Kristina Skrevet 28. mai 2014 #21 Skrevet 28. mai 2014 Og jeg beklager for den hovne leppa di, men når du insisterer på å gå inni bena mine, være først ut døra, sitte bak meg når jeg ikke vet at du er der og alt det tullet der så må du nesten regne med at jeg snubler i deg og at du får deg en kakk i ny og ne, jeg håper bare du skjønner at jeg ikke gjør det med vilje når jeg smeller deg inn i dørkarmen fordi du plutselig skyter fart og skal gjennom akkurat der! Hehe, denne er jo klassisk katt! Jeg har traakket paa katten flere ganger og hun blir jo naturlig nok skremt men det er jo ikke med vilke - som du skriver, katten gaar jo inn i beina mine hele tiden!
Minya Skrevet 26. mars 2015 #22 Skrevet 26. mars 2015 Kjære, "lille" Typhoonpusen min. Ja, jeg ser at det er en halvmeter med noe hvitt og kjipt noe utenfor, som ikke var der i går ettermiddag. Ja, jeg skjønner at du så gjerne vil ut og at det er derfor du maser hull i hodet på matmor. Men kjære pusen min, dette må du forstå; Det ER IKKE mamma's feil at det har snødd i natt og at det er kjipt og hvitt og ekkelt ute som gjør at du vil inn igjen så snart jeg åpner døra og slipper deg ut. Nei, det ser ikke annerledes ut der ute om jeg åpner døra på nytt, det er like hvitt og kjipt der ute gang nummer tre, fem og sju og du vil like mye inn igjen med en gang. SLUTT Å SYT! (bakgrunnstøy; Miiiiiiiiiiii, miiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii, mjrrrrrrrrrrrrææææææææææææææææææææææææææ) 3
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2015 #23 Skrevet 29. mars 2015 Ååå.. Jeg glemte denne tråden de siste gangene jeg var feriemamma! Men jeg kan skrive litt om det nå i stedet. Pus jeg skrev om i HI fikk nytt hjem en ukes tid etter innlegget, med lekekompis og kjempestore områder å utforske, hun havna nemlig på landet til et par herlige eiere som falt pladask for pusejenta første gang de så bilde av henne. Hun har det veldig godt nå, men jeg må inrømme at jeg savner henne. Nå har jeg blitt feriemamma til en ny pus, en hannkatt denne gangen. Han bor hos meg i en uke eller to innimellom når eierene f.eks reiser bort, eller har andre grunner for at det er litt vanskelig å ha pus hjemme (og noen ganger finner de på tåpelige grunner fordi de skjønner at jeg ikke har det helt bra, og de vet at jeg får det bedre av å ha en varm og god pusekatt i armkroken i noen dager, uten at de vil inrømme direkte at det er derfor de spør meg om å passe han..) Vi passet herr pus i jula, fordi de ikke ville ha han med seg på fly, så jeg tok han med meg hjem til mamma og stefar fordi jeg skulle tilbringe mesteparten av jula der. Og siden jeg glemte å skrive noe da, skriver jeg nå; - Kjære pus, jeg vet at det er litt skummelt å komme til ny plass, men du må ikke være redd for å undersøke her, det er ingen som kommer til å kjefte på deg om du går inn på kjøkkenet og snuser i krokene. Og hvis mammaen min reiser seg har det som regel ingenting med deg å gjøre, så du trenger ikke ta i deg fart og fly tilbake inn på soverommet vi to deler. Og du, pus.. Jeg vet at kattedoen står på badet, men ser du ikke at vi har latt døra stå åpen for deg, sånn at du bare kan gå inn når du må? Du trenger ikke stå utenfor doen og mjaue sårt helt til noen kommer og blir med deg inn.. Det er helt greit at du ser ditt snitt til å løpe etter for å bæsje samtidig som at noen av oss skal på do altså, men du er da voksen pus, du greier å gå på do selv, jeg skjønner virkelig ikke hvorfor du liker så godt at noen ser på deg når du bæsjer, jeg blir skikkelig forstyrra når du sitter og ser meg dypt inn i øynene når jeg må gjøre mitt.. Jeg skjønner heller ikke hvorfor du ikke kommer inn på stua for å få kos.. Du må være tidenes lateste katt, du står bare i gangen og mjauer helt til noen kommer bort og spør deg hva som er i veien, og så gnir du deg inntil bena våre, løper tilbake inn på soverommet mitt og mjauer helt til vi kommer etter og koser med deg. DA er du glad og fornøyd da, rare katt. Du brukte noen dager på å venne deg til den nye plassen, og det er helt forståelig, men selv ikke når du ble varm i trøya ville du kose på stua. Da ville du helst sitte for deg selv innerst i en krok bak juletreet og se ut vinduet, eller ligge under stuebordet. Og juletreet, DET var spennende det! Jeg har ALDRI sett deg leke før, og når noen prøver å leke med deg stirrer du bare dumt på dem, som om de prøver å lære deg gresk, men juletrepynten DEN skulle du leke med, og hadde vi ikke stanset deg hadde det nok ikke vært noe pynt igjen på treet - og du hadde hengt deg i ledningen til lysene når du klatra opp i treet for å få tak i akkurat DEN kula. Da lekte du så det fløy glitter over hele stua - helt til noen prøvde å bli med på leken, da ble du sinna og gikk. Jeg må også si takk for nattaritualet vi lagde. Når du mente det var sengetid mjaua du helt til jeg kom, og så la vi oss sammen. Jeg med boka mi, og du på brystet mitt, helst med nesa di enten i ansiktet eller på halsen min. Jeg liker egentlig ikke å ligge på ryggen, men for din skyld lå jeg stokk stille og leste i timesvis, bare fordi det var så koselig. Mammaen din vil ikke inrømme det, men du er min kosepus også, ikke sant? Anonymous poster hash: 330af...eb6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå