AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #1 Skrevet 12. mai 2014 Har en gutt på 8 år som har reist alene før-innenlands. Foreldrene mine bor i Kroatia-Dubrovnik og vi har avtalt at han skal være der i hele sommerferien. Han gleder seg sikkelig!Her snakker vi om direkte flytur (ca 3.5 timer). Det er ikke bare bare å sende barnet til et annet land, men det går jo nok fint. Han skal fly med Norwegian. Noen som har vært i samme situasjon ? Alle råd og tips tas imot med takk Både når det gjelder maten på flyet, leker, underholdning osv Anonymous poster hash: 66c79...358
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #2 Skrevet 12. mai 2014 Her var det så mye jeg reagerte på at hovedspørsmålet ditt ble satt i bakgrunnen. Hvorfor skal du sende bort ungen din hele sommeren??Stakkars gutt. Han er 8 år!! For det andre ville jeg heller aldri latt min 8 åring fly alene. Tenk hvis noe skjer og han blir redd. Da har han ingen til å holde og trøste han. Jeg er ingen hønemor, men ville i hvert fall flydd ned med gutten, og kanskje latt han være borte en uke. Anonymous poster hash: ea948...58e 1
Silfen Skrevet 12. mai 2014 #3 Skrevet 12. mai 2014 Her var det så mye jeg reagerte på at hovedspørsmålet ditt ble satt i bakgrunnen. Hvorfor skal du sende bort ungen din hele sommeren??Stakkars gutt. Han er 8 år!! For det andre ville jeg heller aldri latt min 8 åring fly alene. Tenk hvis noe skjer og han blir redd. Da har han ingen til å holde og trøste han. Jeg er ingen hønemor, men ville i hvert fall flydd ned med gutten, og kanskje latt han være borte en uke. Anonymous poster hash: ea948...58e Jeeze, du ER hønemor, her var det mye jeg reagerte på. Snakk om å pakke barn inn i bomull! Til TS; nettbrett og et blad/bok holder lenge. Pakk med matpakke og kjøp drikke til han når dere er gjennom sikkerhetskontrollen. 11
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #4 Skrevet 12. mai 2014 Fordi han er glad i besteforeldrene sine og ønsker å være der i hele sommerferien. Som sagt han har reist alene flere ganger og har aldri opplevd noe negativt eller at han ble redd. TsAnonymous poster hash: 66c79...358 1
Wit Skrevet 12. mai 2014 #5 Skrevet 12. mai 2014 Min datter har flydd en del alene, men kun innenlands. Uansett, det er vel de samme tingene de trenger Foreslår et blad, litt å spise og drikke på og f eks en DS eller Pad med spill på. Det er det vi bruker når vi drar hele familien til Hellas. Og ja, hun har alltid med seg kosebamsen sin
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #6 Skrevet 12. mai 2014 Fordi han er glad i besteforeldrene sine og ønsker å være der i hele sommerferien. Som sagt han har reist alene flere ganger og har aldri opplevd noe negativt eller at han ble redd. TsAnonymous poster hash: 66c79...358 Jeg hadde aldri orket å være borte fra mine barn så lenge. Men vi er alle forskjellige. Anonymous poster hash: ea948...58e 3
Silfen Skrevet 12. mai 2014 #7 Skrevet 12. mai 2014 Jeg hadde aldri orket å være borte fra mine barn så lenge. Men vi er alle forskjellige. Anonymous poster hash: ea948...58e Ja, se her. Her setter du dine behov foran barnets. Jeg vil, jeg orker ikke, jeg må. Samme faen at barnet kunne hatt en opplevelse for livet ... 9
LatersBaby Skrevet 12. mai 2014 #8 Skrevet 12. mai 2014 Får man ikke sånn "reise alene" skilt? Husker da jeg var liten og fløy alene hadde jeg det. Og da var det en av personale som passet ekstra på meg. Dette var innenlands da, men var ikke redd et sekund. Hun fra personalet passet også på at jeg ble hentet på flyplassen av den personen jeg skulle på besøk til.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #9 Skrevet 12. mai 2014 Ja, barn Får assistanse på flyet Han er ikke redd og gleder seg veldig.jeg er 100 prosent sikker at mine foreldre skal gjøre alt for at han skal få en fantastisk sommerferie. TsAnonymous poster hash: 66c79...358
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #10 Skrevet 12. mai 2014 Jeg og lillesøsteren min flydde til Spania for mange år siden når vi var 7 og 10. Vi mellomlandet på Gardermoen. Var aldri redd og opplevde at vi ble tatt godt hånd om av personalet Vi var to uker hos besteforeldrene våre. Var veldig stas å fly alene Tror det går kjempe fint Anonymous poster hash: ec77c...025
Brunhilde Skrevet 12. mai 2014 #11 Skrevet 12. mai 2014 For en raus mor du er som lar barnet ditt tilbringe tid sammen med besteforeldrene! Gjør som nevnt over her, send med ham en iPad og lesestoff/tegnesaker i tillegg til drikke, god niste og litt snop. Tenk for en opplevelse han får! God sommer til dere begge.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #12 Skrevet 12. mai 2014 Det blir en flott opplevelse for ham. Anonymous poster hash: 7940b...ab9
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #13 Skrevet 12. mai 2014 Har en gutt på 8 år som har reist alene før-innenlands. Foreldrene mine bor i Kroatia-Dubrovnik og vi har avtalt at han skal være der i hele sommerferien. Han gleder seg sikkelig!Her snakker vi om direkte flytur (ca 3.5 timer). Det er ikke bare bare å sende barnet til et annet land, men det går jo nok fint. Han skal fly med Norwegian. Noen som har vært i samme situasjon ? Alle råd og tips tas imot med takk Både når det gjelder maten på flyet, leker, underholdning osv Anonymous poster hash: 66c79...358 Hvorfor vil ikke du se foreldrene dine iløpet av sommeren da? Og snakker gutten kroatisk?Anonymous poster hash: 0b228...6a7
Gjest Magdalene Skrevet 12. mai 2014 #14 Skrevet 12. mai 2014 Så heldiggutt du har! Husker med et smil, de lange somrene hos besteforeldre. For en noen herlige barndomsminner.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #15 Skrevet 13. mai 2014 Hvorfor vil ikke du se foreldrene dine iløpet av sommeren da? Og snakker gutten kroatisk?Anonymous poster hash: 0b228...6a7 Jeg skal være hjeme -høygravid Han har aldri hatt problemer med å kommunisere med besteforeldre TsAnonymous poster hash: 66c79...358 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå