AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #1 Skrevet 11. mai 2014 Hei. Fyren er fra en velstående familie hvor alle har en høy utdanning. Mens jeg… vet ikke hvor jeg vil med livet, har opplevd mye vondt og en familie som sliter. Blir dette problematisk? Jeg er redd hva foreldrene hans vil si, eller hva han i det hele tatt tenker om min fam… han vet ikke alt enda. Anonymous poster hash: 0f529...a16
Timza Skrevet 11. mai 2014 #2 Skrevet 11. mai 2014 For noen vil det være problematisk, for andre ikke. 2
Samosa Skrevet 11. mai 2014 #3 Skrevet 11. mai 2014 Så lenge dere ikke bor i India så ser jeg ikke at det kan bli et problem hvis dere begge er innstilt på at det skal funke. 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #4 Skrevet 11. mai 2014 Nei… jeg synes det er bare er sinnsykt flaut. TS Anonymous poster hash: 0f529...a16
Gjest Blomsterert Skrevet 11. mai 2014 #5 Skrevet 11. mai 2014 Med så ulik bakgrunn kan det nok by på utfordringer etterhvert. Det handler ikke om verre eller bedre,men om ulike erfaringer og opplevelser gjennom oppveksten. Opp til dere om dere takler eventuelle utfordringer. Fint du tenker på dette,men du må ikke føle deg mindreverdig!
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #6 Skrevet 12. mai 2014 Jeg har det litt på samme måten. Samboeren og jeg kommer fra vidt forskjellige hjem. Da jeg vokste opp hadde vi knapt med penger, mens han hele livet har levd i en noe overdådig luksus. Det har ikke vært noe problem for oss, jeg elsker familien hans og de liker meg, og familiene våre kommer godt overens. Det trenger ikke være en hindring Klart, det irriterer vettet av meg at han ikke "kan" spise ditten/datten til middag, ikke kan bruke billig dopapir osv. men de årene vi har bodd sammen på studentøkonomi har fått ham ned på jorda. Anonymous poster hash: 99ee7...5bf 1
Spaghetti Skrevet 12. mai 2014 #7 Skrevet 12. mai 2014 Jeg driter totalt i hva folk i min familie synes. Men det er kanskje fordi jeg ikke liker noen av dem noe særlig. Men ærlig talt, hvorfor er det flaut? Hvorfor bryr du deg om hva andre kanskje mener eller tenker om deg?
Gjest Elseby13 Skrevet 12. mai 2014 #8 Skrevet 12. mai 2014 Så lenge dere ikke bor i India så ser jeg ikke at det kan bli et problem hvis dere begge er innstilt på at det skal funke. Haha, der havner en fattigjente kjapt i en tragisk kjøkkenulykke som nygift..
Gjest Lille-pus Skrevet 12. mai 2014 #9 Skrevet 12. mai 2014 Dette forholdet er ganske fersk, er det ikke? Jeg får det inntrykket når jeg forstår at du ikke har møtt hans familie, og han ikke har møtt din familie ennå. Den største utfordringen vil jeg mene er den at du faktisk er flau over din egen familie, - det vil være den største barrieren for et godt forhold dere to imellom. 1
Crobern Skrevet 12. mai 2014 #10 Skrevet 12. mai 2014 Det ser ut som om at det kan bli ett problem........for deg. Du lager ett problem som ikke er der. Dette er ikke noe å være flau over i det hele tatt. 1
Ulla Ullsokk Skrevet 12. mai 2014 #11 Skrevet 12. mai 2014 DU er ikke familien din! Ikke vær flau, rett deg opp i ryggen! Du er ikke noe dårligere enn hans familie selv om du har mer bagasje. Dessuten kan det hende de har MYE mer bagasje, men har vært flinke til å holde fasaden.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #12 Skrevet 12. mai 2014 Dette trenger ikke bli et problem. Men mindreverdighetsfølelsen din ER et problem. Jeg har en kusine som pga en enkelt faktor føler seg mindreverdig i forhold til oss andre. Det gjør at vi må gå på glass rundt henne. Slitsomt!Anonymous poster hash: e7622...b1d 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #13 Skrevet 12. mai 2014 Flau var kanskje ikke det rette ordet, for jeg er absolutt ikke flau over familien… er vel mere det at jeg føler meg mindreverdig, ja… Er engstelig for første møte med foreldrene dems… Håper de gar bena godt plantet til jorda, hehe.. vet ikke hvordan jeg skal oppføre meg heller… Lurer på om de ikke vil at sønnen skal finne seg en fra samme "klasse", og ikke meg.. TS Anonymous poster hash: 0f529...a16
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #14 Skrevet 12. mai 2014 I mitt forhold er det motsatt. Det er mest kjæresten som lager et problem av det, jeg bryr meg ikke hvem hun er, hvor hun kommer fra. Men det skal stadig tas opp fra hennes side, noe som får meg til å lure på om hun er veldig usikker på seg selv i forhold til min familie, som forøvrig ikke bryr seg om hvor hun kommer fra eller hvor mye penger hun har. Jeg har ikke mye penger selv, til tross for at jeg kommer fra "bedre kår" i hennes øyne, og det plager meg ikke noe særlig det heller. Det som plager meg er at det absolutt skal tas opp, at jeg er automatisk bortskjemt fordi jeg har vokst opp sånn som jeg har gjort. Kan ikke fortelle om noe fint jeg fikk som barn, for da kommer det med en gang en kommentar om at hun måtte spinke å spare for å kunne kjøpe seg noe. Men jeg elsker jenta, og er villig til å svelge noen kameler for å være med henne. Anonymous poster hash: fe87a...087
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #15 Skrevet 12. mai 2014 I mitt forhold er det jeg som kommer fra en "rik" famile og min samboer som er den "fattige" Jeg har hatt en oppvekst der jeg både har fått det meste og hadde både leilighet, bil og hytte når jeg traff han (jeg 25 han 30 da vi møttes) han leide og og Eide kun klær og tv Men selv om forskjellene på penger var stor så passer vi veldig godt sammen og min famile liker han svært godt og har aldri brydd seg noe om hva han har av eiendeler . Det de bryr seg om er at jeg liker han og at han er god mot meg, alt annet er ubetydelig for dem. Men jeg husker godt i begynnelsen at han ofte "mobbet" meg for at jeg liksom var så rik , men tror dette var pga han var usikker på seg selv. Nå som vi har vært sammen i 8 år er aldri dette et tema lenger Så syntes ikke du skal fokuserer på forskjellen på penger og hva familien vil syntes! Anonymous poster hash: 91c13...c98
Viventium Skrevet 12. mai 2014 #16 Skrevet 12. mai 2014 (endret) Når skal kvinner lære at menn ikke bryr seg om utdanning. Det fleste gode foreldre vil heller ikke bry seg om hva sønnens kjæreste driver med så lenge sønnen er lykkelig og du ikke går og bedriver dank.. Vi ønsker en kvinne som ser oss for den vi er, en som er der på gode og dårlige dager.. Det er både gode og råtne epler blandt oss men det jeg tror vi flerparten har til felles er at vi ikke bryr oss om hva du driver med så lenge du liker det du gjør.. Heller en barnhagetante som kommer hjem med en godt humør en en advokat som kommer hjem og kjefter og smeller.. Egentlig ganske enkelt.. Ja vi er enkle.. Når jenter er mer interessert i jobben min en meg da flykter jeg. Det er et ord på det: golddigger Aldri trengt og bekymre meg for penger og har nok av dem. *har alt men ikke kjærlighet* Vi vil ha kjærlighet ikke en kravstor dust Endret 12. mai 2014 av Viventium
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #17 Skrevet 12. mai 2014 Aldri trengt og bekymre meg for penger og har nok av dem. *har alt men ikke kjærlighet* Vi vil ha kjærlighet ikke en kravstor dust Jeg har penger selv men ikke kjærlighet. Vil ha en som tar meg som jeg er. Anonymous poster hash: d041a...31e
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #18 Skrevet 12. mai 2014 Har litt samme greia, ikke så ekstremt som din kjæreste, men dog. Litt kjipt å bli invitert med til utlandet, alt betalt, på båt og hyttetur og what not når mine foreldre ikke eier nåla i veggen og vi må betale for vår egen mat når vi skal på besøk:P Men det er ikke et problem. Hans og mine foreldre har ulike forutsetninger, og sånn er det nå bare. Han og jeg elsker hverandre så lar det ikke være et problem. Han kan helt sikkert kjøpe dyrere julegaver til meg enn jeg kan til han f.eks., men på en annen side synes vi begge to 1000 kr holder i massevis uansett. Anonymous poster hash: 3477e...d6b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå