Frøken.stille Skrevet 11. mai 2014 #1 Skrevet 11. mai 2014 Hei! Jeg startet et vikariat i midten av oktober -13, og dette ender nå i juni og jeg skal slutte. Jeg lurer på om noen her inne vet om utbetaling i juni blir feriepenger opparbeidet fra midten av oktober-desember, eller om det blir vanlig lønn?
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #2 Skrevet 11. mai 2014 Det kan arbeidsgiveren din svare deg bedre på enn noen her kan. Vi kjenner ikke detaljene i arbeidsforholdet ditt, så det blir litt gjetning. Feriepengene du får i juni er vanligvis de du har tjent opp i fjor, altså fra oktober til nyttår. Feriepengene dine som er tjent opp i 2014 vil du få i juni til neste år. Du kan også kreve å få utbetalt feriepengene dine når arbeidsforholdet opphører. Vanlig lønn for juni skal du nok ha uansett. Vanligvis er det sånn at man får lønn for de timene man arbeider i løpet av et år, samtidig som feriepengene samler seg opp og blir utbetalt i juni. Hvor mange feriedager du tar eller når du tar ferie skal ikke ha noe å si for feriepengene. Du får lønn for timene du jobber, og feriepengene beregnes ut fra prosentsats av lønnen din. Jeg vil gjette at du får lønn + feriepenger (tjent opp i 2013) i juni, og hvis du gir beskjed kan du få feriepengene dine for 2014 utbetalt med en gang i tillegg siden du skal slutte. Anonymous poster hash: aaf8a...3e8
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #3 Skrevet 11. mai 2014 I min bedrift så hadde du fått feriepenger opptjent i 2013 i juni måned, og feriepenger oppspart hittil i år på lønnsdatoen måneden etter avsluttet arbeidsforhold. Feks om oppsigelsestiden din var ut juli, så ville feriepengene for 2014 blitt utbetalt i en slututbetaling i august. Men det varierer nok fra bedrift til bedrift. Anonymous poster hash: 4930e...1a0
Frøken.stille Skrevet 12. mai 2014 Forfatter #4 Skrevet 12. mai 2014 Det kan arbeidsgiveren din svare deg bedre på enn noen her kan. Vi kjenner ikke detaljene i arbeidsforholdet ditt, så det blir litt gjetning. Feriepengene du får i juni er vanligvis de du har tjent opp i fjor, altså fra oktober til nyttår. Feriepengene dine som er tjent opp i 2014 vil du få i juni til neste år. Du kan også kreve å få utbetalt feriepengene dine når arbeidsforholdet opphører. Vanlig lønn for juni skal du nok ha uansett. Vanligvis er det sånn at man får lønn for de timene man arbeider i løpet av et år, samtidig som feriepengene samler seg opp og blir utbetalt i juni. Hvor mange feriedager du tar eller når du tar ferie skal ikke ha noe å si for feriepengene. Du får lønn for timene du jobber, og feriepengene beregnes ut fra prosentsats av lønnen din. Jeg vil gjette at du får lønn + feriepenger (tjent opp i 2013) i juni, og hvis du gir beskjed kan du få feriepengene dine for 2014 utbetalt med en gang i tillegg siden du skal slutte. Anonymous poster hash: aaf8a...3e8 selvfølgelig kan arb.giver svare bedre på dette, men leder er ikke lett å få kontakt med så da prøver jeg finne ut av det andre steder.... Hadde jeg bare skulle fått de opptjente feriepengene, så hadde jeg fått utbetalt 6000 kr...og det er jo ikke nok til husleie engang. Derfor jeg spør, for gruer meg litt til juni mnd...
Glitnir Skrevet 12. mai 2014 #5 Skrevet 12. mai 2014 selvfølgelig kan arb.giver svare bedre på dette, men leder er ikke lett å få kontakt med så da prøver jeg finne ut av det andre steder.... Hadde jeg bare skulle fått de opptjente feriepengene, så hadde jeg fått utbetalt 6000 kr...og det er jo ikke nok til husleie engang. Derfor jeg spør, for gruer meg litt til juni mnd... Så lenge du jobber hele juni får du betalt for hele juni. Tar du ut noe ferie trekkes dette. Feriepenger opptjent både i 2013 og 2014 skal du få utbetalt på siste ordinære lønning, eller så snart som mulig deretter.
Frøken.stille Skrevet 12. mai 2014 Forfatter #6 Skrevet 12. mai 2014 Så lenge du jobber hele juni får du betalt for hele juni. Tar du ut noe ferie trekkes dette. Feriepenger opptjent både i 2013 og 2014 skal du få utbetalt på siste ordinære lønning, eller så snart som mulig deretter. Ja jeg skal jobbe hele juni... Tusen takk for svar folkens
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå