Gå til innhold

Komfyren slår seg på.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om dette er rette emnet.

Men jeg har en komfyr som slår seg på hele tiden! Jeg kan være en tur ute og når jeg kommer hjem så står en eller flere stekeplater på. Det her begynner å bli skummelt. Fordi jeg har kjøpt ny komfyr forrige uke. Den gamle jeg hadde brukte man skruknapper for å slå på stekeplatene. Og av en eller annen uforklarlig grunn så stod stekeplatene på uten at jeg hadde vært borti komfyren.

Men på den nye jeg har kjøpt er det en slik glassplate hvor knappene er i "touchscreen".

Siden jeg har kjøpt den så har det nå skjedd to ganger at stekeplatene er blitt slått på uten at jeg har vært borti den. For ordens skyld så bor jeg alene og har ingen dyr.

Den ene gangen var jeg bortreist i flere timer og kom hjem til påslått stekeplate.

Og det som gjør det hele enda mer rart er at stekeplatene ALLTID slås på til laveste nivå. Og for å manøvre til laveste nivå på den nye må du faktisk først holde inne en knapp for å låse opp, for så holde fingeren på knappen til den går fra nivå 9 til 1.

Dette her er rett og slett ekkelt. Nå må jeg bare gjøre som jeg gjorde med den gamle komfyren når jeg ikke brukte den. Dra ut støpselet for strøm. Og det er jo litt av en prosess. Må dra ut komfyren fra veggen for å komme til støpselet. Hver gang etter jeg har brukt komfyren.

Har faktisk også vært så paranoid at jeg tror noen driver å kødder med meg, så jeg har også skiftet lås på døren.

Hva skal jeg gjøre?

Anonymous poster hash: eda2c...91e
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kontakte folkene i "Åndenes makt", eller ringe en reparatør som kan se på komfyren. Anonymous poster hash: 8c4a5...655

Skrevet

Vask komfyren godt og tørk den godt etterpå. Ikke la noe stå oppå det området der knappene er. Hvis det ikke hjelper, ring en reperatør.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er en induksjonsovn ja?

Om det så er, så er noe galt med den. Jeg er på min andre induksjonsovn nå og ingen av de har vært slik. Nå produserer de jo ikke varme så lenge det ikke står en ryte på platen, men allikevel. Mine ovner har også slått seg av etter noen sekunder om det ikke sette noe oppå platen.

Så jeg ville kontaktet butikken der du kjøpte den.

Anonymous poster hash: 2b763...346

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...