AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #1 Skrevet 12. mai 2014 Katten min har fått nyrebekkenbetennelse. Vi tok henne med til vetrinær allerede dagen etter at hun hadde begynt å bli syk (og da hadde hun også drukket litt vann hjemme). Hun har vært innlagt hele helgen og fårr drypp mot dehydrering og antibiotikabehandling. Hun har kommet seg såpass at hun gjorde motstand når de skulle ta blodprøver av henne i dag, og de ville heller ikke bedøve henne i dag. Hun skal fortsette antibiotikabehandlingen og har fått spesialfor for nyrene. Det blir ny kontroll om en mnd. for å sjekke nyreverdiene. Hun har nå foreløpig diagnosen nyresvikt. Jeg prøvde å spørre om det ville normalisere seg igjen, men de visste ikke. Har lest litt om nyresvikt på internett og jeg forstår det slik at de ikke vil leve så mange år med dette. Hun er bare 2 år og er til vanlig en livsglad og herlig katt. Er det noen som har opplevd at de nyrefunksjonen kan komme seg etter en slik infeksjon? Jeg er veldig lei meg og har dårlig samvittighet. Kanskje det kunne blitt bedre hvis jeg hadde tvangsvannet henne mer den første dagen?stakkars pus Anonymous poster hash: 48cdc...5de
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #2 Skrevet 12. mai 2014 Har bare dårlig erfaring med nyesvikt hos pus. Vi valgte å prøve å få pus frisk, men det endte med at han led unødvendig lenge før vi lot han slippe. Hvis veterinær mener det er liten sjanse for at pus blir frisk, eller ikke vet ville jeg satt en sprøyte med en gang og hindre katten i å lide unødvendig. Det var ikke moro med en pus som hadde så vondt.... Anonymous poster hash: 18378...9aa
Gjest Blomst83 Skrevet 16. mai 2014 #3 Skrevet 16. mai 2014 Som AB over meg har jeg også dårlig erfaring med dette.Vår pus ble ganske hardt rammet så i samråd med dyrlegen var avlivnig det beste for henne.Det var vondt å måtte gjøre det,et helvete,men det var det eneste rette.
Gjest crazycatlady Skrevet 16. mai 2014 #4 Skrevet 16. mai 2014 Broren min sin pus fikk også nyrebekkenbetennelse, men den ble helt frisk igjen. Vet ikke hvor langt det hadde gått da. God bedring til pusen din, jeg krysser både fingre, tær og poter for at det går bra!
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #5 Skrevet 16. mai 2014 Vel, vi hadde en katt som levde med det i 8-9 år, og en annen som kun hadde det i et par måneder før vi måtte avlive. Anonymous poster hash: 74398...415
Chia Skrevet 16. mai 2014 #6 Skrevet 16. mai 2014 Hun kan aldri bli frisk igjen, men på riktig diett så kan hun leve i mange år. Min katt levde med nyresvikt i 5 år, før vi valgte å avlive henne. Da var hun 22 år
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 #7 Skrevet 11. juni 2014 En liten oppdatering Katten har nå tatt nye blodprøver og har nå ikke lenger akutt nyresvikt. Hun må riktignok gå på diettfôr resten av livet, men det er for å forebygge at hun skal få nye infeksjoner. Syntes bare at det var greit å få skrevet det siden det var flere som sa at vi helst bare burde avlive henne. TS Anonymous poster hash: 48cdc...5de 1
Gjest Blomst83 Skrevet 11. juni 2014 #8 Skrevet 11. juni 2014 En liten oppdatering Katten har nå tatt nye blodprøver og har nå ikke lenger akutt nyresvikt. Hun må riktignok gå på diettfôr resten av livet, men det er for å forebygge at hun skal få nye infeksjoner. Syntes bare at det var greit å få skrevet det siden det var flere som sa at vi helst bare burde avlive henne. TS Anonymous poster hash: 48cdc...5de Det var vel ingen her som sa at vi mente at du skulle avlive din katt.Vi sa bare hva våre erfaringer var.Og det er to forskjellige ting!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå