AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #1 Skrevet 12. mai 2014 "HAN håper ikke e blir "sånn FEIT", som noen blir etter at de får barn", sa engang for leeeeenge siden en fjong vordende førstegangsmor med misunnelsesverdige perfekte strikkepinnebein til meg.... " Eh... javel....liksom"? Ikke bare frodig og velernært, men vemmelsen og forakten hun hadde i stemmen og måten hun la trykk på ordene, ansiktsmimikken,ja igrunn alt hun glefset ifra seg hentydet mer henimot kvapsete, bedervet og tildels omfangsrik.Rett og slett uspiselig. En normal person med passelig dose selvtillit ville ikke følt seg truffet. Eller..? For meg var det gått automatikk i "å bare ¨å late som ingenting" som mang en gang tidligere. Hårsår jeg ? Absolutt ikke, heller fortrenge og overse. Nok en gang. Jeg tok meg sammen og prøvde å snakke om noe annet. Noe hyggelig nøytralt og ufarlig noe. Nå har det seg slik at MIN kroppsmasseindeks økte drastiskfra undervektig til overvektig etter at jeg fikk barn. Vekten min økte påfallende og jeg måtte trene hardt for å holde kiloene unna. ikke det at jeg klarte det akkurat. Og jeg erfarte/er at det å ta seg friheter medfører kostnader iform av diverse skavanker. På tross av regelmessig trening og sunt kosthold ("fra bunnen av" må vite) tar det tid å komme tilbake til den form man engang hadde.(Det å opparbeide seg muskelmasse som igjen bedrer forbrenningen tar nødvendigvis endel tid.) Ting tar tiiiiiiiiiid. Og etter at jeg fjernet livmor og av åpenbare grunner kom utav form har det seg slik at jeg har EN DEL "å ta igjen" Jeg lar naturligvis ikke dette være noen unnskyldning for ikke å trene.Når jeg vasker treningstøyet regelmessig kjennes det bra for da vet jeg at jeg nok en uke har investert i en bedre helse og en litt bedre alderdom.Forhåpentligvis. Selv om investeringa ennå ikke har gitt store synlige resultater opplever jeg økt velvære for hver uke som går. Jeg trener jevnt og trutt og er tålmodig Jeg sier til mine barn; Gjør det for deg selv og ikke for noen som helst andre. Jeg gjør det, spesielt ikke for det å la seg definere av andres mer eller mindre uintelligente bemerkninger. Her er det MITT tempo og MITT liv som gjelder. Si det til deg selv.Spørre seg selv,også,Hva har man behov for å si til andre? Kjære korpulent eller mager, fyldig, grønn eller ufordervet; ( Jeg har selv vært i begge ender av skalaen etter et langt liv med spiseproblemer av ymse slag,kanskje ikke så rart jeg fikk det? ) IKKE la andre definere DEG og IKKE la andres ubetenksomme bemerkninger bli toneangivende for hvordan DIN dag skal bli.Og velg dine venner med omhu. Hilsen snart syvogførti, feit og alldeles IKKE ferdig- <3 Anonymous poster hash: d89ff...bcd 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #2 Skrevet 12. mai 2014 Sa hun ikke at hun håpet HUN ikke ble feit? Hun sa ikke at du var feit? Eller leste jeg det feil? Anonymous poster hash: 015fd...117
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #3 Skrevet 12. mai 2014 Sa hun ikke at hun håpet HUN ikke ble feit? Hun sa ikke at du var feit? Eller leste jeg det feil? Anonymous poster hash: 015fd...117 Enkelte kvinner legger på seg etter at de får barn. I den båsen ville ikke hun havne. Det ble ofte kommentert i familieselskaper at der hadde jeg havnet. Det var min egen søster som sa dette. Ts Anonymous poster hash: a8072...b84
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #4 Skrevet 12. mai 2014 Det var voldsomt bruk av in medias res da. Falt innledningen ut? Anonymous poster hash: cb315...d48 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #5 Skrevet 12. mai 2014 Det var voldsomt bruk av in medias res da. Falt innledningen ut? Anonymous poster hash: cb315...d48 All denne tomheten,som var der i alle disse år,skulle det illustrere,Skjønt jeg forstår at enkelte kan reagere.. Ts Anonymous poster hash: a8072...b84
Ferny Skrevet 12. mai 2014 #6 Skrevet 12. mai 2014 Det var en stygg kommentar dersom hun visste at du har slitt med vekten etter at du fikk barn. Skjønner ikke hvorfor noen skulle si noe sånt - men tenker mest at det var for å være slem. Ikke rart man blir lei seg av å høre sånt, til tross for normalt god selvtillit. Vet ikke helt hvor du vil med hovedinnlegget, men på generelt grunnlag vil jeg påstå at folk flest ikke tenker stygt om damer som legger på seg under svangerskapet, og heller ikke sier ting for å såre med vilje.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #7 Skrevet 12. mai 2014 Jeg lurer også på om noe falt ut helt i begynnelsen av innlegget ditt TS? Forøvrig var det rasende godt skrevet! Jeg kjenner meg igjen i det du beskriver.Har gjort meg mange av de tankene selv. MITT liv. MITT tempo. IKKE la andre definere deg. Det er så bra! Verdt å memorere hver dag! Anonymous poster hash: c6367...682
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå