AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #1 Skrevet 12. mai 2014 Jeg har en HP skole pc fra 2011 som jeg har hatt mye plager med. Det er perioder der den bare slås av helt plutselig. Alt jeg har oppe som ikke er lagret, forsvinner helt og det er utrolig irriterende å ikke nå å lagre før den slås av. De siste dagene blir det bare verre. Hver halvtime omtrent slås den av. Man hører en rar lyd (sikkert fordi maskinen slås så kjapt?) og så blir det svart på under et sekund. Dette foregår hele skoledagen og er utrolig irriterende. Jeg har sjekket laderen og den ser grei ut, ingenting er løst. Har også passet på at laderen sitter godt i pc og ikke henger litt ut eller noe. Er det maskinen i seg selv om er dårlig eller er det noe galt inni den? Hva kan det være..? Den har også mye problemer med lyd og tastatur. Anonymous poster hash: 39664...5ff
Sjokoladenøtt Skrevet 12. mai 2014 #2 Skrevet 12. mai 2014 Ofte hovedkortet på maskinen som begynner å tulle seg til som åra går. Kan være minnebrikker også. Du kan prøve å formatere maskinen/reinstallere den, men ta backup av alle gamle filer først.
Gjest Malanthor Skrevet 12. mai 2014 #3 Skrevet 12. mai 2014 Det du beskrives kan være at vifta ikke funker ordentlig, den er full av støv eller lignende; noe som kan føre til at kjøleegenskapene går til helvete. Resultatet da er pretty much at den plutselig skrur seg av. <shrugs> just a guess.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #4 Skrevet 12. mai 2014 Kjenn etter om den er varm når den slår seg av. Hvis den er det er det antagelig vifta som ikke klarer å kjøle ned nok. I såfall bør du prøve å støvsuge maskina godt, og kjøpe et underlag med vifte Anonymous poster hash: ae704...6bc
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #5 Skrevet 12. mai 2014 Ofte hovedkortet på maskinen som begynner å tulle seg til som åra går. Kan være minnebrikker også. Du kan prøve å formatere maskinen/reinstallere den, men ta backup av alle gamle filer først. Okei. Jeg kan få min far til å hjelpe meg med dette. Det er kanskje greit å få den reinstallert uansett! Takk for svar ts Anonymous poster hash: a0b3d...dfb
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #6 Skrevet 12. mai 2014 Det du beskrives kan være at vifta ikke funker ordentlig, den er full av støv eller lignende; noe som kan føre til at kjøleegenskapene går til helvete. Resultatet da er pretty much at den plutselig skrur seg av. <shrugs> just a guess. Kanskje det... Lyden høres ut som en vifte faktisk, som slås av veldig fort, og så er det en sånn.. "tynn" lyd som toner ut. Takk for svar! jeg skal få sjekket alt dette i dag! ts Anonymous poster hash: a0b3d...dfb
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #7 Skrevet 12. mai 2014 Kjenn etter om den er varm når den slår seg av. Hvis den er det er det antagelig vifta som ikke klarer å kjøle ned nok. I såfall bør du prøve å støvsuge maskina godt, og kjøpe et underlag med vifte Anonymous poster hash: ae704...6bc Maskinen er ikke varm. Men jeg skal få sjekket om det er noe støv der. Takk for svar! Anonymous poster hash: a0b3d...dfb
Timza Skrevet 12. mai 2014 #8 Skrevet 12. mai 2014 (endret) Det der minner veldig mye om en CPU som blir overopphetet. Er det en gammel bærbar PC så er dette ganske vanlig da PC'en innvendig er blitt fylt opp av støv. Få PC'en din renset i første omgang for støv, så vil det nok bedre seg. Du vil ikke merke nevneverdig at PC'en blir så mye varmere enn vanlig på dette, da det uansett er batteriene og skjermkortet som som oftest står for mesteparten av varmen i en bærbar PC. Er vifta til CPU'en fast og fult av støv, så klarer den seg ikke i lange tiden før den tvangs avsluttes og skrur seg av. Endret 12. mai 2014 av Timza
dillyduzit Skrevet 12. mai 2014 #9 Skrevet 12. mai 2014 Enten er det vifte osv som folk skriver her oppe, men TS, fikk du ikt til å "låse" opp og legge inn en legit versjon av Windows? Min skrudde seg bare av fordi jeg "glemte" dette steget når jeg var ferdig.
Sjokoladenøtt Skrevet 12. mai 2014 #10 Skrevet 12. mai 2014 Okei. Jeg kan få min far til å hjelpe meg med dette. Det er kanskje greit å få den reinstallert uansett! Takk for svar ts Anonymous poster hash: a0b3d...dfb Kan også være det at den blir overopphetet, men tviler nesten litt på det. Er ganske typisk at windows-operativsystem blir litt merkelig etter det hoper seg opp med filer, så det kan komme opp slike problemer som du har her. Ville prøvd å blåse den ren inni og reinstallere i første omgang Da blir den litt kjappere også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå