Gå til innhold

Hva kan jeg ha med på omsorgssenteret til bestemor 17 mai?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har en bestemor som egentlig er veldig ung, men er midlertidig på omsorgssenter. Jeg bor i en annen by til vanlig, men skal hjem til 17 mai så tenkte å besøke henne etter jeg har sett på toget.

Jeg bare tenker at jeg kanskje kan ha med noe, siden hun sikkert hadde satt stor pris på det nå, men jeg vet ikke hva. Det kan ikke være noe som kan spises eller drikkes.

Anonymous poster hash: a18bf...c62
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hva du kan ta med til bestemor. Men vet du, måtte bare skrive til deg, jeg ble så glad når jeg så overskriften din. I all utroskap, psykis syke, og andre overskrifter, var din så fin og søt, og det var hyggelig :)

Anonymous poster hash: 859e6...090

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Bestemødre blir jo glade bare for at du kommer på besøk :) Hva med en bukett med blomster, og et blad? Min bestemor var i hvert fall veldig fan av Hjemmet og Allers :)

Anonymous poster hash: 6583d...f59
  • Liker 1
Skrevet

Hva med en tom gjestebok, der du har skrevet første innlegget?

Skriv litt om henne som bestemor, at det er 17.mai og pynt med klistremerker med norske flagget på feks.

Når andre kommer på besøk kan jo de legge igjen en liten hilsen også. Kanskje bare om hvor de gikk på tur med bestemor den dagen, skrive ned litt mimring og gamle minner, eller bare nevne noe annet koselig som skjedde.

Neste gang du kommer tilbake til omsorgssenteret kan du jo ta med et lite bilde som kan limes inn (spre slikt litt utover, så ikke det blir så voldsomt).

Hvis hun sover når man kommer på besøk (skjedde ofte hos oss), kan man skrive at man var innom med blomster og at man kommer snart igjen.

Dette avhenger jo litt av hennes personlighet og helsetilstand, men min bestemor syns hvertfall dette var veldig koselig å ha!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Bok var et flott forslag :)

Min bestemor likte gode hudkremer, bodylotioner eller håndkremer :)

Anonymous poster hash: 1c99d...2f5
Skrevet

Mest av alt, er det viktig at du har med deg tid, god tid. Det tror jeg hun setter mest pris på.

Ellers er hun vel som bestemødre flest, har mer enn nok av alt. Forslaget om minnebok var bra, hvis hun er typen til å like slikt. Blomster, ukeblad, bøker, garn hvis hun driver med slikt, puslespill, kryssordblad.

Skrevet

Ps: Det med gjestebok trenger ikke kun å gjelde for eldre.

Jeg ga gjestebok til en venninne som hadde vært i hesteulykke. Uansett alder er det hyggelig å kunne huske hvem som kom innom, minner, osv. En del dødtid blir det jo når man er innlagt.

AnonymBruker
Skrevet

Kommer jo helt ann på hvorfor hun er der (dement, fysisk diagnose osv)

Vær forsiktig med blomster pga allergi hos andre beboere også.

Et pent skjerf, bilde (ev selvlagd), fotografti av slektninger er en mulighet.

Ellers så er en slags minnebok som skrevet over her en fin ting. Er fint for henne og sitte og bla i etter dere har vært der.

Flott at du besøker bestemoren din. Jobber selv på sykehjem/omsorgssenter og det er dessverre mange som ikke får besøk. Spesielt på dager som 17 mai, julaften ol, for da har de pårørende for mye å gjøre.

Anonymous poster hash: ef490...aed
Skrevet

Min mormor er riktignok gammel (nesten 100), men hun setter enormt pris på noe så enkelt som blomster...:) Sikkert fordi hun ser dem hele tiden. Og hun nevner de her gang vi ringer.

Jeg har også laget små pocketalbum til henne, både fra anledninger og hverdagsøyeblikk.

Vi har forresten også laget gjestebok, veldig greit både for henne og storfamilien.

