AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #1 Skrevet 12. mai 2014 Jada. De gode venninne jeg trodde jeg alltid kom til å ha, til tross for at jeg ikke har pleiet vennskapene så godt og vice cersa. Vi var sammen i hele oppveksten ( vennegjeng på 4). Jeg fant meg en kar fra en av nabobygdene som ikke var av den beste sorten. Jeg snakket med en av venninne mine om det han hadde utsatt meg for. Hun fortalte dette til de andre. At de vil meg vel kan godt tenkes. De ba neg med på noen kaffeturer men livet mitt var veldig slitsomt og preget av denne mannen. Nå har jeg det bra. Bilder av meg postes hvor jeg spiser med familien og han er ute av livet mitt. Jeg bytter profilbilder en sjelden gang. Bilder helt tilfeldige synes er dødsfine. Av mine gode venninner får jeg ikke et eneste like. Hverken der eller på instagram. Jeg ser at de komnenterer og liker hverandres bilder, men ALDRI mine. Jeg kommenterer og liker det de gjør. Gratulerer med dagen, med tantebarn, med ny kjæreste. Jeg ønsker god jul og full pakke. Jeg hører aldri et kvekk. Jeg ble ferdig utdannet sosionom for ett år siden. Dette hadde vært vanskelig pga eksen. Jeg postet at jeg var ferdig, og alle andre enn disse venninne mine grstulerte meg. Deretter så jeg bilder fra bryllupet til en av dem. Jeg var ikke en gang invitert!!! Har aldri gjort de noe galt. Synes dey bare er litt tragisk og sårende. Tom. Irriterende fordi de var der så veeeldig da ting var på sitt verste. I hvertfall via sms. Anonymous poster hash: f40b5...c2d
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2014 #2 Skrevet 12. mai 2014 Er nok bare så enkelt som at du er ikke en av dem, en av gjengen. 3
Mary Poppins Skrevet 12. mai 2014 #3 Skrevet 12. mai 2014 Jeg tolker innlegget ditt sånn at du var dårlig til å opprettholde kontakt med venninnene dine over en lang periode da du var med din eks. Da er det kanskje ikke så rart at de føler dere har vokst fra hverandre? Har du selv tatt initiativet og invitert dem med på noe i senere tid? Man kan ikke forvente å bli inkludert hvis man ikke selv bidrar. Det kan jo også hende at noen av disse hadde sine egne problemer å stri med som gikk ubemerket hen fra din side hvis du hadde nok med deg selv. Kanskje du skal spørre dem hva som er grunnen til at de ikke tar kontakt? 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #4 Skrevet 12. mai 2014 Jeg synes det sier litt om dem også. En av dem var som en søster for meg. Hun var med hjem til meg hver dag i 8 år. Det virker som om de bevisst unngår å gi meg et like. At de ønsker å fryse meg ut og endelig har fått det til. Jeg vet jo ikke, men kan virke veldig sånn. Tenker at sanne venner er der, til tross for at kontakten ikke er der lenger og fjell og daler skiller hverandre. Jeg hadde ikke nølt med å be alle de i bryllupet mitt. TSAnonymous poster hash: f40b5...c2d
Mary Poppins Skrevet 12. mai 2014 #5 Skrevet 12. mai 2014 Du svarte jo overhodet ikke på spørsmålene mine. Og nei, det er ikke sånn at bare fordi man lekte med barbie sammen som små så skal vennskap tåle alt av avvisning og dårlig pleie. Mener du forresten at å få "likes" på fb er det som definerer et godt vennskap? For på meg høres det ut som om du glorifiserer deg selv og din innsats som venninne fordi du nettopp gir de masse likes. Det er ikke sånn det fungerer for de fleste. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #6 Skrevet 12. mai 2014 vennskap trenger ikke vare evig. Anonymous poster hash: cb85b...858
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #7 Skrevet 12. mai 2014 Vi lekte ikke med barbie, så spar deg gjerne spydighetene:) fint om vi er saklige.Jeg har vært mye i Oslo fordi jeg studerte der. Jeg har hatt jobb i tillegg og ikke pleiet vennskapene sånn jeg kanskje burde. Jeg trodde at de man hadde et nært forhold til i barndommen og ut vdg forble venninner ut livet. Noen av de er jo sånne som meg, vi kan ringes, møtes og snakkrr om alt til tross for at hun bor i bergen og jeg i oslo. Venninnene fra bygda har jeg forsøkt å gjenoppta kontakt med. Jeg har ringt og ringt til hun jeg var mest med, men hun svarer aldri. Jeg kan spørre hva hun skal, og da er hun opptatt uansett hva jeg foreslår. Får mest svar på sms. Jeg har gitt opp å ringe. Hun som giftet seg ba meg ikke. Jeg har prøvd å dra på visit til de som hat fått barn også. Hun som ikke ba meh i bryllupet droppet jeg å dra på babyvisit til. Tror egentlig de ikke vil ha noe med meg å gjøte. Blir som en gjeng hvor den som svikter får pryl. Vi var den " kule" gjengen som trodde vi var bedre enn alle andre. Jeg har tatt avstand fra en del av disse holdningene og forandret meg mye. Det er uansett ikke sånn at jeg ikke vil være venninne med de. Trodde vi alle hafde blitt voksne nå. Jeg har hatt alt for mye å styre med. Og hun som jeg var mest med har alktid ditchet meg for kjærestene dine, er like glad i henne uansett jeg. Anonymous poster hash: f40b5...c2d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå