Gå til innhold

Gjest i bryllup - er denne kjolen ok?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den funker den:-)

Skrevet

Til kleskode mørk dress skal kjolen dekke knærne. (Kilde: Wikipedia). Du er 6 cm kortere enn modellen på bildet, og hun har kjolen MYE mer enn 6 cm over knærne, så formelt sett er denne for kort. Når det er sagt tror jeg ingen kommer til å reagere (det er i så fall veldig smålige mennesker)! Men selv ville jeg ha valgt en lengre og mer pyntet kjole. Kleskode mørk dress er vanligvis hakket over det vi kaller «Antrekk: pent».

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

"skal" "skal" og "skal"....

Den går bra =)=

Anonymous poster hash: 6e443...7d9
  • Liker 1
Skrevet

Pen kjole men den er for kort.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Syns den var for kort jeg, og litt lite pyntet? Syns det var litt mer "drinker på byen med jentene om sommeren"-antrekk. Men kommer litt an på hvordan tilbehøret ser ut da.

Anonymous poster hash: 7ec26...ae3

• Liker 9
Skrevet (endret)

Velig søt, men litt underpyntet for kode mørk dress, spør du meg. At den er for kort tror jeg ingen kommer til å bry seg om når den er såpass anonym - hadde vært annerledes om du sklir på deg et trangt miniskjørt. Det er bare snakk om noen få cm, og jeg har vært på mange event (deriblandt bryllup) med kode mørk dress, og har sett nydelige, på grensen til å være korte kjoler, som ingen har reagert noe negativt ved.

Men som sagt, jeg synes den er litt underpyntet og anonym.

(Edit: rettelse av påstand.)

Endret av Sunbeam
  • Liker 2
Gjest Tigress
Skrevet

Heilt fin kjole til mørk dress.

Skrevet (endret)

.

Endret av Elba
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, alle!

Jeg føler jeg har lest mer at kjolen skal gå til knærne enn å dekke de. Jeg kan ikke ha kjole som dekker knærne, da ser jeg skikkelig stutt ut

Men skjønner tankegangen om at den kanskje ikke er så pyntet.

Tenker likevel at med oppsatt hår, perleøredobber og pærlekjede at det blir litt klassisk pyntet? Og høye heler, så klart :)

Anonymous poster hash: bc93f...044

Skrevet

Jeg syns ikke kjolen har noe i et bryllup å gjøre. For meg er det der hverdagskjole. Dessuten skal du som nevnt over her dekke knærne, i det minste ha en kjole som rekker deg til knærne.

• Liker 7
Gjest Sunhill
Skrevet

Veldig søt kjole, men syns ikke den passer i et bryllup. Jeg ville funnet en kjole som er lenger og mer pyntet :)

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes den var fin, men det kommer helt an på hvor lang den blir på deg. Selv om du er kortere enn modellen så kan det være at du for eksempel drar mer over ræven slik den blir noe kortere pga det. Jeg elsker coralfarge så synes fargen var smashing. Jeg veldig opptatt av at det ikke skal være for kort, men jeg er enig i at kjolen ikke trenger å dekke knærne, bare nå til knærne. Jeg ser virkelig helt løk ut om kjolen går nedenfor knærne. Jeg bruker kjoler som når til kneet eller slutter midt på kneet.

Anonymous poster hash: 90c4a...580
  • Liker 4
Skrevet

Jeg synes den er både for kort og for hverdagslig til å kunne fungere i et bryllup.

• Liker 9
Gjest Per87
Skrevet

Pen kjole men den er for kort.

Går det Ann å kjøpe den kjolen, jeg vil ha den?

.

Skrevet

Går det Ann å kjøpe den kjolen, jeg vil ha den?

.

Så kjøp den da?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns den er for kort (jeg er 163 cm høy), men den trenger ikke å være "for lite pyntet" hvis du har riktig hårfrisyre og "tilbehør". Liker selv å kle meg veldig enkelt og klassisk, men den var fort kort i mine øyne. Rett over anklene er en fin lengde.

Anonymous poster hash: 5e678...26b
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes den er i korteste laget for et bryllup, men veldig pen ellers.

Anonymous poster hash: 9e437...448
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorvidt den er for lite pyntet kommer vel ann på hvordan brudeparet og resten av de som er i bryllupet er. Jeg syns ikke den er for lite pyntet, regner med TS skal stelle håret og slikt, men jeg syns den er for kort.

Anonymous poster hash: 5fbcd...c88

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...