Min mor er jo "ung" mormor, kanskje nærmere din i alder. Og hun bor jo hjemme og alt...:P Men hun setter i alle fall veldig pris på skjerf, lydbøker, dvd'er med koselige serier, morsomme eller spesielle øredobber osv. (Hun har hjulpet oss masse i det siste, så har kjøpt noen små byblomster til henne her og der som takk)

Hva med en dvd med en serie du vet hun liker?

Gjest Blyanten
Skrevet

En fin 17 mai bukett, kryssordblad, ukeblader du vet hun liker lese, en god hånd/hudkrem hun liker. Bare ta deg god tid og vis henne hvor mye du setter pris på hennes selskap :)

Gjest Lille-pus
Skrevet

Du sier hun ikke er så gammel, men mesteparten av svarene du får er på en måte gaver til 80 år gamle damer... eller slik de som svarer husker sine egne bestemødre for 15 - 20 år siden eller mer ;)

- og det er midlertidig hun er på omsorgssenteret.

Blomster er alltid velkomment, enten man er ung eller gammel :)

Om hun har en favoritt blant bodylotion eller ansiktskrem så kan det være noe (tips fra en annen i tråden).

En pocketbok er heller ingen dum idè, om hun orker å lese for tiden.

Du er et strålende barnebarn :klemmer:

AnonymBruker
Skrevet

Bestemødre blir jo glade bare for at du kommer på besøk :) Hva med en bukett med blomster, og et blad? Min bestemor var i hvert fall veldig fan av Hjemmet og Allers :)

Anonymous poster hash: 6583d...f59

Blomster er jo kanskje lurt ja :) Også det med ukeblad

Jeg vet ikke hva du kan ta med til bestemor. Men vet du, måtte bare skrive til deg, jeg ble så glad når jeg så overskriften din. I all utroskap, psykis syke, og andre overskrifter, var din så fin og søt, og det var hyggelig :)

Anonymous poster hash: 859e6...090

Haha, åh, takk :)

Hva med en tom gjestebok, der du har skrevet første innlegget?

Skriv litt om henne som bestemor, at det er 17.mai og pynt med klistremerker med norske flagget på feks.

Når andre kommer på besøk kan jo de legge igjen en liten hilsen også. Kanskje bare om hvor de gikk på tur med bestemor den dagen, skrive ned litt mimring og gamle minner, eller bare nevne noe annet koselig som skjedde.

Neste gang du kommer tilbake til omsorgssenteret kan du jo ta med et lite bilde som kan limes inn (spre slikt litt utover, så ikke det blir så voldsomt).

Hvis hun sover når man kommer på besøk (skjedde ofte hos oss), kan man skrive at man var innom med blomster og at man kommer snart igjen.

Dette avhenger jo litt av hennes personlighet og helsetilstand, men min bestemor syns hvertfall dette var veldig koselig å ha!

Takk! Min bestemor er veldig frisk og oppegående, men vil ikke legge ut hvorfor hun er der nå her på internett :) Veldig bra tips. Tror jeg skal se om jeg kanskje får ordnet noe sånt.

Mest av alt, er det viktig at du har med deg tid, god tid. Det tror jeg hun setter mest pris på.

Ellers er hun vel som bestemødre flest, har mer enn nok av alt. Forslaget om minnebok var bra, hvis hun er typen til å like slikt. Blomster, ukeblad, bøker, garn hvis hun driver med slikt, puslespill, kryssordblad.

Ja, forrige gang var jeg der i 3 timer :)

Kommer jo helt ann på hvorfor hun er der (dement, fysisk diagnose osv)

Vær forsiktig med blomster pga allergi hos andre beboere også.

Et pent skjerf, bilde (ev selvlagd), fotografti av slektninger er en mulighet.

Ellers så er en slags minnebok som skrevet over her en fin ting. Er fint for henne og sitte og bla i etter dere har vært der.

Flott at du besøker bestemoren din. Jobber selv på sykehjem/omsorgssenter og det er dessverre mange som ikke får besøk. Spesielt på dager som 17 mai, julaften ol, for da har de pårørende for mye å gjøre.

