Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er ei jente på 20 år(blir 21 år i November), og har veldig lyst på barn. Har samboer med fast inntekt, og vi er enige om at dette er noe vi begge vil. Jeg studerer fortiden på nett( jobber 50 % ved siden av), og er sikret god jobb etter utdanning. Har hatt fryktlig lyst på barn i ett år nå, og vet vi kommer til å ta godt hånd om barnet. Føler på en måte at jeg har fått festet og reist fra meg, og er klar for å slå meg til ro. Synes dere jeg er for ung, burde vi vente?

Anonymous poster hash: d9995...1c1

Anonymous poster hash: d9995...1c1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Først jobb og stabil inntekt, så barn.

Anonymous poster hash: a78d1...ad6
  • Liker 13
Skrevet

Ikke hør på AB over her. Er dere klare så kjør på.

• Liker 5
Skrevet

Jeg syntes at dere er gamle nok og siden dere begge har jobber så ligger vel alt til rette :-)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om du må spørre, så er en såpass stor del av deg i tvil om du er gammel nok. Da bør du vente.

Det samme med de fleste som "har jeg råd til å..?" - de aller fleste har da knepen økonomi til hva enn de planlegger, enten det er Thailandsferie, ny bil eller unge nummer to.

Det har ikke noe med alderen din å gjøre, men det faktum at du spør et nettforum om du er gammel nok. Da er du ikke moden nok til å ta det valget helt ennå. Ingen worries, det gjør ingenting å vente litt. :)

Anonymous poster hash: 6cca4...99f
  • Liker 16
Skrevet

Vent til du er ferdig med utdannelsen og har fått den jobben du skal være sikret etterpå.

• Liker 2
Skrevet

Om du må spørre, så er en såpass stor del av deg i tvil om du er gammel nok. Da bør du vente. Det samme med de fleste som "har jeg råd til å..?" - de aller fleste har da knepen økonomi til hva enn de planlegger, enten det er Thailandsferie, ny bil eller unge nummer to. Det har ikke noe med alderen din å gjøre, men det faktum at du spør et nettforum om du er gammel nok. Da er du ikke moden nok til å ta det valget helt ennå. Ingen worries, det gjør ingenting å vente litt. :)Anonymous poster hash: 6cca4...99f

Helt eng.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Helt eng.

Helt enig. Første jeg tenkte var "om du må spørre, så ja.."

Anonymous poster hash: 46a54...547

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Først jobb og stabil inntekt, så barn.

Anonymous poster hash: a78d1...ad6

Enig både med denne og med de som sier at du bør vente hvis du lurer på om du er for ung.

Nå må jeg ha ulønnet permisjon i 6 måneder fordi vi ikke har fått barnehageplass. Du bør tenke over om du har råd til å kjøpe inn alt du trenger til et barn, utgifter til bleier og tøy til barnet, merkostnader til strøm fordi vaskemaskinen går i ett, om du har egbede boforhold for et barn og om du har økonomi til å være uten lønn en periode hvis ikke du får barnehageplass. Så jeg anbefaler at du har fast jobb og inntekt først.

Men, skulle du føle at du har det på stell nå er det jo selvsagt bare å kjøre på :-)

Anonymous poster hash: 1cf66...b72

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes det er alt for ungt. Er selv 22.

Anonymous poster hash: 52f4d...48c
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes det er alt for ungt. Er selv 22.

Det synes jeg er altfor ungt ;)

Anonymous poster hash: 39d85...83e

Skrevet

Det kommer an på hva du selv føler du er klar for. Du virker usikker siden du spør andre. Fasiten er det kun du selv som har

AnonymBruker
Skrevet

Det synes jeg er altfor ungt ;)Anonymous poster hash: 39d85...83e

22 er fremdeles alt for ungt ja. 26+ er mer passende alder syntes jeg.

AnonymBruker
Skrevet

22 er fremdeles alt for ungt ja. 26+ er mer passende alder syntes jeg.

Jeg backer opp den på 26+ selv om jeg kjenner MANGE som er noen år yngre enn meg som har nettopp fått barn. Altså 15-19. Kjenner vertfall over 10 stykker på 17 som har fått barn. ALT for ungt!

Anonymous poster hash: 21726...86f

Skrevet

For meg gikk det helt fint å få barn som 20-21-åring, men det er ikke dermed sagt at det er riktig for deg. Dersom du føler deg klar og du vet dere vil ha økonomi til det, så ser jeg ikke hvorfor dere skulle måtte vente.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Får du rettigheter til betalt foreldrepermisjon når du jobber 50 %?

Anonymous poster hash: 5acbc...358
AnonymBruker
Skrevet

ja, det får man...

Anonymous poster hash: 3d75a...11e

AnonymBruker
Skrevet

Uten at jeg har erfaring (er på din alder), så syns jeg at du må tenke litt mer over det først. Du bestemmer jo selv, men det er utrolig mye som kreves av deg når du får en baby (dette er du sikkert klar over). Alle unger er forskjellige, og noen krever mer enn andre. Har selv perioder hvor jeg kjenner at jeg har lyst på barn akkurat nå, men slår det ifra meg når jeg tenker på hvor mye det kommer til å kreve av meg. Men det er mange på som er på din alder og til og med yngre enn deg som klarer seg fint. Så du må jo bare avgjøre selv om du er helt klar for dette og alle utfordringene som følger med. Når du først har bestemt deg, er det ingen vei tilbake.

Anonymous poster hash: 0a568...7e8
AnonymBruker
Skrevet

Ja, men stønaden regnes ut fra inntekt.

Anonymous poster hash: 27b1d...139

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...