåregass? Kan si deg at det svir noe helt jævlig og du vil ikke kunne greie å orientere deg på noe vis i den tilstanden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...