Anonymous poster hash: ef490...aed

Tenkte å ringe på senteret og spørre om det er greit med blomster. Da blir det jo eventuelt nellik eller roser da siden de er pollenfrie (mange i familien min har pollenallergi, så passer på sånt alltid)

Du sier hun ikke er så gammel, men mesteparten av svarene du får er på en måte gaver til 80 år gamle damer... eller slik de som svarer husker sine egne bestemødre for 15 - 20 år siden eller mer ;)

- og det er midlertidig hun er på omsorgssenteret.

Blomster er alltid velkomment, enten man er ung eller gammel :)

Om hun har en favoritt blant bodylotion eller ansiktskrem så kan det være noe (tips fra en annen i tråden).

En pocketbok er heller ingen dum idè, om hun orker å lese for tiden.

Du er et strålende barnebarn :klemmer:

Hun er 70 år bare ja. Tenker en del også på dette med bodylotion eller noe slikt ja. Vet hun er veldig glad i sånne ting.

Takk for svar alle sammen!

Hilsen TS

AnonymBruker
Skrevet

Lydbøker, pyntesaker til rommet (for å gjøre det litt hjemmekoslig), et bilde av deg selv, gjestebok, blomstrer, bodylotion, dusjssåpe, parfyme, et gavekort på en koselig dag sammen med deg, feks ut å spise/besøke museum, reise i parken, gå på café og sånne ting. (Si en fast dato, sånn at hun har noe å forholde seg til. :) Eller så kan frisørtime, fotpleie, hudpleie være et godt tips.

Anonymous poster hash: 37b16...fcb
AnonymBruker
Skrevet

Blomster er jo kanskje lurt ja :) Også det med ukeblad

Haha, åh, takk :)

Takk! Min bestemor er veldig frisk og oppegående, men vil ikke legge ut hvorfor hun er der nå her på internett :) Veldig bra tips. Tror jeg skal se om jeg kanskje får ordnet noe sånt.

Ja, forrige gang var jeg der i 3 timer :)

Tenkte å ringe på senteret og spørre om det er greit med blomster. Da blir det jo eventuelt nellik eller roser da siden de er pollenfrie (mange i familien min har pollenallergi, så passer på sånt alltid)

Hun er 70 år bare ja. Tenker en del også på dette med bodylotion eller noe slikt ja. Vet hun er veldig glad i sånne ting.

Takk for svar alle sammen!

Hilsen TS

Du kan jo kjøpe et lite reisesett med små krukker med kremer. Da blir det flere ting å se på og prøve ut for henne. Spør også på parfymeriet om du kan få med noen prøver. :)

Anonymous poster hash: e71f2...04c

AnonymBruker
Skrevet

Kryssord!

Anonymous poster hash: 2ada3...7e5
AnonymBruker
Skrevet

Hvis hun har smarttelefon eller nettbrett kan dere laste ned spill og e-bøker for henne. Min mor er på samme alder som din bestemor, og hun synes sånt er spennende men hun må ha litt starthjelp.

Anonymous poster hash: c03f7...cd5

AnonymBruker
Skrevet

Hvis hun har smarttelefon eller nettbrett kan dere laste ned spill og e-bøker for henne. Min mor er på samme alder som din bestemor, og hun synes sånt er spennende men hun må ha litt starthjelp.

Anonymous poster hash: c03f7...cd5

Min bestemor kjøpte nettbrett, men synes ikke noe om det så hun gav det til min søster etter et par uker som julegave (vi hjalp henne veldig mye med det osv). Virker ikke som om at det er noe for henne dessverre, og hun trives ikke med smarttelefon heller så hun har kjøpt seg en sånn enkel gammeldags klapptelefon :P

Man takk uansett. Er så glad for at jeg startet denne tråden, men trodde ikke jeg kom til å få så mye respons som jeg har fått :)

-TS

Skrevet (endret)

ett ukeblad
noe god snacks (nøtter, sjokolade, konfekt e.l)
velværesaker (som neglelakk, body loation, god sjampo...)
fine blomster

duftlys/fin telysestake (om det er lov)

kjøp/ta med cdspiller så hun kan høre på musikk og lydbøker

Endret av Luckiness
Gjest Blomsterert
Skrevet

Ta med flakslodd,blomster og et smil :-)

Skrevet

Hva med sånn digital bilderamme, der du legger inn masse bilder?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...