AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #1 Skrevet 12. mai 2014 Hallo! Jeg har gått ned 10kg i vekt (er 165cm høy og veier 60kg nå), og nå begynner jeg å miste så utrolig mye hår! Er det noen andre der ute som har erfaring med mye hårtap under slanking, og om det er noe jeg kan gjøre for å forebygge det? Det er så mye at jeg får sjokk hver gang jeg grer håret eller drar ut hårstrikken :-( har aldri mistet så mye hår før.Anonymous poster hash: 85ae9...dfe
Gjest Kvinneline Skrevet 12. mai 2014 #2 Skrevet 12. mai 2014 Tar du b-vitamin tilskudd? Det bør du ta hver dag. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #3 Skrevet 12. mai 2014 Nei, jeg har ikke tatt noe ekstra vitamintilskudd utenom vitaminbjørner. Får lese litt om det og dra og kjøpe det senere i dag. Er det noen typer du anbefaler?Anonymous poster hash: 85ae9...dfe
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #4 Skrevet 12. mai 2014 Hva spiser du i løpet av en dag? Antall kalorier? Vitamintilskudd er en dårlig løsning dersom du får i deg feil eller for lite næring uansett, det kan tyde på at du er i for stort kaloriunderskudd.Anonymous poster hash: 8eb47...6dc
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #5 Skrevet 12. mai 2014 Slik ser en vanlig dag ut: Frokost: noe kjøttpålegg med salat, cherry tomater og agurk. Noen ganger et wasa fiber balance knekkebrød. Nå som vannmelon og jordbær selges i butikkene, så slenger jeg i meglitt av det ved siden av frokosten også. Etter trening: 1 frukt Lunsj: en eller annen type salatblanding med krydret kyllingfilet/fisk. Middag: kjøtt/fugl/fisk med diverse grønnsaker og litt ris. Spiser asiatisk mat, men jeg spiser bare 100g ris og masse grønnsaker. Kvelds: er som regel ikke sulten, men tar meg ellers litt frukt hvis jeg er det. 1 kveld i mnd kan det bli kebab med litte dressing/pizza. Nå i det siste har jeg følt meg veldig lite sulten. Jeg spiser ikke til spesielle tider, derfor kan jeg gå i flere timer uten mat. Noen hektiske/late dager hvor jeg står opp sent blir det som regel bare 1-2 måltider. Antall kcal varierer fra dag til dag, men gjennomsnittlig på 1300-1500.Anonymous poster hash: 85ae9...dfe
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #6 Skrevet 13. mai 2014 Over hvor langt tidsrom har du gått ned disse 10 kiloene? Hvis du har gått ned for fort skyldes antakeligvis hårtapet underernæring. Det er viktig å få i seg nok vitaminer, mineraler og næringsstoffer selv om man går ned i vekt, hvis ikke vil mange oppleve hårtap, uren hud og andre uønskede bieffekter Anonymous poster hash: 3f51f...22d
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #7 Skrevet 13. mai 2014 Jeg startet i januar, så jeg har gått ganske langsomt ned i vekt. Uren hud har jeg ikke, det er bare hårtapet som er problemet mitt Anonymous poster hash: 85ae9...dfe
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #8 Skrevet 13. mai 2014 Jeg startet i januar, så jeg har gått ganske langsomt ned i vekt. Uren hud har jeg ikke, det er bare hårtapet som er problemet mitt Anonymous poster hash: 85ae9...dfe 10 kg på 3-4 måneder er absolutt ikke langsomt i forhold til din vekt og høyde! Selv veide jeg 64 kg for et år siden, og veier nå 55 kg. Det kan kalles langsomt! Men ettersom jeg tok meg såpass god tid har jeg ikke opplevd noen negative bivirkninger, og jeg syns absolutt du bør være fornøyd med hvor fort du har gått ned i vekt Anonymous poster hash: 3f51f...22d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå